پایان ماه‌عسل مشاوران املاک بنگاه هایی که قرار است پلمپ شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران مهمترین عامل کاهش قیمت مسکن در استان تهران را برخورد با مشاوران املاک تجاری و غیرمجاز و لوله کش آنها عنوان کرد و گفت: کاهش قیمت مسکن در تهران باعث شده است. به ۲۵ درصد رسید.

به گزارش اخبار تایمز؛ حسین جنتی درباره تعداد واحدهای مسکن ملی در تهران گفت: برای ساخت ۴۹۷ هزار واحد مسکونی در استان تهران برنامه داریم که بخشی از آن واحدهای نهضت ملی و بخشی دیگر مربوط به طرح های بازآفرینی شهری است. که ساخت ۳۴۰۰۰۰ واحد آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۶۰ هزار نفر در استان تهران برای طرح یگان نهضت ملی تاییدیه نهایی را دریافت کرده اند و برای ۱۲۰ هزار نفر زمین در نظر گرفته شده که ۴۳ هزار واحد مربوط به بازآفرینی شهری است.

همچنین از این ۱۶۰ هزار نفر ۵۰ هزار نفر سپرده اولیه را واریز کرده اند و با توجه به پیشرفت فیزیکی پروژه، پیامک واریز اولیه برای متقاضیان ارسال می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران درباره قیمت ها در بازار مسکن تهران گفت: افت قیمت مسکن از حومه به شهر تهران هم رسیده است و مهم ترین دلیل آن برخورد با واقعی غیرمجاز است. مشاوران املاک و بیش از ۱۶۰۰ واحد از بنگاه های املاک غیرمجاز در استان تهران را پلمب کردیم. و از احتکار مسکن در این مشاوران املاک جلوگیری کردیم که در بازار املاک موثر بود و برخورد با مشاوران املاک غیرمجاز همچنان ادامه دارد و به طور میانگین هر هفته ۳۰ واحد مشاور املاک غیرمجاز تعطیل می شود.

جنتی در پاسخ به این سوال که کارشناسان دلیل اصلی کاهش قیمت ها را رکود مسکن می دانند، ورود مسکن به دوره رکود چقدر در کاهش قیمت ها موثر بوده است، گفت: بخشی از این ریزش قیمت هاست. به دلیل بحث تامین مسکن است که در حال انجام است و پروژه هایی در حال بهره برداری است و یکی دیگر از عوامل افزایش عرضه مسکن برخورد با صاحبان خانه های خالی بود که به سازمان امور مالیاتی معرفی شدند.

در نهایت مهم ترین عامل افت قیمت، برخورد با مشاوران املاک تجاری و غیرمجاز بوده است.

وی با اشاره به کاهش قیمت مسکن گفت: در تهران کاهش قیمت مسکن به ۲۵ درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml