تمام هزینه های هوش مصنوعی با مایکروسافت

مایکروسافت می گوید که هزینه های قانونی پشتیبانی از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در برابر ادعاهای نقض مالکیت معنوی را پوشش خواهد داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ مایکروسافت اعلام کرده است که هزینه‌های قانونی مشتریانی که از محصولات هوش مصنوعی آن برای تولید محتوا استفاده می‌کنند در صورت هرگونه نقض حق چاپ و دعوای تکراری از طرف اشخاص ثالث متقبل خواهد شد.

تعهد حق نسخه برداری Copilot

مایکروسافت گفت تا زمانی که مشتریان از «محافظت‌ها و فیلترهای محتوا» تعبیه‌شده در محصولاتش برای جلوگیری از تولید محتوای متخلف توسط هوش مصنوعی پیروی کنند، این پوشش را ارائه خواهد کرد.

این یک ابتکار جدید توسط مایکروسافت است که آن را تعهد حق نسخه برداری Copilot می نامد.

با این حال، این ابتکار با برخی هشدارها همراه است، زیرا این شرکت نمی‌خواهد از فناوری هوش مصنوعی آن برای اهداف مخرب استفاده شود. بنابراین کاربران باید از فیلترهای محتوا و سایر سیستم های ایمنی که این شرکت در محصولات خود ارائه کرده است استفاده کنند و سعی در تولید محتوای متخلف مانند استفاده از مطالبی که حق استفاده از آنها را ندارند، نداشته باشند.

این شرکت گفت که می خواهد به مشتریان خود اطمینان دهد که می توانند از خدمات Copilot مایکروسافت و خروجی هایی که ایجاد می کنند بدون هیچ گونه نگرانی قانونی استفاده کنند.

این شرکت اعلام کرده است که اگر مشتریانش به دلیل نقض حق چاپ با مشکل مواجه شوند، مسئولیت خطرات قانونی احتمالی را بر عهده خواهد گرفت.

مایکروسافت اعلام کرد که این تعهد، توسعه پشتیبانی موجود برای غرامت مالکیت معنوی به خدمات تجاری Copilot است و بر اساس تعهدات قبلی مشتریان هوش مصنوعی است.

این شرکت می‌گوید که اگر شخص ثالثی از مشتری مایکروسافت به دلیل استفاده از Copilot یا خروجی‌ای که تولید می‌کند شکایت کند، از مشتری دفاع می‌کند و هرگونه هزینه‌های قانونی و خسارات احتمالی را پرداخت می‌کند، مشروط بر اینکه مشتری از محافظ‌های موجود و فیلترهای محتوا استفاده کند. که مایکروسافت در محصولات خود تعبیه کرده است.

هوش مصنوعی مولد فناوری جدیدی است که می‌تواند متن، تصویر، صدا و سایر داده‌ها را بر اساس ورودی‌ها یا درخواست‌های خاص تولید کند و برخی مسائل اخلاقی و حقوقی در رابطه با صحت و مالکیت محتوای تولید شده توسط این سیستم‌ها مطرح شده است.

مایکروسافت یکی از بازیگران پیشرو در توسعه این فناوری است. این شرکت روی OpenAI، سازنده اولین ربات معروف در این زمینه، به نام ChatGPT، سرمایه گذاری کرده است و هوش مصنوعی مولد را در بسیاری از محصولات خود، مانند خدمات ابری، جستجو و نرم افزار بهره وری سازمانی گنجانده است.

خدمات Copilot این شرکت دستیارانی مجهز به هوش مصنوعی هستند که به کاربران در انجام کارهای مختلف کمک می کنند.

پایان امتیازات رایگان هوش مصنوعی سازمانی

مایکروسافت همچنین در ماه جولای فاش کرد که برای استفاده از ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT در نرم‌افزار بهره‌وری خود، از هر کاربر هزینه ماهانه دریافت می‌کند. این ویژگی‌ها در حال حاضر در آفیس، تیم‌ها و سایر برنامه‌ها در دسترس هستند.

بنابراین از اکتبر به بعد، تنها مشتریان سازمانی که ۳۰ دلار به ازای هر کاربر در ماه پرداخت می کنند، می توانند از آنها استفاده کنند.

مایکروسافت ادعا می کند که این قیمت گذاری نشان دهنده ارزش و نوآوری است که ویژگی های هوش مصنوعی آن به مشتریانش ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml