وجود نشانه‌هایی مبنی بر یک نفر نبودن خالق بیت کوین!

مقالاتی پدیدار شده اند تا  شواهدی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند که هویت احتمالی خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو را مشخص می کند.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از news.bitcoin، در سال های اخیر خبرگزاری Bitcoin.com مجموعه ای از مقالات را با نام «سریال حقایق بسیاری ساتوشی» منتشر کرده است. این مقالات شواهدی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند که هویت احتمالی خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو را مشخص می کند. در این مجموعه از افرادی مانند پل لو روکس، سرگئی نظروف، دوریان ناکاموتو، هال فینی و چند نفر دیگر نام برده شده است.

وجود نشانه‌هایی مبنی بر یک نفر نبودن خالق بیت کوین!

علاوه بر این، این سری از مقالات همچنین به داستانی در مورد احتمال اینکه خالق بیت کوین دیگر هرگز دیده نشود، اشاره می کند. در حالی که اکثر این مقالات به افراد خاصی اشاره می کنند، شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد ساتوشی ناکاموتو ممکن است یک گروه باشد تا یک فرد.

شواهد اولیه ای که ذهن ما را به گروه ساتوشی هدایت می کند، استفاده از ضمیر «ما» در کاغذ سفید بیت کوین است. جالب است بدانید که ناکاموتو هم از ضمیر «ما» و هم از ضمیر «من» استفاده می‌کرد و ممکن است تیمی با نام مستعار در توسعه بیت کوین نقش داشته باشد. شواهد بیشتری که می تواند این فرضیه را به عنوان یک مدرک قابل قبول تقویت کند، جزئیات فنی و استفاده از یک متن انگلیسی بسیار خوب و بی نقص در این مقاله سفید است.

images 1689673002 64b65d2a0cdb7

کتاب سفید بیت کوین تا حد زیادی بدون مشکل است و از زبان دقیق و ساختار یافته استفاده می کند. چنین اصطلاحات فنی پیچیده نیز به شیوه ای دقیق استفاده می شود. سند ناکاموتو علیرغم قابل فهم بودن، از نوشتاری با کیفیت بالا استفاده می کند که با نوشته های فنی و آکادمیک همخوانی دارد. اما نکته جالب این است که سبک نوشتاری ساتوشی ناکاموتو در انجمن ها و مکاتبات ایمیلی به طور قابل توجهی متفاوت از وایت پیپر بیت کوین است.

تفاوت قابل توجهی در سازگاری و دستور زبان بین سبک نوشتاری ساتوشی ناکاموتو در وایت پیپر بیت کوین و پست های انجمن وجود دارد که این احتمال را افزایش می دهد که نام یک گروه باشد. در سال ۲۰۱۸، پست‌های فروم بیت کوین تاک ساتوشی مورد تجزیه و تحلیل زبانی قرار گرفت و سبک‌های نوشتاری مختلفی را دیدیم که از فرضیه گروهی پشت این نام مستعار پشتیبانی می‌کند.

با این حال، یک ویژگی در تمام ارتباطات مکتوب ساتوشی ناکاموتو مشترک بود. ساتوشی بعد از پایان هر جمله از دو فاصله برای شروع جمله بعدی استفاده کرد و این در تمام ایمیل ها، متون انجمن و همچنین وایت پیپر بیت کوین به دقت رعایت شده است. برخی از مردم بر این باورند که مهر زمانی ساتوشی بر روی پیام‌های خود، از جمله ایمیل‌ها، ممکن است نشان‌دهنده وجود افراد متعددی در پشت نام مستعار باشد.

وجود نشانه‌هایی مبنی بر یک نفر نبودن خالق بیت کوین!

به عنوان مثال، نظریه هایی وجود دارد مبنی بر اینکه ممکن است متون ناکاموتو از انگلستان سرچشمه گرفته باشد، در حالی که برخی دیگر معتقدند که مخترع در کالیفرنیا زندگی می کرده است. مقاله ای با عنوان «مناطق زمانی ساتوشی ناکاموتو» در سال ۲۰۱۱ منتشر شد که دوره های زمانی فعالیت ناکاموتو را بررسی می کرد. این مطالعه نتیجه می گیرد که ساتوشی احتمالاً در منطقه زمانی EST ایالات متحده ساکن بوده است. اگر ساتوشی ناکاموتو واقعاً یک گروه بود و نه یک فرد، ممکن است این گروه چندین منطقه زمانی را در بر گرفته باشد.

سرنخ دیگری که می تواند بر گروه ناکاموتو تاکید کند توانایی های این سازنده در زمینه های مختلف از جمله علوم کامپیوتر، ریاضیات، نوشتن بی عیب و نقص انگلیسی است که در برگه سفید بیت کوین، تئوری بازی ها و پنهان کردن موفقیت آمیز هویت خالق بیت کوین برای بیش از ده سال نیز مشهود بود.

موارد فوق به ناچار این سوال را ایجاد می کند: چگونه یک فرد مجرد می تواند چنین مجموعه گسترده و متنوعی از مهارت ها را داشته باشد و همچنان پنهان بماند؟ اگرچه این فرضیات و جزئیات قانع کننده نشان می دهد که ناکاموتو می تواند چندین نفر باشد، هیچ مدرکی به طور قطعی این موضوع را تایید نمی کند. تاکنون هیچ مدرک روشنی که به هویت واقعی ناکاموتو اشاره کند، پیدا نکرده ایم.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml