پایان فرآیند انتقال دارایی های ایران به بانک های قطری در هفته آینده

وزیر امور خارجه قطر امروز در گفت و گوی تلفنی با امیر عبداللهیان از نهایی شدن و تکمیل تمامی فرآیندهای مربوط به انتقال دارایی های ایران به بانک های قطری در هفته آینده خبر داد.
به گزارش اخبار تایمز؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز (پنجشنبه) ۲۳ شهریور ماه در مورد موضوعات مورد علاقه به بحث و تبادل نظر پرداختند. دو کشور
این گفتگوی تلفنی در آستانه انتشار اخبار منتشر شده مبنی بر انتقال دارایی های ایران در کره جنوبی به قطر و تبادل اسرا بین ایران و آمریکا در هفته آینده صورت گرفت.
وزیر امور خارجه ایران در این تماس تلفنی از نقش سازنده دولت قطر در پیگیری موضوع آزادی اموال جمهوری اسلامی ایران از کره جنوبی و آزادی زندانیان قدردانی کرد.
به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۲۸ مرداد اعلام کرد: روند آزادسازی میلیاردها دلار دارایی ایران که چند سالی است به طور غیرقانونی توسط آمریکا تصرف شده است، آغاز شده است. ایران تضمین لازم را برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود دریافت کرده است. آزادی چند ایرانی که به طور غیرقانونی در آمریکا بازداشت شده بودند در همین چارچوب است.

 ۲۱ شهریور ماه نیز «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر ایران در قطر با اشاره به دیدارش با محمد الخلیفی وزیر مشاور در وزارت خارجه قطر گفته بود که توافق تبادل در مراحل نهایی اجراست.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت و گوی تلفنی از روند تحولات و پیشرفت های صورت گرفته در زمینه برخی مسائل مربوط به جمهوری اسلامی ایران و سوم ابراز خرسندی کرد. طرفین، از نهایی شدن و تکمیل همه روندهای مربوط به واگذاری اموال جمهوری اسلامی ایران به بانک های قطری در هفته آینده را اعلام کرد.
در گفت و گوی تلفنی امیر عبداللهیان و همتای قطری خود بر آمادگی طرفین در خصوص تبادل اسرا بین ایران و آمریکا در تاریخ توافق شده و با نقش آفرینی دولت قطر تاکید شد.
همانطور که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ۹ مرداد در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره روند تبادل اسرا بین ایران و آمریکا گفت: حداکثر بازه زمانی این کار حدود دو ماه بوده است. توافق بین دو طرف شکل گرفت و روند اجرای این توافق در حال پیشرفت است.
وزرای امور خارجه ایران و قطر در این رایزنی تلفنی بر تداوم رایزنی های فیمابین در زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml