چه پشت پرده ای پشت رای بی‌رحمانه کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه سپاهان وجود دارد؟ / به کوالالامپور سفر کن و با رئیس «کارامل ماکیاتو» بنوش!

انتقال تمام سوء مدیریت ها به روابط خوب سعودی ها با کنفدراسیون فوتبال آسیا کمکی به وضعیت فعلی فوتبال ایران نخواهد کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ شعارهای ناشناس مانند اهدای چند فرش به داور مسابقه، رایزنی در پشت صحنه با سران کنفدراسیون فوتبال آسیا و میزبانی از دبیرکل در خانه رئیس فدراسیون مدت هاست رنگ باخته است و خبری از آن نیست.

اگر ۱۰۰ مدیر دیگر به فدراسیون فوتبال بیایند یا همه مدیران باشگاه بتوانند به کوالالامپور (مرکز AFC) سفر کنند و با رئیس کنفدراسیون ماکیاتوی کاراملی بنوشند، تاثیری در وضعیت فعلی فوتبال ایران نخواهد داشت! حتی صحبت های وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه من و عربستان معتقدیم بازی سپاهان و اتحاد تکرار می شود هم تاثیری در تصمیم کنفدراسیون فوتبال نداشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا با سابقه محرومیت از میزبانی تیم های ایرانی، پیش از این نشان داده بود که در عملکرد مدیریتی خود با هیچ باشگاهی شوخی نمی کند. چند سالی میزبانی تیم های ایرانی در بازی های آسیایی میوه ممنوعه بود تا اینکه بعد از بهبود روابط با سعودی ها، AFC هم افول کرد اما مدیرانی که فوتبال آسیا را مدیریت می کنند از اتفاقات فوتبال این کشور غافل نیستند.

سال‌هاست که می‌دانند دست باشگاه‌های بزرگ ایران در جیب دولت است، صداوسیما حق پخش تلویزیونی را نمی‌پردازد و اسناد باشگاه‌های ما را حتی عواملی که مسئول آن‌ها هستند دستکاری می‌کنند، اما باید صدور مجوز حرفه ای تیم های ایرانی! سال هاست که به سادگی قوانین بدیهی را نادیده می گیریم و چوب را در فوتبال آسیا می خوریم. به همین دلیل صادقانه می گوییم که گریه و زاری از اینکه سعودی ها در کنفدراسیون قدرت بیشتری دارند، بهانه ای افراطی است.

بهانه این است که سعودی ها «استادیوم» ساختند، باشگاه های بزرگ و درجه یک با ساختارهای مناسب و حرفه ای را در معرض دید همگان قرار دادند، رونالدو، مسی و نیمار را به لیگ خود آوردند و جام جهانی را میزبانی کردند. اگر همه کارهایی که سعودی ها انجام دادند، اسمش رابطه و پول است، چرا ما نباید از آنها سود ببریم؟ اگر در دنیای فوتبال پول و امکانات حرف اول را می زند، چرا به خاطر کمبود همه چیزهایی که نداریم، این فوتبال را کم کم تعطیل نمی کنیم؟

جریمه سنگین و محرومیت سپاهان از ۳ بازی خانگی در لیگ قهرمانان آسیا قطعا از اقدامات سختگیرانه و ظالمانه مدیریتی کنفدراسیون فوتبال آسیا بود اما فراموش نکنیم که نه تنها در این حادثه تلخ بلکه در آینده ای نزدیک باید پاسخگو باشیم. به AFC برای خیلی چیزها. در فوتبالی که زمین های چمن آن مورد تمسخر مربیان خارجی لیگ برتری قرار می گیرد و باشگاه هایش اغلب زیان ده هستند، این تفاوت های جبران ناپذیر جای تعجب ندارد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml