ورلد کوین (Worldcoin) به عنوان ارز دیجیتال خالق ChatGPT راه‌اندازی شد

ارز دیجیتال ایجاد شده توسط ChatGPT با نام ورلد کوین (Worldcoin) راه اندازی شد. این ارز دیجیتال با هدف تمایز انسان از ربات های هوش مصنوعی راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز؛ Worldcoin به عنوان ارز دیجیتال OpenAI (خالق ChatGPT) راه اندازی شد. سم آلتمن (سم آلتمن) هدف از راه اندازی این پروژه را به عنوان ID جهانی و همچنین تمایز انسان از ربات های هوش مصنوعی معرفی کرد. شاید با راه اندازی این پروژه بتوان درصد زیادی از نگرانی های بشر در مورد عدم امکان تشخیص هوش مصنوعی از انسان را برطرف کرد.

پروژه ورلد کوین (Worldcoin) OpenAI راه‌اندازی شد

سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI و خالق ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT، اخیرا یک پروژه ارز دیجیتال جدید به نام Worldcoin را اعلام کرد که به گفته او هدف آن ارائه یک شناسه جهانی برای انسان ها و توانایی تشخیص انسان از ربات های هوش مصنوعی است.

چت ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی، از جمله ChatGPT، روز به روز پیشرفته تر می شوند و به زودی به نقطه ای می رسند که هیچ راهی برای تشخیص آنها از یک انسان واقعی وجود نخواهد داشت.

ورلد کوین (Worldcoin) به عنوان ارز دیجیتال خالق ChatGPT راه‌اندازی شد

حال فرض کنید نسخه پیشرفته ChatGPT را در ربات های انسان نما ادغام کنیم، در این صورت هیچ راهی برای تمایز بین انسان و ربات وجود نخواهد داشت.

در همین راستا، سم آلتمن، مدیر عامل OpenAI، پروژه ای مبتنی بر ارزهای دیجیتال به نام Worldcoin را راه اندازی کرده است که از ساعاتی پیش به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.

هدف از توسعه و راه اندازی این پروژه چیزی به نام World ID است، نوعی حساب شناسایی که فقط انسان می تواند آن را دریافت کند و در آینده ای نه چندان دور احتمالا تنها راه تشخیص انسان از ربات و هوش مصنوعی خواهد بود.

ورلد کوین (Worldcoin) به عنوان ارز دیجیتال خالق ChatGPT راه‌اندازی شد

برای دریافت شناسه جهانی، مشتری باید ابتدا ثبت نام کند و سپس اسکن عنبیه را شخصاً در مکانی از پیش تعیین شده با استفاده از یک توپ فلزی تقریباً به اندازه یک توپ بولینگ انجام دهد. در مرحله بعد پس از تایید اینکه مشتری یک انسان واقعی است، شناسه جهانی وی ایجاد می شود.

به گزارش رویترز، این پروژه در دوره آزمایشی خود توانست بیش از ۲ میلیون کاربر را جذب کند و اکنون پس از راه اندازی رسمی، توانسته فعالیت خود را به ۳۵ شهر در ۲۰ کشور جهان گسترش دهد. نکته جالب این است که شهروندان برخی از کشورها می توانند پس از ثبت نام و دریافت حساب شناسایی جهانی خود، رمز ارز دیجیتال WLD را دریافت کنند.

ورلد کوین (Worldcoin) به عنوان ارز دیجیتال خالق ChatGPT راه‌اندازی شد

الکس بلانیا، یکی از بنیانگذاران پروژه Worldcoin، درباره استفاده از فناوری‌های زیرساخت ارزهای دیجیتال و بلاک چین در این پروژه توضیح داد:

جنبه رمزنگاری پروژه Worldcoin بسیار مهم است، زیرا بلاک چین های ارز دیجیتال می توانند شناسه های جهانی را به گونه ای ذخیره کنند که حریم خصوصی حفظ شود و به هیچ نهادی اجازه کنترل و دستکاری آن را نمی دهد.

ورلد کوین (Worldcoin) به عنوان ارز دیجیتال خالق ChatGPT راه‌اندازی شد

بلانیا گفت که ارائه یک شناسه جهانی برای انسان ها در عصر چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی مانند ChatGPT که به زبانی بسیار شبیه به انسان صحبت می کنند ضروری است. او همچنین توضیح داد که در آینده نزدیک World ID تنها راه تمایز بین افراد واقعی و روبات ها بر اساس هوش مصنوعی خواهد بود.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان از نظر سرمایه در گردش، بیانیه ای رسمی منتشر کرد و اعلام کرد که پروژه Worldcoin را از ساعات اولیه روز دوشنبه به لیست ارزهای دیجیتال قابل معامله خود اضافه کرده است. این موضوع را می‌توان یکی از راه‌های تایید اعتبار این پروژه ارزهای دیجیتال توصیف کرد، زیرا بایننس تنها ارزهای دیجیتال معتبر را به لیست توکن‌های خود اضافه می‌کند.

سام آلتمن در رابطه با پروژه ارز دیجیتال Worldcoin توضیح داد که این پروژه همچنین می‌تواند به کشف چگونگی تغییر شکل اقتصاد توسط هوش مصنوعی مولد کمک کند. با توجه به او:

در آینده هوش مصنوعی همه چیز را در دست خواهد گرفت، فرآیندی که پیامدهای اقتصادی عظیمی در پی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml