سهام عدالتی ها توجه کنند / این پیامک حساب بانکی شما را خالی می کند + جزییات

پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری به بهانه سود سهام عدالت هشدار داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ رئیس پلیس فتا با اشاره به اعلام آغاز دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در کشور نسبت به فرصت طلبی جدید کلاهبرداران مجازی در ارسال پیامک برای ثبت سهام عدالت و کلاهبرداری از متقاضیان این موضوع هشدار داد.

سرهنگ داوود معظمی گودرزی; رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت تصریح کرد: افراد متقاضی ثبت نام مراقب باشند در دام افراد سودجو و فرصت طلب که از هر موضوعی برای کلاهبرداری و اقدامات مجرمانه استفاده می کنند گرفتار نشوند.

وی با بیان اینکه افراد فرصت طلب با انتشار آگهی هایی مانند «ثبت سهام عدالت»، «دریافت سهام عدالت»، «افزایش سهام عدالت» و… از شهروندان سوء استفاده و کلاهبرداری می کنند و پیام رسان ها و سایت های غیرمجاز اقدام به انتشار آن می کنند، سپس کاربران را به سمت فیشینگ سوق می دهند. صفحات و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی خود و یا دریافت اطلاعات هویتی و سوء استفاده از آن.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با تاکید بر اینکه شهروندان به هیچ وجه فریب این تبلیغات را نخورند، تصریح کرد: هم افرادی که ممکن است جزو بازماندگان این طرح باشند و هم افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض کنند، ضروری است. برای اطلاع رسانی خبر و روش های پیگیری از رسانه ها و خبرگزاری های رسمی را دنبال کنید و به تبلیغات ناشناس در فضای مجازی اعتماد نکنید.

سهام عدالت

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: لینک معرفی شده در این پیامک ها حاوی بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این ترفند مجرمانه اطلاعات بانکی محرمانه متقاضیان را به سرقت می برند. سهام عدالت پیامکی را که منجر به لینک پرداخت آنلاین می شود برای شهروندان ارسال می کند و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سیستم ها و نحوه عملکرد آن اطلاعی ندارند، روی لینک کلیک کرده و مورد کلاهبرداری قرار می گیرند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به لزوم افزایش سطح سواد رسانه ای به منظور پیشگیری از جرایم اینترنتی، به شهروندان توصیه کرد: فریب پیامک های دریافتی از منابع غیرمعتبر و شماره شخصی را نخورید و از بازکردن لینک های ارسال شده توسط افراد ناشناس از طریق پیامک خودداری کنید. یا از استفاده از شبکه های اجتماعی خودداری و موارد مشابه و مشکوک را از طریق مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir گزارش دهید.

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml