واریز سود برای جاماندگان سهام عدالت چه زمانی میباشد؟

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد گفت: سازمان بورس در حال پیگیری واریز سود سه شرکت باقی مانده است. امیدواریم تا پایان تیرماه مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

به گزارش اخبار تایمز، سازمان بورس پیگیر واریز سود سه شرکت باقی مانده است. امیدواریم تا پایان تیرماه مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

زمان دقیق پرداخت سود سهام مشخص شد. سود سهام عدالت در سال آینده چقدر خواهد بود؟ افزایش سود سهام عدالت در سال آینده آیا سود سهام عدالت در تاریخ مشخص شده پرداخت می شود؟ ذینفعان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از گواهی سپرده نفت و میعانات گازی در خصوص فاز دوم سود سهام عدالت گفت: سازمان بورس پیگیر پرداخت سه شرکت باقی مانده است. امیدواریم تا پایان تیرماه مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شود.

واریز سود برای جاماندگان سهام عدالت چه زمانی میباشد؟

مجید عشقی رئیس سازمان بورس در این خصوص گفت: طی یکی دو روز آینده سه شرکت پالایش نفت بندرعباس، مجتمع فولاد مبارکه و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس سود را واریز می کنند و سپس فاز دوم سود سهام عدالت به صاحبان سهام واریز می شود.

سهام عدالت به برخی افراد در دولت نهم داده شده است. این ثبت نام فقط برای افراد تحت پوشش کمیته بود. اما هنوز افرادی هستند که واجد شرایط سهام عدالت هستند، اما هنوز سهام دریافت نکرده اند. در خرداد و تیر ۱۴۰۱ اخباری مبنی بر ثبت نام بازماندگان سهام عدالت منتشر شد. قرار شد در سال جدید بازماندگان سهام عدالت نیز ثبت نام کنند. با این حال، هنوز اخباری برای بازماندگان سهام عدالت منتشر می شود.

سید احسان خاندوزی با حضور در صحن مجلس ضمن اشاره به تحقق واگذاری ۱۰۰ درصدی اوراق مالی که در بودجه سال ۱۴۰۱ به آن اشاره شده است، گفت: یکی از مسیرهایی که در سال های اخیر سهم بیشتری در کسری بودجه دولت به خود اختصاص داده است، موضوع اوراق (استقراض از مردم) برای رفع کسری بودجه است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: این اوراق دارای دو مدل است که یکی از آنها این است که دولت از ابزار جدید اوراق درون سالی برای رفع کسری های موقت قبل از پایان سال (در لایحه بودجه ۱۴۰۲) استفاده کرده است، اما مدل مهم تر، صدور اوراق برای کسری سال های مختلف است. عملکرد دولت در سال ۱۴۰۱ با توجه به همه فشارهای تورمی و انتظار همگان از دولت برای انجام بیشترین میزان تامین مالی و استقراض از طریق اوراق، این بود که بار کمتری بر بخش اوراق تحمیل کرد.

خاندوزی ادامه داد: ۱۷۲ هزار میلیارد تومان در حوزه واگذاری دارایی های مالی انجام شده است. یعنی تحقق ۱۰۰ درصدی آنچه در بودجه آمده است و به همین دلیل وزارت اقتصاد توانسته دقیقاً طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ حرکت کند.

وی افزود: دولت در ۱۰ ماهه امسال حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای بازپرداخت اوراق هزینه کرده است، یعنی بدهی های سال های گذشته که سررسید بوده و دولت بازپرداخت کرده است، بر این اساس دولت حدود ۶۷ هزار میلیارد تومان اوراق نقدی فروخته است. تفاوت این دو عدد به معنای حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان بازپرداخت خالص دولت به بازار است.

در حوزه فروش سهام در مجموع ده ماه ۹۴ درصد مصوب قانون بودجه انجام داده ایم که بخش مهمی از آن مربوط به عرضه سهام پتروشیمی خلیج فارس است که پس از سه روز رقابت تخصصی به سه برابر قیمت تابلو فروخته شد.

سهام عدالت جدید شامل چه کسانی میشود؟

وزیر اقتصاد درباره سهام عدالت توضیح داد: همچنین در خصوص سهام عدالت مصوبه دولت انجام شده است که به زودی با تصویب مجلس نهایی می کنیم و موضوع عرضه سهام عدالت به ایثارگران، بهزیستی و کمیته امداد نیز به پایان می رسد.

خاندوزی گفت: دومین تکلیف که در مجلس تعیین شد مربوط به رد دیون بود که از مجموع ۱۳۰ هزار میلیارد تومان رد دیون، ۱۱۹ هزار میلیارد تومان رد دیون، ۹۰ هزار میلیارد تومان تامین اجتماعی، ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بنیاد شهید، ۹ هزار میلیارد تومان برای رد دیون تعیین شده است.

وی در پایان گفت: افزایش سرمایه بانک ها نیز مورد تاکید مجلس قرار گرفت که حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک های دولتی تصویب شد و بخشی از افزایش سرمایه پالایشگاه شازند نیز به افزایش سرمایه بانک ها و افزایش قدرت اعتباردهی بانک ها اختصاص یافت که در مرحله واگذاری است.

سخنگوی مرکز سهام عدالت کشور گفت: امسال شناسایی اقشار آسیب پذیر تحت پوشش نهادهای حمایتی برای تخصیص سهام عدالت در حال انجام است.

واریز سود برای جاماندگان سهام عدالت چه زمانی میباشد؟

حیدری، سخنگوی مرکز سهام عدالت کشور گفت: مجلس قانون بازماندگان سهام عدالت را تصویب کرده و دولت نیز اعلام کرده است که بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سایر نهادهای حمایتی موظفند اقشار آسیب پذیر تحت پوشش خود را برای تخصیص سهام عدالت شناسایی کنند.

وی می گوید: تا سال آینده سهام عدالت برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تخصیص می یابد و امسال برای سایر اقشار برنامه ای نداریم.

سخنگوی کانون سهام عدالت کشور گفت: هیچ مرجع قانونی برای ثبت سهام عدالت به صورت حضوری یا حضوری وجود ندارد.

وی می‌گوید: پیامک‌های حاوی لینک‌های مربوط به سهام عدالت کلاهبرداری است و برخی از کافی‌نت‌ها شهروندان را فریب می‌دهند تا به جای سهام عدالت در سجام ثبت نام کنند، در حالی که ثبت سهام انجام نمی‌شود.

حیدری گفت: سود سهام عدالت از طریق سایت آن قابل پیگیری است، شهروندان باید پس از مراجعه به این سایت شماره شبای خود را بررسی کنند.

وی می گوید: شماره تلفن ۱۵۶۹ پاسخگوی سوالات شهروندان در خصوص سهام عدالت است.

سخنگوی مرکز شهام عدالت کشور گفت: ۸۰ درصد شهروندان دارای ۵۳۲ هزار تومان اوراق سهام هستند که سود سپرده این مرحله برای آنها ۶۰۰ هزار تومان بوده است.

جزئیات واریز سود برای جاماندگان سهام عدالت

قرار بود ۴۹ میلیون سهام عدالت از ۹ آذر تا ۱ دی ماه سود سهام عدالت خود را دریافت کنند اما برخی از مشمولان هنوز هیچ سودی دریافت نکرده اند. بازماندگان عدالت باید به کجا مراجعه کنند؟

سود سهام پرداخت شده است، اما تعدادی از دارندگان حقوق صاحبان سهام هیچ سودی دریافت نکردند. پیگیری ها نشان می دهد که احتمالا این گروه همان افرادی هستند که شماره شبایی آنها باطل است.

عدم پرداخت سود سهام عدالت مشکل امسال نیست و این موضوع هر بار تکرار می شود و دلیل آن اطلاع رسانی نادرست در شماره ثبت سهامداران است.

علت واریز نشدن سود سهام عدالت چیست؟

رئیس سازمان بورس همچنین به همین دلیل عدم واریز سود سهام عدالت برای برخی افراد اشاره کرد و گفت: صاحبان سهام عدالت برای دریافت سود باید اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل کرده باشند. تاکنون حدود ۴۴ میلیون نفر اطلاعات خود را تکمیل کرده اند و حدود ۱.۵ میلیون نفر نیز اطلاعات خود را در سامانه سجام تکمیل نکرده اند، بنابراین امکان واریز سود برای این افراد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml