ویژگی های شتر مرغ مولد از تورنگ طلایی

پرورش شترمرغ و بوقلمون یکی از دغدغه های پرورش دهندگان می باشد در این مقاله از تورنگ طلایی سعی نداریم نکات کلیدی پروش و نگهداری بوقلمون و شترمرغ را شرح دهیم

ویژگی های شتر مرغ مولد

شترمرغ مولد از سن ۳ سالگی حدودا به سن بلوغ رسیده و حدودا هر شترمرغ توان تخمگذاری ۱۰ ساله را دارد؛ ولی در بین نژاد های مختلف شترمرغ نژاد گردن آبی به خاطر راندمان تولید تخمگذاری بالای آن همچنین وزنگیری مناسب و عدد ضریب تبدیل نسبتا عالی آن نسبت به سایر نژاد های شترمرغ محبوبت بالایی دارد.

شترمرغ مولد نژاد گردن آبی سالیانه حدودا ۷۰ عدد تخمگذاری نموده که به منظور نطفه دار بودن تخم های آن نیازمند وجود شترمرغ نر می باشد. باید خاطر نشان کرد که در پرورش شترمرغ مولد به منظور تخمگذاری در هر خانواده از شترمرغ مولد به ازای هر ۲ ماده یک نر قرار می دهند.

پرورش بوقلمون بوربن

جوجه ریزی

اگر جوجه بوقلمون بوربن یکروزه در کنار مادر خود پرورش داده شود، ممکن است نیاز به کار زیادی نداشته باشد. بوقلمون بوربن مادر معمولاً مولد هستند. آن‌ها بیشتر وقت خود را روی تخم‌ها می‌نشینند تا زمانی که از تخم بیرون بیایند. در غیاب مرغ مادر بوربن، می‌توانید تخم‌های بوربن را با استفاده از دستگاه جوجه‌کشی، درست مانند تخم‌های هر نژاد بوقلمون دیگر، جوجه ریزی کنید.

تغذیه بوقلمون بوربن

در هشت هفته اول زندگی جوجه بوقلمون بوربن یکروزه و جوجه بوقلمون بوربن یکماهه به یک استارتر پروتیئن ۳۰ درصد نیاز دارد. سپس بعد از هشت هفته، آنها را با یک پرورش دهنده گله پر کالری با ۲۰ درصد پروتئین تغذیه کنید. اگر پرورش بوقلمون بوربن به دلیل تخمگذاری آن‌هاست، باید در فصل تخم‌گذاری، تغذیه آن‌ها را به لایه‌های پرنده شکاری تغییر دهید.

سلامتی جوجه بوقلمون بوربن

مانند هر نژاد بوقلمون دیگری، جوجه بوقلمون بوربن یکروزه مستعد ابتلا به جوش سر سیاه (بیماری ناشی از انگل) است. بنابراین، مطمئن شوید که علائم و نکات پیشگیری از جوش سر سیاه را می‌دانید. در راستای پیشگیری از بروز بیماری، در حین پرورش بوقلمون بوربن از نگهداری جوجه بوقلمون بوربن در کنار سایر بوقلمون‌های بالغ خودداری کنید. بوربن علاوه بر جوش سرسیاه، مستعد ابتلا به هیچ بیماری نیست. با این حال، آن‌ها در معرض ابتلا به انگل‌های داخلی و خارجی هستند. یک منطقه حمام گرد و غبار می‌تواند به بوقلمون‌ها کمک کند تا از شر هر گونه انگل خارجی خلاص شوند.

محل نگهداری بوقلمون نژاد بوربن

از آنجایی که بوقلمون‌ها بزرگ هستند، بوقلمون بوربن به فضای بیشتری نسبت به جوجه بوقلمون بوربن یکروزه و یکماهه نیاز دارند. بنابراین، شما باید به ازای هر پرنده بالغ ۸ فوت مربع تا ۱۰ فوت مربع فضای قفسه اختصاص دهید. همچنین می‌توانید به بوربن‌های خود اجازه دهید آزادانه پرسه بزنند. از آنجایی که آنها علوفه خواران بزرگی هستند که در برابر شکارچیان هوایی حساس نیستند، می‌توانند به راحتی در محیط بیرون پرورش داده شوند.

نحوه خرید جوجه یک روزه گوشتی

 شرکت بازرگانی نغمه تورنگ طلایی تامین کننده، تولید کننده جوجه گوشتی یک روزه در نژادهای مختلف می باشد. این شرکت با دارا بودن کادری مجرب شامل دامپزشکان و کارشناسان تخصصی طیور زنده شما را در طول دوران پرورش راهنمایی و مشاوره می نمایند. این شرکت با تیم تخصصی خود در زمینه فروش و خدمات پس از فروش به صورت آنلاین پاسخگوی سوالات شما هستند.

به جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید بهتر از بابت نوع، نژاد، سن و سلامت جوجه های یک روزه قبل از خرید با مشاوران فروش به جهت دریافت نرخ روز جوجه یکروزه گوشتی تماس حاصل فرمایید. همچنین برای بررسی پیش بینی قیمت فروش جوجه یکروزه گوشتی با شماره های ما تماس بگیرید:

۰۹۱۲۶۰۷۰۹۵۹  و  ۰۹۱۲۸۸۹۰۸۰۰

فروش جوجه یک روزه گوشتی به قیمت اتحادیه جوجه یک روزه با کمترین قیمت بازار

فروش جوجه یک روزه گوشتی | پیش بینی قیمت جوجه یکروزه گوشتی

قیمت جوجه یک روزه گوشتی به نرخ اتحادیه، فروش روز جوجه ۱روزه گوشتی با بهترین قیمت از شرکت نغمه تورنگ طلایی

امروزه در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران پرورش طیور گوشتی برای ایجاد کسب و کار مناسب کاری با صرفه اقتصادی عالی می باشد که از جمله ی پرورش طیور گوشتی می توان به پرورش جوجه مرغ گوشتی که بازدهی اقتصادی مناسب و طول دوران پرورش کوتاهی دارد اشاره کرد.

پیش پینی قیمت فروش جوجه گوشتی یک روزه را از ما در نغمه تورنگ طلایی بخواهید :::: پس از آماده سازی کامل سالن های پرورش جوجه یکروزه گوشتی، جوجه یک روزه گوشتی می بایست درباره نژادهای مختلف مرغ گوشتی بدانیم. نژادهای جوجه مرغ گوشتی عبارت است از:

  • جوجه یکروزه نژاد کاپ

  • جوجه یکروزه نژاد آرین

  • جوجه یکروزه گوشتی نژاد راس

  • جوجه یکروزه نژاد پلاس

لازم به توضیح است که جوجه‌های گوشتی یکی از فراوان‌ترین گونه‌های حیوانات اهلی می‌باشند و بیشترین جمعیت را به نسبت جوجه‌های گونه‌های دیگر پرندگان دارند. هر کدام از نژادهای جوجه ۱ روزه دارای مزایا و معایب خاص خودشان هستند. تفاوت این نژاد ها در وزن گیری، مقاومت، میزان دان مصرفی و قیمت است.

تغذیه مرغ گوشتی

در تغذیه مرغ‌های گوشتی، می‌توان از مواد مختلفی مانند دانه‌ها، سبزیجات، ذرت، پوسته تخم مرغ، تخم آفتابگردان و دانه‌های تخمیر شده استفاده کرد. این مواد می‌توانند به عنوان بخشی از جیره غذایی مرغ‌های گوشتی مورد استفاده قرار گیرند. در زیر به تفصیل هر یک از این موارد را توضیح خواهیم داد:

۱- دانه‌ها: دانه‌ها می‌توانند به عنوان منبع اصلی کربوهیدرات در جیره غذایی مرغ‌های گوشتی استفاده شوند. دانه‌هایی مانند جو، گندم، سورگوم و برنج می‌توانند به میزان مناسب در تغذیه مرغ‌ها مورد استفاده قرار گیرند.

۲- سبزیجات: سبزیجات به عنوان منبعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر می‌توانند به جیره غذایی اضافه شوند. سبزیجات تازه مانند کاهو، گشنیز و کرفس می‌توانند تنوع غذایی در جیره غذایی مرغ ایجاد کرده و مواد مغذی بدن آن‌ها را تامین کنند.

۳- ذرت: ذرت به عنوان منبع اصلی انرژی می‌تواند در جیره غذایی مورد استفاده قرار گیرد. ذرت خام یا ذرت دانه‌کوبی شده به عنوان یک منبع ارزان از انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۴- پوسته تخم مرغ: پوسته تخم مرغ حاوی کلسیم و مواد معدنی است که می‌تواند به تقویت ساختار استخوان‌ها کمک کند. اضافه کردن پوسته تخم مرغ خرد شده به تغذیه مرغ گوشتی می‌تواند مفید باشد.

۵- تخم آفتابگردان: تخم آفتابگردان حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده، پروتئین و ویتامین‌ها است. تخم آفتابگردان به میزان محدود می‌تواند به عنوان منبع پروتئین و انرژی به جیره غذایی مرغ گوشتی اضافه شود.

۶- دانه‌های تخمیر شده: دانه‌های تخمیر شده مانند جوانه گندم، جو، سویا و… حاوی ویتامین‌ها و آنزیم‌های مفیدی هستند که می‌توانند به تغذیه مرغ گوشتی اضافه شوند.

همیشه بهتر است برای ترکیبات دقیق جیره غذایی از تغذیه‌شناسان و متخصصان دام و طیور مشاوره بگیرید تا نیازهای مرغ‌های گوشتی به‌طور کامل تأمین شود. برای اطلاع از ویتامین های لازم جهت پرورش مرغ گوشتی کلیک کنید.

Shape1

انواع خوراک مرغ گوشتی با پروتئین بالا

انتخاب مناسب خوراک با پروتئین بالا برای مرغ‌های گوشتی می‌تواند به رشد و تولید بهتر آن‌ها کمک کند. در زیر، انواع خوراک‌هایی با پروتئین بالا که برای مرغ‌های گوشتی مناسب هستند، آورده شده است:

  • دانه‌های مختلف: دانه‌های مختلف مانند جو، گندم و برنج خوراک‌های با پروتئین بالا هستند که به مرغ‌های گوشتی ارائه می‌شوند.

  • خوراک سویا: سویا یک منبع پروتئین گیاهی بسیار خوب است. از سویا دانه‌کوبی شده یا انواع محصولات مشتق شده از سویا می‌توان به عنوان منبع پروتئین استفاده کرد.

  • خوراک ماهیچه مرغ: خوراکی که از طریق خرد کردن ماهیچه مرغ تهیه می‌شود، حاوی پروتئین بالایی است و می‌تواند به عنوان بهترین تغذیه مرغ گوشتی استفاده شود.

  • خوراک مخلوط پروتئینی: خوراک‌هایی که ترکیبی از دانه‌ها و منابع پروتئینی مختلف مانند سویا و ماهیچه مرغ هستند، می‌توانند پروتئین بالایی به مرغ‌های گوشتی ارائه دهند.

هنگام انتخاب خوراک با پروتئین بالا، به ترکیب مناسب اجزا و تغذیه متعادل توجه داشته باشید تا نیازهای مرغ‌های گوشتی به‌طور کامل تأمین شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml