وعده عجیب معاون وزیر راه/ اینجا زمین رایگان به مردم می دهیم!

وزارت راه و شهرسازی به هر متقاضی ایرانی برای اقامت در جزایر ابوموسی زمین اختصاص می دهد.
 

به گزارش اخبار تایمز به نقل از اکوایران، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز خود در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان از اختصاص زمین به هر ایرانی در جزایر ابوموسی خبر داد و گفت: پیشنهاداتی در این زمینه ارائه شده است. قرار است برخی شرایط از جمله فرم ج مورد تایید قرار گیرد و با این شرایط به هر ایرانی که متقاضی اقامت در این جزیره باشد زمین تعلق می گیرد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در چهار سال مستلزم زیرساخت ها و ارتباط سازنده و تولیدکننده است و این ارتباطات باید بین بخش خصوصی و دولت ایجاد شود.

ملکی درباره اهمیت استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان گفت: اکنون از ۷ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور کمتر از یک درصد وارد عرصه ساخت و ساز شده اند که باید این سهم افزایش یابد.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرده است که سرعت ساخت و ساز یک شاخص بسیار مهم است، ما با انباشت تقاضای مسکن مواجه هستیم و این انباشت در حوزه بسیار مهم است.

طبق اظهارات مالکی، همه بررسی ها نشان می دهد که در سال های گذشته عقب ماندگی ساخت و ساز داشته ایم. بحث قیمت تمام شده از دیگر شاخص های بسیار مهم در پروژه های عمرانی است، بنابراین با در نظر گرفتن دو شاخص قیمت تمام شده و فناوری های نوین باید بتوانیم با استفاده از فناوری های نوین محصولی سبک و ارزان بسازیم. و در نهایت قیمت تمام شده باید کاهش یابد

به گزارش ایلنا و به گفته رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، در اجرای نهضت ملی مسکن، زمین کم ارزشی را تخصیص ندادیم، تمام زمین هایی را که در اختیار داشتیم در اختیار این طرح قرار دادیم و در برخی موارد ، به دلیل کمبود زمین به ناچار به حاشیه شهر رفتیم.

ملکی در روزهای گذشته از تحقق ۳۳ هزار هکتار زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی و در اختیار قرار دادن آن در اختیار نهضت ملی مسکن خبر داده بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۴ هزار هکتار زمین در انتظار اضافه شدن به محدوده شهری است و ۱۶ هزار هکتار از اراضی بخش خصوصی نیز شناسایی و برای بهره برداری در طرح نهضت ملی مسکن موافقت شده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml