واردات طلای چین به شدت کاهش یافت

واردات خالص طلای چین از طریق هنگ کنگ در ماه ژوئن حدود ۲۹ درصد کاهش یافت و به پایین ترین حد در ۵ ماه گذشته رسید که نشان دهنده بهبود ضعیف اقتصادی در بزرگترین مصرف کننده این فلز در جهان است.

داده های هنگ کنگ نشان می دهد که واردات خالص طلای چین در ماه ژوئن به ۳۴.۶۴ تن رسیده است که از ۴۹.۰۵ متریک تن در ماه می کاهش یافته است.
بر اساس این داده ها، کل واردات طلا از طریق هنگ کنگ با ۲۶ درصد کاهش به ۳۸۳۹۵ تن رسید. داده های هفته گذشته نشان داد صادرات طلای سوئیس به چین نیز در ماه ژوئن یک سوم کاهش یافت.
رونا اوکانل، تحلیلگر StoneX، گفت که تقاضای خرده‌فروشی ضعیف است زیرا خریداران نگران چشم‌انداز اقتصادی هستند که هزینه‌ها را محدود می‌کند. دومین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه دوم با سرعت ضعیفی رشد کرد زیرا تقاضا در داخل و خارج از کشور تضعیف شد و فشار بر سیاست گذاران برای ارائه محرک های بیشتر برای حمایت از بهبود پس از کووید افزایش یافت.
واردات طلای چین به شدت کاهش یافت
رهبران ارشد چین متعهد شده اند که حمایت سیاسی از اقتصاد را افزایش دهند که می تواند مصرف شمش را افزایش دهد. کارشناسان پیش بینی می کنند که تقاضای جواهرات در چین در سال جاری به حدود ۷۰۰ تن برسد که نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته و سریع ترین رشد از سال ۲۰۱۷ خواهد بود.
داده های قبلی نشان می دهد که مصرف طلای کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته و در نیمه اول سال به ۵۵۴.۸۸ تن رسیده است و این رقم مصرف n شامل خرید ذخایر توسط بانک چین نمی شود. .
بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلای فیزیکی در چین در پایان ماه گذشته در برابر نرخ های اولیه جهانی به بالای ۱۵ دلار آمریکا افزایش یافت.

انتهای پیام

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml