صحبت های بذرافشان درباره خرید طلا و سکه در بازار فعلی

بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار از نظر تقاضا وضعیت خوبی ندارد، روند کاهش تقاضا ادامه دارد اما التهابی در بازار وجود ندارد و شرایط عادی است.

به گزارش اخبار تایمز؛ نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره شرایط بازار سکه و طلا گفت: طی هفته جاری قیمت جهانی طلا در بازارهای داخلی ۹ دلار کاهش یافت و به دلیل نوسانات ارز. بازار و اخبار سیاسی و اقتصادی، قیمت ها اندکی افزایش یافت.

وی افزود: در مجموع طی این هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۴۲ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۴۵۶ هزار تومان رسید. سکه تمام با ۴۵۰ هزار تومان افزایش ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان شد، سکه طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، قیمت ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه، ربع سکه. و سکه یک گرمی نیز ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. و به ترتیب ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بودند. حباب سکه در هفته ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این نوسان بین ۱ تا ۳ درصد در بازار طبیعی است، اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته ثبات قیمت را تجربه کرده ایم.

صحبت های بذرافشان درباره خرید طلا و سکه در بازار فعلی

بذرافشان افزود: بازار از نظر تقاضا وضعیت خوبی ندارد، روند کاهش تقاضا ادامه دارد اما التهابی در بازار وجود ندارد و شرایط عادی است.

وی با بیان اینکه قیمت کالاهای اساسی، ارز، طلا و سکه در بازارهای جهانی تثبیت شده است، گفت: کمتر کسی درباره آینده قیمت طلا سوال و تردید دارد. با توجه به ثبات نسبی که از ابتدای سال در بازار طلا وجود داشت و تنها در این بحران در خاورمیانه، قیمت ها افزایش نسبی داشت، اکنون قیمت ها دوباره تثبیت شده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن پیش بینی روند قیمت ها در روزهای آینده نیز گفت: اگر تغییری در بازارهای جهانی ایجاد نشود، نرخ ارز در بازارهای داخلی تغییر نمی کند و اگر اتفاق خاصی در بازارهای داخلی رخ ندهد. در حوزه های سیاسی و اقتصادی، قیمت ها نوسان نخواهد داشت.

بذرافشان در پاسخ به این سوال که آیا شرایط فعلی بازار برای خرید طلا و سکه مناسب است، گفت: توصیه ما این است که با توجه به ثبات فعلی مردم منتظر کاهش یا افزایش نباشند. توصیه ای برای خرید یا عدم خرید نداریم اما با توجه به شرایط فعلی مردم مبادلات خود را در بازار طلا و سکه انجام می دهند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml