پیش بینی قیمت طلا و سکه تا پایان مهر

بازار طلا و سکه یک هفته را پشت سر گذاشت که در آن نوسانات قابل توجهی رخ داد. سکه در این هفته به مرز ۳۲ میلیون تومان رسید اما از اواسط هفته حرکت قیمت تغییر کرد و سکه در آخرین قیمت اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر به ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

به گزارش اخبار تایمز؛ اما در این مدت قیمت جهانی رو به رشد بود، فلز گرانبها که در هفته های گذشته افت متوالی را به ثبت رسانده بود در ۷ روز گذشته ۵۷ دلار افزایش قیمت داشته است.

ابراهیم محمدولی فعال بازار طلا در این خصوص در پاسخ به اینکه چرا بازارهای داخلی با وجود ادامه رشد طلای جهانی روند نزولی داشته است به اقتصاد آنلاین گفت: قیمت سکه و طلا از اواسط هفته کاهش نسبی داشت. . همچنین عدم ورود به بازار در این شرایط یکی از دلایل موثر این روند قیمتی بود.

محمدولی افزود: از حدود یک ماه قبل بازار طلا آرام بود و روند خوبی داشت اما در هفته جاری طلا نوسان داشت. در این مواقع، به ویژه زمانی که قیمت ها رو به کاهش است، تقاضایی وجود ندارد، اما زمانی که در حال افزایش هستند. ممکن است گاهی این اتفاق بیفتد.

به گفته این فعال بازار طلا، در روزهای ابتدایی هفته که روند قیمت ها افزایش یافت، تقاضا نیز کمی رشد کرد اما این تغییر تقاضا نسبت به سال های گذشته شدت کمتری داشت.

وی در پیش بینی قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی مهرماه گفت: پیش بینی طلا سخت است اما انتظار داریم با آرامش نسبی که به بازار بازگشته، بازار با یک یا دو درصد افزایش یا کاهش حرکت کند.

محمدولی همچنین با بیان اینکه تقاضا و معاملات در بازار طلا نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: در این زمان و شاید از ۲۴ اسفند ماه نسبت به بقیه ماه ها تقاضا عادی شود. . داد و ستد در بازار طلا افزایش می یابد، اما به طور کلی وضعیت فعلی تا آن زمان ادامه خواهد داشت، مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد.

وی با اشاره به اینکه حباب سکه همچنان بالاست، گفت: قدرت خرید مردم در حال حاضر روی سکه های وزنی پایین است، زمانی که عرضه نتواند پاسخگوی تقاضا باشد باعث ایجاد حباب می شود، مثلا ممکن است مردم به دنبال خرید نیم سکه یا ربع سکه باشند. این در حالی است که وقتی عرضه وجود ندارد قیمت این سکه ها حباب می شود و در حال حاضر حباب ۵ میلیون تومانی مبتنی بر عدم تنظیم عرضه و تقاضا است.

این فعال بازار طلا قیمت مصنوعات طلا را از ۳ و نیم درصد تا ۲۰ درصد عنوان کرد و درباره خرید طلای بدون قیمت گفت: خرید طلای دست دوم توصیه نمی شود زیرا گاهی ممکن است ایراداتی در این طلاها وجود داشته باشد. توصیه ما این است مردم. مصنوعات طلا را از واحدهای دارای مجوز خریداری کنید تا در صورت بروز مشکل پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml