اقساط وام مسکن افزایش می یابد

یک کارشناس مسکن گفت: بخشی از هزینه های تسهیلات خرید مسکن با اقساط پلکانی جبران می شود.

به گزارش اخبار تایمز؛ فرشید ایلاتی، کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر میزان اقساط تسهیلات خرید مسکن به ویژه در قالب طرح جوانان جمعیتی در برخی مناطق موجب افزایش قیمت و افزایش قیمت شده است.

به گفته یک کارشناس مسکن، تسهیلات خرید مسکن در بسیاری از کشورها حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد قیمت مسکن را شامل می شود، اما در حال حاضر متقاضیان برای خرید اوراق این تسهیلات باید حدود ۳۰۰ میلیون تومان بپردازند.

وی افزود: پرداخت تدریجی اقساط این تسهیلات و همچنین رایزنی برای کاهش نرخ سود شاید بتواند بخشی از هزینه های این تسهیلات را جبران کند.

بر اساس این گزارش، محاسبه اقساط و سود وام جدید مسکن نشان می دهد که متقاضیان واجد شرایط (خانواده های دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال) نشان می دهد که کل سود وام خرید طرح مسکن جوانان در ۱۲ سال بیشتر است. بیش از ۷ میلیارد تومان. یعنی در پایان دوره بازپرداخت، متقاضی با احتساب هزینه خرید اوراق حق تقدم که در حال حاضر حدود ۴۰۰ میلیون تومان است، حدود ۹.۵ میلیارد تومان برای وام جدید مسکن پرداخت خواهد کرد.

لازم به ذکر است روز گذشته فضیلیان قائم مقام بانک مسکن در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص اقساط بالای این تسهیلات گفت: در حال برنامه ریزی برای تغییر روش پرداخت اقساط خرید هستیم.

وی گفت: مبلغ این تسهیلات از قسط کمتر شروع و به سمت افزایش مبلغ می رود.

فاضلیان گفت: همچنین بر این عقیده هستیم که اقساط ۳۷ میلیون تومانی متناسب با درآمد خانوارها نیست، بنابراین وظیفه داریم با تدابیری در نظام پرداخت، پرداخت را متناسب با درآمد خانوارها انجام دهیم.

یکی از اعضای هیات مدیره بانک مسکن گفت: سقف اقساط این وام ۳۵ میلیون تومان است نه ۳۷ میلیون و در ۲۲ سال آینده این رقم قابل توجه نیست اما در مدل پلکانی میزان اقساط خواهد شد. بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان در یک قاعده و فرمول خاص باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که طرح بانک مسکن برای کاهش اقساط این تسهیلات چه زمانی اجرایی می شود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml