پرگل‌ترین پیروزی تاریخ تیم ملی به لطف گل‌زنی ستارگان استقلال و پرسپولیس/ هافبک سرخ حریف را ۶تایی کرد، فرهاد مجیدی هت‌تریک!

تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف درخشش ستارگان استقلال و پرسپولیس در چهارم آذرماه ۱۳۷۹ بیشترین گل تاریخ خود را به دست آورد.

به گزارش اخبار تایمز؛ ۲۳ سال قبل در چهارم آذر ماه سال ۷۹ تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین مرحله از پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن به مصاف گوام رفت و این تیم را با نتیجه‌ای شکست داد که به پرگل‌ترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد.

تیم ملی که برای تقابل با گوام راهی تبریز شده بود، حریف آسیایی خود را با ۱۹ گل در هم کوبید. کریم باقری با زدن ۶ گل بهترین گلزن ما در آن مسابقه لقب گرفت و علی دایی و علی کریمی هم هر کدام ۴ بار دروازه این حریف نگون‌بخت را باز کردند. همچنین فرهاد مجیدی نیز هت‌تریک کرد. البته سهراب بختیاری‌زاده و علیرضا نیکبخت واحدی نیز دیگر استقلالی‌هایی بودند که در آن مسابقه موفق به گل‌زنی شدند.

نکته جالب دیگر اینکه در آن بازی سرمربی برزیلی به نام ادمار براگا سرمربی موقت تیم ملی بود و پس از آن زمینه برای حضور میروسلاو بلایوویچ روی نیمکت تیم ملی کشورمان فراهم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml