پیست اسکی Trujina عربستان سعودی؛ پروژه انقلابی سعودی ها در دل صحرا

پیست اسکی Trujina عربستان سعودی یکی دیگر از پروژه های انقلابی است که در دل کویر ساخته خواهد شد. این پروژه بخشی از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم است.
پیست اسکی Trujina عربستان سعودی در قلب کویر ساخته می شود. این پروژه یکی دیگر از شاهکارهای سعودی ها را در معرض دید جهانیان قرار می دهد. عربستان چند سالی است که از عربستان قدیم فاصله گرفته و با ثروت بی پایان خود قصد دارد خاورمیانه را به قطب گردشگری جهان تبدیل کند.
از پروژه نئوم گرفته تا مکعب بزرگی که نیمی از شهر را می بلعد و حتی پروژه مزارع کشاورزی در بیابان با ایجاد آب و هوای مصنوعی، همه تلاش این کشور برای ارتقای سطح فناوری است. اکنون در ادامه این پروژه های شگفت انگیز، عربستان نیز ساخت پیست اسکی تروجینا را آغاز کرده است که یکی از بخش های پروژه «نئوم» است که در نوع خود در جهان بی نظیر خواهد بود.

ساخت پیست اسکی تروجینا عربستان سعودی به زودی آغاز شد

به گزارش اخبار تایمز، عربستان سعودی پروژه ساخت اولین مرکز برف زیر صفر و پیست اسکی در خلیج فارس را آغاز کرد. این پروژه که به تروجان معروف است قرار است با بودجه ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ساخته شود و سالانه ۷۰۰ هزار گردشگر از سراسر جهان را به این منطقه جذب کند.
اگرچه پیست اسکی تروجینا در منطقه ای ساخته می شود که هر ساله برف می بارد، اما برای اینکه بتوان از این مرکز در تمام طول سال استفاده کرد، طراحان سیستم تولید برف مصنوعی را برای آن در نظر گرفتند.
در همین راستا فیلیپ گوله، مدیر اجرایی تروجانا گفت که برف مصنوعی این پیست اسکی بدون هیچ گونه مواد شیمیایی و با کمک انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود. وی افزود: در ساخت این پروژه آسیب های زیست محیطی به حداقل می رسد و حتی برفی که آب می شود نیز درمان می شود.
اولین مرکز برفی و پیست اسکی ترویجانا علاوه بر پشتیبانی از ۱۰۰ رشته ورزشی، از قسمت های مختلفی مانند رستوران های مجلل، هتل ها، مراکز تفریحی شبانه، رویدادهای مد، جشنواره های مختلف و مراکز خرید تشکیل شده است تا تمامی نیازهای گردشگران را برطرف کند. همچنین دریاچه بزرگ آب شیرین و دهکده آبی نیز در این مرکز ساخته خواهد شد.
پیست اسکی Trujina عربستان سعودی؛ پروژه انقلابی سعودی ها در دل صحرا
ساخت اولین مرکز برف زیر صفر و پیست اسکی خلیج فارس در پایان سال ۲۰۲۶ به پایان می رسد و احتمال می رود عربستان با این مرکز میزبان بازی های آسیایی زمستانی ۲۰۲۹ باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml