هورمون های موجود در گوشت مرغ؛ واقعیت یا افسانه؟

شایعات اخیر در مورد استفاده از هورمون در گوشت مرغ نادرست است و هیچ پایه علمی ندارد.

به گزارش اخبار تایمز؛ با توجه به انتشار شایعات کذب، کذب و بی اساس علمی از سوی برخی افراد در خصوص جوجه های هورمونی، اطلاعیه سازمان دامپزشکی کشور به شرح زیر است:

با توجه به برخی اظهارنظرهای برخی افراد ناآگاه در شبکه های اجتماعی مبنی بر استفاده از هورمون ها در مرغداری ها، باید گفت که این موضوع آنقدر بی اساس، غیرعلمی و قدیمی است که شاید نیاز به توضیح نداشته باشد که با یک توضیح ساده مشخص خواهد شد. جست‌وجوی اینترنتی که در سایر نقاط دنیا سال‌هاست که این موضوع به عنوان یک افسانه مطرح بوده و نظرات غیر کارشناسی قابل تامل است، بنابراین امکان علمی استفاده از هورمون‌ها در تولید مرغ وجود ندارد. در هیچ یک از جوجه های تولید شده در کشور هیچ هورمونی وجود ندارد.

این اطمینان را به مردم عزیز می دهیم که تمامی جوجه هایی که با برچسب و بسته بندی از فروشگاه های مورد تایید دامپزشکی به فروش می رسند، حتی یک نانوگرم از هیچ گونه هورمونی در مرغداری های سراسر کشور دریافت نکرده اند و شهروندان عزیز می توانند آسوده خاطر باشند و به توصیه های بهداشتی توجه کنند. سازمان دامپزشکی کشور از این منبع پروتئین سالم استفاده کنید.

لازم به ذکر است که افراد غیرکارشناس از اظهار نظر غیر کارشناسی به خصوص در فضای مجازی در مورد فرآورده های خام دامی خودداری کرده و از ایجاد زمینه تشویش اذهان عمومی، شایعات بی اساس و آسیب به صنایع مرتبط و محصولات کشور خودداری کنند.

از مراجع نظارتی و مدعی العموم تقاضا داریم با مخلان امنیت روانی و سلامت جامعه برخورد قاطع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml