هوش مصنوعی آینده تماس های اضطراری را متحول می کند

روشی که هوش مصنوعی در حال حاضر به تماس گیرندگان ۹۱۱ کمک می کند، نگاهی اجمالی به چگونگی نجات این فناوری در آینده ارائه می دهد.

به گزارش اخبار تایمز، هوش مصنوعی مولد تنها در عرض چند ماه در همه جا حاضر شده است و در زمینه های مختلفی مانند مبارزه با آتش سوزی در جنگل ها تا مراقبت از سالمندان، پیش بینی بیماری قلبی و تولید داروهای سرطان استفاده می شود. فناوری ChatGPT OpenAI که به سرعت به معروف‌ترین نمونه این فناوری تبدیل شد، در عرض دو ماه به ۱۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسید که یک رکورد محسوب می‌شود.

مایکروسافت و گوگل همچنین فناوری‌های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده‌اند که به ترتیب «Microsoft 365» و «Google Workspace» نام دارند که رونویسی، یادداشت‌برداری، گزارش‌نویسی و نوشتن ایمیل‌ها را انجام می‌دهند. گوگل همچنین ربات چت خود را با نام “Bard” منتشر کرد. متا بر هوش مصنوعی خود به نام LLaMA تمرکز کرده است و Stability اولین ربات چت منبع باز خود را به نام StableVicuna تولید کرده است.

این هیاهو انقلاب بی‌صداتر هوش مصنوعی را تحت الشعاع قرار داده است که در آن امدادگران اضطراری هوش مصنوعی را در سیستم‌ها و فرآیندهای خود وارد می‌کنند. اگر در مواقع اضطراری آماده نیستید زندگی خود را به سیری یا الکسا بسپارید، نگران نباشید زیرا این فناوری هنوز آماده نیست.

هوش مصنوعی آینده تماس های اضطراری را متحول می کند

اما روشی که هوش مصنوعی در حال حاضر به تماس گیرندگان ۹۱۱ کمک می کند، نگاهی اجمالی به این دارد که چگونه این فناوری ممکن است جان انسان ها را در آینده نجات دهد. با وجود این واقعیت که کمبود نیروی کار عامل اصلی این پیشرفت است، انسان ها همچنان به تماس های ۹۱۱ پاسخ می دهند.

«ماهش سافتاریشی» مدیر ارشد فناوری شرکت آمریکایی «موتورولا سولوشنز» در مقاله ای به بررسی این موضوع پرداخته است که در این گزارش به بررسی آن می پردازیم.

سالانه تقریباً ۲۴۰ میلیون تماس با ۹۱۱ برقرار می شود که به طور میانگین به بیش از ۶۵۰۰۰۰ تماس در روز می رسد. اگرچه تحقیقات نشان داده است که بیشتر این تماس ها مربوط به شرایط اضطراری نیست. در عین حال، ادارات پلیس نیز از کمبود نیروی انسانی رنج می برند. از سوی دیگر، افزایش تنوع شهری به این معنی است که تعداد کمتری از تماس گیرندگان ۹۱۱ به زبان مادری انگلیسی صحبت می کنند و وضعیت را پیچیده تر می کند. این عوامل در حال حاضر باعث ایجاد خطاها و تاخیرهایی می شوند که بدتر می شوند.

هوش مصنوعی می‌تواند یک نیروی کمکی باشد که هدف آن کمک به انسان‌ها با خودکارسازی و کارآمدتر کردن کارهای ساده است، در حالی که وظایف مقیاس بزرگ مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها را قابل مدیریت‌تر می‌کند. سازمان‌ها در سراسر ایالات متحده این فناوری را برای کاهش بار غیرضروری بر روی دستگاه‌های مخابراتی خود با استفاده از هوش مصنوعی برای اولویت‌بندی تماس‌های غیر ضروری به کار می‌گیرند.

شهرهایی مانند نیواورلئان، آستین، پورتلند و سن خوزه در حال برنامه ریزی برای استقرار هوش مصنوعی برای رسیدگی به مسائل مطرح شده از طریق خطوط ۳۱۱ خود هستند.

هوش مصنوعی آینده تماس های اضطراری را متحول می کند

بسیاری از بخش ها نیز از رونویسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای پشتیبانی از تماس گیرندگان ۹۱۱ استفاده می کنند. در واقع، هوش مصنوعی می تواند به عنوان یک گوش دیجیتالی عمل کند که قادر به گوش دادن و رونویسی مکالمات گفتاری است.

نه تنها یک رکورد بی‌درنگ از تماس ایجاد می‌کند، بلکه می‌تواند جزئیات کلیدی مانند مکان و ماهیت اضطراری را نیز آشکار کند. این به اپراتور اجازه می دهد تا به جای یادداشت برداری و مستندسازی آنچه گفته شد، بر روی شرایط اضطراری تمرکز کند و بهترین پاسخ را ارائه دهد.

گام های بعدی چیزی نیست که رایانه ها درک ذاتی از آن داشته باشند. با این حال، جالب است که مدل‌های زبان بزرگ مانند ChatGPT و Bard اطلاعات را به روشی معنایی نگهداری می‌کنند که در آن زبان، مفاهیم و نتایج گذشته مرتبط هستند. به عبارت دیگر، این مدل ها یاد می گیرند که از تجربه به عنوان راهنما استفاده کنند.

این به ویژه فرصت هایی را برای پر کردن شکاف تجربه فراهم می کند. برای درک بهتر، این سناریوهای آینده نزدیک را تصور کنید.

  • هوش مصنوعی می‌تواند موانع در حال رشد زبان را برطرف کند. بین سال‌های ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۹، تعداد افرادی که در آمریکا به زبانی غیر از انگلیسی در خانه صحبت می‌کنند، تقریبا سه برابر شد. نرم‌افزار هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های «Speech Massively Multilingual Speech» می‌تواند زبان‌های متعددی را شناسایی کند و آنها را به کار ببرد؛ از جمله زبان‌هایی که داده‌های کمی برای آنها وجود دارد یا هیچ داده‌ای وجود ندارد. در آینده‌ای نزدیک‌تر از آنچه تصور می‌کنید، ترجمه بلادرنگ مشابه کار مترجم‌های انسان امکان‌پذیر خواهد بود.
  • هوش مصنوعی می‌تواند تماس‌ها و موقعیت‌های از پیش رونویسی‌شده را تجزیه و تحلیل کند تا گزینه‌های پیشنهادی و پاسخ‌های گوناگون را در تناسب با وضعیت کنونی به اپراتور ارائه دهد. این کار تأثیر سودمند بهره‌گیری از تجربه جمعی را به همراه خواهد داشت. هوش مصنوعی می‌تواند به یک حافظه سازمانی مجازی تبدیل شود که از همان روز اول در دسترس هر تماس‌گیرنده است.
  • از آنجا که اطلاعات حیاتی باید در مورد وضعیت اضطراری آشکار ایمن‌سازی شوند، هوش مصنوعی می‌تواند به طور هم‌زمان یک گردش کار جدید را در اطراف آن به وجود بیاورد و اطمینان حاصل کند که سایر نهادهای مجری قانون در جریان هستند و منابع را به سرعت برای رسیدگی به وضعیت سازمان‌دهی می‌کنند.
  • هوش مصنوعی قادر خواهد بود همه تماس‌ها و حوادث را برای رسیدن به هدف تضمین کیفیت بررسی کند. بیشتر سیستم‌های واکنش اضطراری، دو درصد از همه حوادث را به‌ طور تصادفی انتخاب می‌کنند اما هوش مصنوعی مولد می‌تواند ۵۰ برابر کار را در کسری از زمان انجام دهد. این نه تنها بازخورد بهتر و جامع‌تری را ارائه می‌دهد، بلکه به برنامه‌ریزی بهتر نیز کمک می‌کند.

تکرارهای هوش مصنوعی همچنان باید بر یک مانع بزرگ برای پاسخ اضطراری، که آزمایش پذیری است، غلبه کند. همین انعطاف‌پذیری که این برنامه‌ها را بسیار قدرتمند می‌کند، ارزیابی کامل آنها را نیز دشوار می‌کند. هر تماس منحصر به فرد است و بنابراین هر پاسخ منحصر به فرد خواهد بود.

پیش بینی همه احتمالات غیرممکن است. بنابراین آزمایش گسترده در حال حاضر ضروری است، اما با توجه به تعداد تماس های ۹۱۱ امکان پذیر نیست. به همین دلیل، استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به انسان در مدیریت تماس‌های غیرضروری، شروع بسیار مهمی است، زیرا به ما امکان می‌دهد کاستی‌های آن را بهتر درک کنیم و بدون یک اشتباه آن را بهبود بخشیم. ببخشیم

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml