پلیس به دو متهم بازار مسکن اخطار داد

سردار علی نوروزی رئیس پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا در گفت و گوی تلویزیونی گفت: در خصوص بنگاه هایی که در تعیین قیمت مسکن فعال هستند، دو بستر را شناسایی کردیم که بیشترین نقش را در افزایش قیمت داشتند. مسکن و با همکاری وزارت امنیت. و اتحادیه کسب و کار مجازی آنها را شناسایی کردیم و برای آخرین بار تذکر جدی به این دو بستر داده شد.

به گزارش اخبار تایمز؛ البته مدیران سکوها معتقدند: وقتی این مجموعه ها اجازه اعلام قیمت را ندارند دلالان حرف آخر را می زنند و در نهایت آنها هستند که قیمت ها را در بازار این افراد تعیین می کنند.

برخی کارشناسان نیز معتقدند: حذف قیمت ها منجر به عدم تقارن بازار می شود و ضرر بیشتری برای خریدار دارد. از دیدگاه این گروه، هزینه مبادله برای خریداران افزایش می یابد. زیرا در شرایط تورمی، خریدار هر چه زمان بیشتری را صرف جستجو و بررسی کند، ضرر بیشتری می کند; زیرا ارزش پول کاهش می یابد. اما فروشنده اگر دیرتر بفروشد ضرر نمی کند

اما سردار نوروزی و برخی مقامات دولتی معتقدند: معاملات جعلی در بسترهای تبلیغاتی آنلاین در حوزه مسکن باعث افزایش قیمت در یک منطقه می شود.

این نگرانی در مقاطع مختلف بیان شده است و در عین حال، تریبون ها پیشنهاد کردند با همکاری ادارات ثبت، امکان احراز هویت آگهی دهندگان املاک مشابه تجربه خودرو ایجاد شود تا از جعلی جلوگیری شود.

سردار نوروزی چهارشنبه شب اعلام کرد: این سکوها باید تا ابتدای مهرماه به درگاه اعلام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی متصل شوند در غیر این صورت قانون اعمال می شود. ضوابط باید تعیین شود تا کارشناسان بتوانند وارد این حوزه شوند.

وی از برخورد با شرکت های کالکی خبر داد و افزود: یک هزار و ۱۸۰ نامه برای اعمال قانون به شرکت ها به پلیس محل ارسال شد و از یک هزار و ۱۸۰ مورد، ۸۰۴ واحد صنفی اعمال قانون کرده اند و ۴۷۵ واحد صنفی دیگر یا مجوز دریافت کرده اند. یا نامه ای دریافت کرد. جلوگیری از مهر و موم آورده شده است. حدود ۱۱۰۰۰ مشاور املاک دارای مجوز در تهران داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml