خودروسازان با هشدار تعزیرات حکومتی روبرو شدند! /این اقدام مصداق تخلف است

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: خودداری خودروسازان از عرضه خودروهای تولیدی به بازار به هر منظور تخلف است.

به گزارش اخبار تایمز؛ احمد آسانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص کاهش عرضه خودروهای تولید شده در ماه های اخیر به بازار گفت: در پی انتشار اخباری مبنی بر احتکار خودرو در پارکینگ های خودروسازان در ماه های اخیر، گشت زنی ها و … مجازات ها سرزده از پارکینگ های خودروسازان بزرگ بازدید کردند.

احمد آسانلو افزود: بازدید گشت های تعزیرات از پارکینگ های خودروسازان نشان داد که موضوع خودداری از عرضه خودروهای تولیدی و آماده عرضه به بازار واقعیت دارد. البته خودروسازان برای عرضه نکردن هیچ محصولی بهانه های خاصی می آوردند. مثلا در مورد عدم عرضه برخی محصولات گفتند استاندارد مجوز نداده است.

وی ادامه داد: برخی خودروها چندین ماه در پارکینگ خودروسازان بودند و آنها مدعی نبودند گواهینامه استاندارد یا گواهی اسقاط ندارند اما بلافاصله پس از علنی شدن موضوع و بازدید گشت های تعزیری، خودروسازان شروع به کار کردند. ارائه این محصولات به مشتریان همین رفتار خودروسازان نشان داد که نگهداری خودروها در پارکینگ ها برای اهداف دیگری بوده و نداشتن گواهینامه استاندارد بهانه ای است.

رئیس تعزیرات افزود: این اقدام خودروسازان بدون توجه به بهانه، اقدام مجرمانه است. البته کارشناسان اقتصادی می گویند کمبود عرضه خودروهای تولیدی با هدف جلوگیری از کاهش قیمت خودرو انجام می شود و وضعیت بازار و رفتار خودروسازان در سال های اخیر نیز موید این موضوع است. شاهد بودیم که خودروسازان پس از اخذ مجوز افزایش قیمت از شورای رقابت، اقدام به عرضه همان خودروهایی کردند که به گفته خودشان مشکل استاندارد و مجوز دارند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml