پرایمر و کانسیلر چه تفاوت هایی با هم دارند؟

 استفاده از پرایمر و کانسیلر، برای تثبیت و بالاب ردن دوام آرایش و بخشیدن درخشش به پوست از ملزوماتی است که در آرایش اصولی صورت، کاربرد فراوانی دارند. پرایمر و کانسیلر لایه‌ای بین پوست و لوازم آرایشی هستند که علاوه بر صاف کردن پوست و پوشاندن منافذ، سبب قرار گرفتن بهتر کرم پودر روی پوست می‌شوند. با ما همراه باشید تا ضمن معرفی پرایمر و کانسیلر با تفاوت این دو آشنا شوید.

پرایمر چیست؟

پرایمر لایه‌ای است که روی پوست قرار می‌گیرد تا منافذ آن را بپوشاند و پوست را برای یک آرایش بی نظیر توسط کرم پودر و لوازم آرایش دیگر صورت آماده کند. این محصول علاوه بر ایجاد زیبایی لحظه‌ای، سبب می‌شود آرایش در طولانی مدت روی صورت حفظ شود.

پرایمر در واقع مهم‌ترین رکن آرایش به شمار می‌آید و برای داشتن یک آرایش بی نقص و ماندگار، استفاده از پرایمر ضروری است. از مزایای پرایمر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از پرایمر سبب روشن شدن پوست می‌شود.
  • پرایمر، منافذ باز پوست را کوچک می‌کند.
  • این محصول سبب ماندگاری آرایش می‌شود.
  • پرایمر دارای خواص ضد پیری است و ایجاد چروک‌های زودرس روی پوست را به تعویق می‌اندازد.
  • با استفاده از این محصول، به دلیل نقش در افزایش دوام آرایش، می‌توان در هزینه‌ها صرفه جویی نمود.
  • با پرایمر، جوش، التهاب و قرمزی پوست کاهش می‌یابد.
  • پرایمر با آبرسانی به پوست، سبب نرم شدن آن می‌شود.

البته لازم به ذکر است در استفاده از لوازم آرایش باید اعتدال را رعایت نمود زیرا استفاده‌ی بیش از حد از پرایمر سبب توقف اکسیژن‌رسانی به پوست صورت و ایجاد مشکلاتی نظیر کدری پوست، خشکی و دهیدراته شدن آن می‌شود.

 انواع پرایمر

پرایمر و کانسیلر چه تفاوت هایی با هم دارند؟

پرایمرصورت از نظر کارآیی در دو نوع به بازار عرضه می‌شود:

  • پرایمر آبرسان: از پرایمر آبرسان برای پوست‌های خشک استفاده می‌شود. این نوع پرایمر علاوه بر پوشش کامل مشکلات صورت از خشکی و ترک خوردگی پوست جلوگیری می‌کند.
  • پرایمر تنظیم کننده‌ی ترشح چربی: از پرایمر تنظیم کننده‌ی ترشح چربی برای پوست‌های چرب استفاده می‌شود.

پرایمر‌ها از نظر رنگ به دو نوع رنگی و بی‌رنگ تقسیم می‌شوند. پرایمر‌های رنگی علاوه بر صاف کردن سطح پوست، برای اصلاح رنگ پوست افرادی که با رنگ پوست‌شان مشکل دارند، استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از پرایمر

پرایمر پس از زدن مرطوب کننده و قبل از زدن کرم پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لایه سبب می‌شود که:

  • منافذ پوست، پوشش خوبی بیابند.
  • پوست کاملاً صاف به نظر برسد.
  • جای هر نوع جوش، خال و کک و مک کاملاً ناپدید ‌شود.
  • چین و چروک صورت کاملاً محو ‌گردد.
  • در پوست‌های چرب، پرایمر سبب کاهش چربی پوست می‌شود.
  • در پوست‌های چرب با استفاده از پرایمر از براق شدن آرایش جلوگیری می‌شود.
  • در پوست‌های خشک، پرایمر به پوست آبرسانی و از ترک خوردن پوست جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از پرایمر کافیست به روش زیر عمل نمایید:

پس از استفاده از مرطوب کننده (اگر پوست چرب دارید به مقدار بسیار کم مرطوب کننده بزنید) به مقدار بسیار کم (به اندازه یک نخود) پرایمر را روی پوست خود قرار و با نوک انگشت آن را ماساژ دهید. سپس به مدت ۳ الی ۵ دقیقه باید منتظر بمانید تا پرایمر جذب پوست شود. توجه داشته باشید که پرایمر را باید در اولین گام برای آرایش و قبل از هر نوع وسیله‌ی آرایشی مانند کرم پودر مورد استفاده قرار دهید.

کانسیلر چیست؟

پرایمر و کانسیلر چه تفاوت هایی با هم دارند؟

کانسیلر‌ (تصحیح کننده‌ی رنگ) نوعی کرم پودر فشرده‌ی رنگی و اغلب روشن است که بدون غیر طییعی جلوه دادن، زیبایی شما را دو چندان می‌کند. این کرم پودر ضخیم، توانایی پوشاندن جای انواع جوش و لک‌های سیاه دور چشم را دارد.

کانسیلر‌ها به‌خصوص از نوع مایع، یک وسیله‌ی آرایشی فوق‌العاده برای استفاده در نواحی دور چشم و از بین بردن تیر‌گی دور چشم پس از استفاده از کرم پودر می‌باشند. با استفاده از کانسیلر می‌توان چشمانی درخشان و بدون تیرگی را تجربه نمود.

با استفاده از کانسیلر مرغوب، می‌توان پس از استفاده از کرم پودر به یک آرایش یکدست و بی نقص رسید. همچنین از کانسیلر برای برجسته کردن نقاط دلخواه صورت نیز می‌توان بهره برد.

 انواع کانسیلر

کانسیلر دارای انواع مایع، کرمی و استیکی است. در ادامه به ویژگی‌های هر یک از انواع کانسیلر می‌پردازیم:

کانسیلر مایع

از این نوع کانسیلر برای انواع پوست به جز پوست خشک می‌توان استفاده کرد. برای پوشاندن جوش‌ها و کک و مک بهترین گزینه، استفاده از کانسیلر مایع است.

کانسیلر کرمی

کانسیلر‌های کرمی برای پوشاندن تیرگی دور چشم بهترین گزینه هستند. از این نوع کانسیلر برای پوست‌های حساس و خشک می‌توان استفاده کرد. کانسیلر کرمی پوشانندگی بسیار بالایی دارد و منافذ پوست را کاملاً مسدود می‌کند.

کانسیلر استیکی

این نوع کانسیلر قادر است منافذ باز را بهتر از انواع دیگر کانسیلر ببندد. کانسیلر استیکی دارای بافت نیمه جامد، کرمی و ضخیم با رنگدانه‌های زیاد است.

کانسیلر‌ها از نظر رنگ دارای انواع نارنجی، بنفش، صورتی، سبز و … هستند. هر یک از این کانسیلر‌های رنگی برای پوشاندن مشکل خاصی از پوست مانند زردی، بی روحی، قرمزی و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید : از بین بردن لک های صورت با ۵ روش موثر

نحوه استفاده از کانسیلر

پرایمر و کانسیلر چه تفاوت هایی با هم دارند؟

بهترین کانسیلر برای پوست شما پوشاننده، تغییر رنگ دهنده و از بین برنده‌ی تیرگی‌ها و لک‌های پوستی است. هدف استفاده از کانسیلر از بین بردن مشکلات پوستی در زیر آرایش است. پس باید کانسیلر مناسب پوست خود را انتخاب کنید.

در این راستا لازم است تا به توصیه‌های زیر در مورد انتخاب کانسیلر توجه نمایید:

  • اگر پوست خشک دارید، با انتخاب کانسیلر مایع مات، خشکی پوست شما بیشتر خواهد شد.
  • اگر پوست چرب دارید، کانسیلر استیکی و کرمی، منافذ پوست را باز‌تر می‌کند. در این صورت، ترشح چربی پوست، آرایش شما را از بین می‌برد.
  • فقط با استفاده از کانسیلر مناسب پوست‌تان، به یک آرایش بی نقص می‌رسید در غیر این صورت یک صورت غیر طبیعی برای خود ایجاد خواهید کرد.
  • برای پوشاندن تیرگی دور چشم بهتر است از کانسیلری استفاده کنید که یک تا دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست‌تان باشد.
  • برای قسمت‌های دیگر باید رنگ کانسیلر را با رنگ کرم پودر یکسان انتخاب کنید.

 برای استفاده از کانسیلر بایستی مطابق مراحل زیر عمل نمایید:

  • کانسیلر را با انگشتان تمیز، برس یا اسفنج بر روی مناطقی از پوست که لازم است بزنید (مناطق دارای رنگ تیره، نواقص پوستی، جای جوش و …).
  • سپس به آرامی و با ضربه‌ی ملایم آن را پخش کنید.
  • این کار را تا هنگامی که تفاوت رنگ کاملاً از بین می‌رود ادامه دهید.
  • از به کار بردن کانسیلر کرمی یا مایع روی پودر تثبیت کننده خودداری نمایید (زیرا کانسیلر روی صورت می‌ماسد)
  • اجازه دهید کانسیلر کاملاً خشک شود.
  • در آخر کار می‌توانید در صورت نیاز از پودر تثبیت کننده استفاده کنید.

توجه داشته باشید که در صورت استفاده از کرم پودر و کانسیلر به طور همزمان، ابتدا باید کرم پودر را به صورت بزنید و پس از خشک شدن کرم پودر، کانسیلر را بزنید. برای جلوگیری از کیکی شدن کانسیلر (به خصوص در نواحی زیر چشم) باید اسفنجتان را مرطوب کنید و پس از اتمام کار، دستمال کاغذی را زیر چشم خود قرار دهید تا اضافه‌های آرایشتان گرفته شود.

فرق کانسیلر و پرایمر

از پرایمر در اولین گام آرایش استفاده می‌شود. در این مرحله، خط و خطوط صورت با پرایمر پوشیده شده و منافذ محو می‌شوند.

پس از پرایمر در دومین گام از آرایش صورت معمولا از کرم پودر استفاده می‌شود. کرم پودر تمام صورت را پوشش می‌دهد.

استفاده از کانسیلر در سومین مرحله‌ی آرایش است. از این محصول در قسمت لک‌ها و سیاهی‌ها استفاده می‌شود. این کانسیلر است که تمام کننده‌ی پوشش صورت خواهد بود.

جمع بندی

در انتخاب و خرید باکیفیت‌ترین پرایمر و کانسیلر از بهترین برند‌ها می‌توانید از «مجموعه ونوسی شو» کمک بخواهید. ونوسی شو، فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی می‌باشد که با سال‌ها تجربه در امر فروش این لوازم، بستری امن برای خرید را برای مشتریان خود ایجاد نموده است. در این فروشگاه، ابتدا با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد هر محصول آشنا خواهید شد و در نهایت با شناخت کامل به خرید آن اقدام خواهید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml