پشت پرده‌های دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا

 امروز قیمت طلا و سکه در بیشتر قطعات و وزن‌ها در روند نزولی قرار گرفت. در روز جاری غیر از سکه امامی سایر قطعات سکه افت قیمت داشتند. سکه امامی نیز که دیروز به کانال ۲۸ میلیونی برگشته بود با افزایش محدودی فعلا در میان کانال ۲۸ و ۲۹ میلیونی سرگردان است

به گزارش اخبار تایمز؛ امروز دلار به کریدور ۴۰ هزار تومانی سقوط کرد و روند قیمت انس جهانی طلا کاهشی بود. افت ارزش فاکتور‌های تعیین قیمت در بازار طلا بر حباب سکه نیز اثر نزولی گذاشته است.

علاوه بر آن امروز خبری در خصوص ثبت طلا در سامانه تجارت و دریافت مالیات ۲۵ درصدی از فروش طلا که سهم دولت خواهد شد، منتشر شد. بررسی خبرنگار تجارت‌نیوز از بازار طلا حاکی از این است که بسیاری از اصناف بازار فلز زرد از چنین مساله‌ای اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند. برخی نیز می‌گویند این مالیات‌ستانی سقف مشخصی دارد و از وزن بیش از ۲۰۰ گرم مالیات اخذ خواهد شد، آن هم در بازه زمانی خاص و مبلغ آن نیز این مقدار نیست. فعالان بازار طلا می‌گویند تا قانون، مصوبه، بخشنامه و دستورالعمل مدونی در این خصوص ابلاغ نشود همه چیز منوط به شنیده‌هاست.

گفتنی است تحلیلگران بازار ارز محدوده ۲۷ تا ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی را منطقه مساعد تصمیم‌گیری و ورود به بازار طلا می‌دانند. آن‌ها معتقدند این منطقه می‌تواند انتفاع خوبی را برای خریداران صبور در سال آینده داشته باشد. آن‌ها همچنین سقف انس جهانی طلا را منطقه ۲۰۷۰ دلاری می‌دانند و می‌گویند این سقف به راحتی قابل شکستن نیست.

به نظر می‌رسد با توجه به انتهای سال میلادی و شروع سال جدید، معامله‌گران چشم‌انداز روشنی برای یورش بردن به این سطح ندارند. تحلیلگران بازار‌های مالی احتمال شکست محدوده ۲۰۷۰ دلاری را در سال میلادی آینده می‌دهند و انتظار دارند طلای جهانی سقف ۲۲۰۰ دلاری را نیز بشکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml