ولخرج‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟/ هزینه های سرسام آور تکنسین های بزرگ فوتبال روی دست باشگاه ها

لیست ۱۰ مربی با بالاترین هزینه نقل و انتقالات منتشر شد و اکثر مربیان لیگ برتر انگلیس هزینه زیادی کردند.
به گزارش اخبار تایمز؛ پپ گواردیولا بیش از هر مربی دیگری در تاریخ پول خرج کرده است. سرمربی منچسترسیتی با خریدهای بزرگی مانند متئو کواچیچ و یوشکو گواردیول که گران ترین بازیکنان خارجی در لیگ برتر بودند، مجموع هزینه های خود را به ۱.۷ میلیارد پوند رساند. متهور نونس و جرمی دوکو نیز با مبالغ هنگفتی از وولوز و استاد رنیس به این اتحاد پیوستند.
گواردیولا از زمان حضور در سیتی، با آوردن بازیکنانی مانند ارلینگ هالند و روبن دیاس، از خرج کردن هراسی نداشته است. او رکورد بریتانیا را شکست تا جک گریلیش را به ارمغان بیاورد، اگرچه آرسنال با خرید دکلان رایس از او پیشی گرفت. از سال ۲۰۱۶، گواردیولا بیش از یک میلیارد پوند برای بیش از ۵۰ بازیکن در سیتیزن ها هزینه کرده است. او همچنین به عنوان سرمربی بارسلونا یا بایرن مونیخ هزینه زیادی کرد. و او حدود ۶۵ میلیون پوند برای آوردن زلاتان ابراهیموویچ به نوکمپ خرج کرد، در حالی که آرتورو ویدال با ۳۵ میلیون پوند بزرگترین خرید او برای تیم آلمانی بود.

او در سال های اخیر از ژوزه مورینیو پیشی گرفته و مقام اول را کسب کرده است و این مربی پرتغالی در دوران حضور در تاتنهام و رم شاهد کاهش هزینه نقل و انتقالات خود بوده است. اما به خصوص زمانی که در منچستریونایتد بود، می توانست آزادانه هر چه می خواست خرج کند. پل پوگبا رکورد ۹۰ میلیون پوندی در آن زمان را شکست، در حالی که روملو لوکاکو و فرد تقریباً به همان اندازه برای باشگاه هزینه کردند. مورینیو نیز در چلسی هزینه زیادی کرد.

مقام سوم، کارلو آنچلوتی به مدت دو سال به سخاوتمندی رومن آبراموویچ دسترسی داشت، اگرچه این مربی ایتالیایی در پاری‌سن‌ژرمن، بایرن‌مونیخ و رئال مادرید نیز سرمایه زیادی در اختیار داشت. آنچلوتی دو دوره با غول‌های اسپانیایی را پشت سر گذاشته است و با پیوستن جود بلینگام به مبلغ ۱۱۵ میلیون پوند در تابستان، هیچ نشانه‌ای از کاهش هزینه‌های آنها دیده نمی‌شود.

دو مربی سابق دیگر چلسی در این لیست گنجانده شده‌اند؛ آنتونیو کونته و توماس توخل که مسئول جذب لوکاکو برای ۱۰۰ میلیون پوند بود. این آلمانی در تابستان گذشته که افرادی مانند مارک کوکوریا، رحیم استرلینگ و وسلی فوفانا با هزینه‌های هنگفت وارد شدند، از سرمایه زیاد تاد بولی بهره‌مند شد.

ولخرج‌ترین سرمربی تاریخ فوتبال کیست؟/ هزینه های سرسام آور تکنسین های بزرگ فوتبال روی دست باشگاه ها

مائوریسیو پوچتینو، سرمربی فعلی چلسی، به لطف خریدهای تابستانی مویسس کایسیدو و رومئو لاویا، در جایگاه نهم قرار دارد. پوچتینو همچنین در تاتنهام خرج کرد و تانگوی اندومبله و جووانی لوسلسو هر دو با ۵۰ میلیون پوند در آخرین تابستان خود به عنوان سرمربی به خدمت گرفتند.
ماسیمیلیانو آلگری و دیگو سیمئونه تنها مربیان این لیست هستند که در لیگ برتر حضور نداشته اند. سیمئونه بیشتر دوران حرفه ای خود را در اتلتیکو مادرید گذراند، باشگاهی که آنچنان هزینه نمی کند، اگرچه آنها مبلغ نجومی ۱۱۳ میلیون پوندی را برای ژائو فلیکس پرداخت کردند.
مانوئل پلگرینی سرمربی سابق سیتی و وستهام در رده ششم قرار دارد. سرمربی شیلیایی پس از امضای قرارداد با بازیکنانی مانند استرلینگ و کوین دی بروین قهرمان لیگ برتر شد. با این حال، در سال ۲۰۰۹، او یکی از بزرگترین هزینه های تابستان را انجام داد. زمانی که رئال مادرید کریستیانو رونالدو و کاکا را با هدایت پلگرینی به خدمت گرفت.
یورگن کلوپ در جایگاه آخر لیست قرار گرفت. قرمزها چهار بازیکن را با مبلغی در حدود ۱۵۰ میلیون پوند به خدمت گرفتند و دستمزد حرفه ای سرمربی آلمانی را به ۹۷۳ میلیون پوند رساندند، اما دیری نمی گذرد که او از مرز ۱ میلیارد پوند عبور می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml