همسر دوم آیت‌الله جنتی درگذشت / جزئیات زندگی و فرزندان دبیر شورای نگهبان

همسر آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری شب گذشته درگذشت.

همسر دوم آیت‌الله جنتی درگذشت / جزئیات زندگی و فرزندان دبیر شورای نگهبان

به گزارش اقتصاد۱۰۰، از نزدیکان آیت الله جنتی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، فوت همسر دبیر شورای نگهبان را تایید کرد و گفت: ایشان شب گذشته در خواب سکته قلبی کرده اند.

همسر اول ایشان، مرحومه صدیقه مظاهری جان نثاری سال ۹۴ بر اثر کهولت سن و ایست قلبی درگذشت. علی جنتی در سال ۹۶ خبر از ازدواج مجدد پدرش آیت الله جنتی به دلیل تنهایی داده بود.

آیت الله جنتی تاکنون ۲ بار ازدواج کرده است.وی بار اول در سال ۲۷، در ایام طلبگی با صدیقه مظاهری جان نثاری ازدواج کرد و صاحب ۴ پسر به نام های علی، حسن، حسین و محمد شد. پس از اعلام جنگ مسلحانه مجاهدین خلق علیه جمهوری اسلامی، حسین جنتی به حمایت از آنان پرداخت و با همراهی همسرش فاطمه سروری به زندگی مخفیانه روی آورد، و سرانجام در تاریخ ۲۳ خرداد ماه سال ۶۱ توسط نیروهای سپاه پاسداران در حمله ای کشته شد. پس از آن، آیت الله جنتی نوه ی خود محسن را پرورش داد، که در نوجوانی به عنوان بسیجی در یک سانحه رانندگی در حین امر به معروف و نهی از منکر از دنیا رفت.

علی جنتی پیش از انقلاب از همراهان شیخ محمد منتظری در مبارزات مسلحانه بود و پس از پیروزی انقلاب در دوره‌ های مختلف مسئولیت هایی را برعهده داشته است، از جمله ریاست صدا و سیمای استان خوزستان، استانداری خوزستان، استانداری خراسان، ریاست دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی، سفیر ایران در کویت، معاونت سیاسی وزیر کشور در دولت محمود احمدی نژاد. وی در دولت حسن روحانی وزیر فرهنگ و ارشاد شد.

حسن جنتی در دیار پدری، لادان اصفهان به نجاری مشغول است. محمد جنتی نیز کارمند سازمان تبلیغات اسلامی تهران است و پیش از این به شغل برقکاری مشغول بود.

 






منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml