هشدار پاپ فرانسیس درباره خطرات هوش مصنوعی

با توسعه هوش مصنوعی، شاهد واکنش بسیاری از چهره‌های برجسته به خطرات هوش مصنوعی بودیم که پاپ فرانسیس در جدیدترین آنها نسبت به آن هشدار داده است.

به گزارش اخبار تایمز، پاپ فرانسیس خواستار بازتاب گسترده و جهانی اظهارات خود در مورد خطرات هوش مصنوعی شده و در مورد توانایی های مخرب و اثرات دو طرفه آن هشدار داده است. در این زمینه پاپ به لزوم هوشیاری و تلاش برای یادآوری اشاره کرده است تا موضوع خشونت و تبعیض در تولید و استفاده از چنین ابزارهایی رایج نشود که متعاقباً آسیبی به ضعیفان و محرومان در آینده وارد نشود.

هشدار پاپ فرانسیس درباره خطرات هوش مصنوعی

پاپ فرانسیس ۸۶ ساله که پیش از این اعلام کرده بود که چگونه از رایانه استفاده کند، در پیامی به مناسبت روز جهانی صلح کلیسای کاتولیک چنین هشداری را در مورد هوش مصنوعی صادر کرد.

هشدار پاپ فرانسیس درباره خطرات هوش مصنوعی

در پیام وی آمده است: نیاز مبرم به جهت دهی مفهوم و استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی به گونه ای که در خدمت بشریت و حفاظت از خانه مشترک ما باشد، ایجاب می کند که تامل اخلاقی به حوزه آموزش و پرورش و حقوق نیز.»
شایان ذکر است که در سال ۲۰۲۰، واتیکان با مایکروسافت و IBM برای توسعه اخلاقی هوش مصنوعی و درخواست قانونی سازی فناوری هایی مانند تشخیص چهره همکاری کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml