وزیر ارتباطات خبر قطع کردن اینترنت را تکذیب کرد

او سال گذشته به صراحت تاکید کرده بود که هیچکس به دنبال قطع اینترنت نیست، اما چند ساعت بعد اینترنت موبایل قطع و ملی شد.

به گزارش اخبار تایمز؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات محدودیت و قطعی اینترنت در ساعاتی خاص و در برخی شهرهای کشور را در شبکه اجتماعی بومی تکذیب کرد.

طی ۲۴ ساعت گذشته اخباری به نقل از وزیر ارتباطات در شبکه های اجتماعی بازنشر شده است مبنی بر قطع اینترنت در ساعاتی خاص و برخی شهرهای کشور. روابط عمومی وزارت ارتباطات در واکنش به این خبر آن را تکذیب کرد. پس از آن عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات نیز در صفحه شخصی خود در تریبون بومی به این خبر واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

زارع پور در این خصوص گفت: برخی عادت کرده اند با تولید اخبار جعلی و روایت های مخدوش و ارائه تصویری مغشوش از مدیریت اجرایی کشور با ذهن مردم بازی کنند تا دیده شوند، این خبر کذب «قطع اینترنت» است. همچنین “روایت نادرستی” از مصاحبه روز چهارشنبه در مورد اقدامات وزارتخانه برای افزایش ظرفیت شبکه است.

تکذیب قطع اینترنت وزیر ارتباطات

روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در متن تکذیبیه خود نوشت: قطع و محدودیت اینترنت تکذیب می شود، امروز برخی اخبار به نقل از وزیر ارتباطات مدعی شد که قطع اینترنت در برخی استان ها و در ساعات خاصی اتفاق می افتد. این خبر تکذیب می شود و این برداشت نادرست از مصاحبه هفته گذشته وزیر در خصوص شرح عملیات افزایش ظرفیت شبکه کشور است.

خرامید به صحبت های زارع پور درباره قطعی اینترنت هفته گذشته اشاره می کند. وزیر ارتباطات در صحن هیات دولت گفت: کاهش سرعت اینترنت در ساعات صبح روزهای آینده ادامه دارد.

وی افزود: در حال توسعه شبکه مخابراتی کشور هستیم و قرار است تا ۶ ماه آینده ۵۰ درصد به ظرفیت لایه IP شبکه اضافه کنیم و همچنین تجهیزات جدیدی در شبکه قرار می گیرد.

این در حالی است که وزارت ارتباطات قطع اینترنت در روزهای آینده را به شدت تکذیب کرده است که سال گذشته نیز شاهد آن بودیم. زارع پور در ۹ شهریور ۱۴۰۱ در حاشیه جلسه هیات دولت به صراحت اعلام کرد که «کسی به دنبال قطع اینترنت نیست». وزارت تحت امر وی حتی با صدور بیانیه ای خبر احتمال قطع موقت اینترنت در روزهای آینده را تکذیب کرد. اما عصر همان روز اینترنت موبایل قطع شد.

این روال نزدیک به یک ماه ادامه یافت و آثار آن را می توان در گزارش های رسمی مانند گزارش ۱۴۰۱ ابر دراک مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml