همه چیز درباره افزایش ۷۰ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

مصری با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص سن بازنشستگی گفت: جدول داده شده و سنواتی که اضافه شده ایراد دارد و اگر شورای نگهبان یا هیات عالی نظارت مجلس ایرادی پیدا کند اصلاح می شود. در واقع ۳۵ سال خدمت یا ۶۵ سال سن باید در نظر گرفته شود.
به گزارش اخبار تایمز؛ عبدالرضا مصری نایب رئیس شورای اسلامی در گفتگو با اشاره به عملکرد شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم تلاش کرد بر اساس شناسایی مشکلات کشور در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی قانون گذاری کند. .
نماینده مردم کرمانشاه در شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر مسکن، معیشت، اشتغال، تورم و جوانی جمعیت از جمله مشکلات کشور است، گفت: با توجه به اینکه برجام در زمان شکل گیری تصویب شد. مجلس یازدهم و کشور به تمام تعهدات خود عمل کرده است. خود را در این موضوع اجرا کرده بود اما طرف مقابل به تعهدات خود پایبند نبود، یکی از اولین مواردی که مجلس یازدهم در دستور کار خود قرار داد تصویب قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها بود.
وی افزود: در این قانون مقرر شده بود که انجام تعهدات مشروط به این است که طرف مقابل نیز به تعهدات خود در قبال ایران عمل کند، زیرا ما باید از برجام بهره اقتصادی ببریم.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ما در مجلس سعی کردیم قوانین را نه خوش بینانه و نه بدبینانه بلکه واقع بینانه تصویب کنیم، افزود: از آنجایی که ساخت و ساز مسکن ۸ سال تعطیل شده بود، مجلس به سمت تصویب قانون رفت. جهش تولید مسکن با هدف تولید یک میلیون مسکن در سال از بین رفت.
مصری ایجاد صندوق حمایت از نهضت ملی مسکن و کاهش هزینه پروانه ساخت و تامین زمین تولید مسکن را از مزایای قانون جهش تولید مسکن دانست.
نایب رئیس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی اثر این قانون در بازار دیده می شود، گفت: ساخت مسکن نیاز به زمان دارد و زمانی تاثیر این قانون را بهتر می توان دید که مسکن ساخته شده باشد. به بازار عرضه کند. .
وی تصریح کرد: بر اساس قانون جوانان جمعیت به افرادی که صاحب فرزند سوم شوند یک قطعه زمین رایگان تعلق می گیرد.
مصری با اشاره به مشکل بازار خودرو یکی دیگر از قوانین مصوب مجلس یازدهم را تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو عنوان کرد و گفت: بر اساس این قانون واردات خودرو مجاز شد و پس از تصویب این قانون، واردات خودرو مجاز شد. قانون قیمت خودرو خیلی کاهش پیدا کرد البته به نظر ما. همچنین روند واردات طولانی شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی در تشریح اقدامات مجلس برای اشتغال زایی به تصویب قانون صدور پروانه کسب اشاره کرد و ادامه داد: یکی از مشکلاتی که جوانان تحصیلکرده ما با آن مواجه بودند اخذ مجوز برای راه اندازی کسب و کار بود. . این افراد در برخی موارد مجبور بودند به مدت ۶ ماه، ۱ سال و حتی ۲ سال از این سازمان به سازمان دیگر بروند و طبق این قانون بسیاری از مشکلات آنها حل شد و در این مدت بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار مجوز صادر شد. فقط از طریق پورتال ملی مجوزها صادر شده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که سفره مردم در سال های اخیر کوچکتر شده یا وضعیت بهتر شده است، توضیح داد: اینکه نرخ تورم کاهش یافته اتفاق خوبی است اما مردم فکر می کنند که وقتی می گوید اگر نرخ تورم کاهش یافته است یعنی قیمت کالاها کاهش یافته است در حالی که این کلمه به این معناست که قیمت کالاها در گذشته افزایش نیافته است.
وی تصریح کرد: معتقدم سفره های مردم کوچک شده است. زمانی که درآمد عموم مردم کمتر از نرخ تورم افزایش یابد سفره مردم کوچکتر می شود، اما اگر درآمد به اندازه نرخ تورم افزایش یابد، تغییری در معیشت مردم ایجاد نمی شود و اگر درآمد بیشتر از تورم افزایش یابد. نرخ، امکان جدیدی به زندگی مردم اضافه می شود. متاسفانه این اتفاق نیفتاد.
نایب رئیس شورای اسلامی مجلس با بیان اینکه دولت و مجلس در تعریف مشکلات کشور تفاوتی ندارند و موضوع در راه حل هایی است که بتواند مشکلات مردم را در اسرع وقت حل کند، ادامه داد: به عنوان مثال در در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برخی از کالاهای اساسی را تصویب کردیم و کار کالابرگ الکترونیکی با قیمت شهریور ۱۴۰۰ به دست مصرف کننده می رسد که طبق مصوبه مجلس با توجه به وجود سامانه این موضوع قابل اجرا بود اما دولت معتقد بود که سیستم ممکن است پاسخگو نباشد، بنابراین این موضوع اجرا نشد. یک اجرا است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با بیان اینکه با تصویب رتبه بندی معلمان بخشی از معیشت این قشر احیا شد، ادامه داد: در همسان سازی برای بازنشستگان این اتفاق افتاد اما چون مرحله ای بود چه شد. مورد نظر مجلس بود و دولت انجام نشد.
وی با بیان اینکه معیشت، مسکن، اشتغال و موضوع جوانان از مهمترین اولویت های مجلس و دولت در خصوص اصلاح ساختار بودجه است، گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ برای اولین بار بر اساس تقدیم مجلس شد. قانون جدید نحوه بررسی بودجه پیش از این دولت کلیات، احکام و ردیف های بودجه را به مجلس ارائه می کرد، اما در قانون جدید ابتدا کلیات به مجلس ارائه می شود، هدف از این موضوع این است که درآمدها و هزینه ها در کلیات به طور شفاف مشخص شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مجلس مصمم است قانون بودجه را بدون کسری ببندد و هدف گذاری در برنامه هفتم باید از سال اول برنامه پیگیری شود مثلا تناسب حقوق بازنشستگان از سال اول اجرایی شود.
مصری با بیان اینکه حقوق سربازان ۱۲ برابر شد، گفت: در برنامه هفتم توسعه برای ظرفیت های تولیدی در حوزه پتروشیمی، فولاد، مس و … اقداماتی را پیش بینی کرده ایم.
وی با اشاره به اینکه برنامه های عمرانی قبلی فقط حدود ۳۰ درصد عملیاتی شده بود، گفت: بسیار خوشبین هستم و امیدوارم با قانون برنامه هفتم و قانون بودجه گشایش هایی ایجاد شود، البته برنامه هفتم را به گونه ای تدوین کردیم که ۱۰۰ درصد اجرا می شود، اما پیش بینی من این است که این قانون بیش از برنامه های عمرانی قبلی اجرا شود و حداقل ۶۰ درصد آن اجرا شود زیرا تلاش شده برنامه هفتم به صورت واقع بینانه تدوین شود.
نایب رئیس شورای اسلامی وزیران درباره افزایش سن بازنشستگی و یکسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم گفت: هیئت با آنچه برای همسان سازی مصوب شده بود موافق نبودند و همه ما علاقه مند بودیم که حداقل ۷۰ درصد همسان سازی در برنامه اول انجام شود. سال، اما زمانی که نماینده دولت پیشنهاد کرد که ممکن است منابع تامین نشود و مصوبه فقط روی کاغذ بماند.
وی با بیان اینکه موضوع افزایش سن بازنشستگی بارها بین کمیسیون تلفیق و صحن علنی رفت و آمد داشت، تصریح کرد: در مورد حداقل سن در دنیا مطالعاتی انجام شده است. زمانی که قانون سن بازنشستگی نوشته شد، امید به زندگی در ایران بسیار پایین بود، اما این رقم اکنون به ۷۵ سال رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml