پرونده افزایش حقوق کارگران بصورت کلی بسته شد!

وزیر کار به اخبار ضد و نقیض احیای حقوق کارگران در سال جاری پایان داد.
به گزارش اخبار تایمز؛ حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ ۲۷ درصد افزایش یافت که در ابتدا باعث خوشحالی کارگران شد، اما تورم بالایی که در ماه های اول سال رخ داد، اثر افزایش حقوق را خنثی کرد. حقوق کارگران در ایران پس از تصویب رقم پیشنهادی دولت توسط شورای عالی کار تعیین می شود. در طول سال بحث های زیادی در خصوص افزایش مجدد حقوق کارگران مطرح شده است.
در مقطعی خبر افزایش حقوق کارگران جدی شد و کارگران امیدوار شدند اما با شروع فصل پاییز این امیدها رنگ باخت. کارگران امیدوارند در صورت عدم افزایش حقوق کارگران در سال جاری، حداقل در ابتدای سال آینده با افزایش قابل توجهی همراه شود.
در حالی که کارگران منتظر تعیین تکلیف بحث احیای حقوق خود هستند، وزیر کار در گفتگویی بدون اشاره به بحث احیای حقوق در سال جاری از افزایش حقوق کارگران گفت. در سال ۱۴۰۳، که می تواند پایانی بر توهم افزایش خوب باشد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: یکسان سازی حقوق کارگران در مراحل مختلف انجام شده است. بحثی که مطرح می شود مربوط به بازنشستگان کشوری است که بخشی از آن انجام شده، بقیه انجام می شود.
سید صولت مرتضوی درباره همسان سازی حقوق کارگران، گلایه آنها از دولت این است که دولت بر افزایش حقوق کارکنان دولت و مستمری بگیران تمرکز دارد و گفت: یکسان سازی حقوق کارگران در مراحل مختلف انجام شده و این کار تاکنون انجام شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: بحثی که مطرح می شود مربوط به مستمری بگیران کشور است که بخشی از آن انجام شده و مابقی قابل پیگیری است.
وی در خصوص انجام اقداماتی برای ارتقای حقوق سال آینده کارگران گفت: کار کارشناسی در حال انجام است، امیدواریم بتوانیم تا قبل از موعد مقرر برای تعیین حقوق سال آینده تصمیم گیری کنیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml