پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۷ آذر ۱۴۰۲ / بازار طلا متاثر از این اتفاق مهم است

افزایش نسبی قیمت دلار و طلای جهانی امروز منجر به رشد قیمت طلا و انواع سکه تا پایان معاملات امروز شد. آیا این روند صعودی برای طلا و سکه ادامه خواهد داشت؟ آیا جهش جهانی طلا در آغاز هفته معاملاتی بازار طلا را متزلزل خواهد کرد؟

به گزارش اخبار تایمز؛ امروز معاملات بازار طلا با روند نزولی بازگشایی شد. قیمت طلا و انواع قطعات سکه تا اواسط روز در حال کاهش بود اما به محض اینکه معاملات پشت خطی قیمت دلار را در مسیر صعودی قرار داد، قیمت فلز گرانبها نیز افزایش یافت. این روند به ویژه با رشد قیمت جهانی طلا در ابتدای هفته معاملاتی در بازارهای بین المللی تقویت شد.

بر این اساس قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در پایان معاملات امروز به دو میلیون و ۴۴۱ هزار تومان رسید و قیمت هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز در سطح ۱۰ میلیون و ۵۶۹ هزار تومان قرار گرفت.

لازم به ذکر است قیمت جهانی طلا در ابتدای بازارهای بین المللی روند صعودی را طی می کند و تا سطح ۲۱۳۰ دلار صعود می کند. در عین حال بررسی معاملات پشت خط دلار نیز حکایت از افزایش تلاش برای افزایش قیمت دلار دارد. بر این اساس کارشناسان بازار طلا و ارز پیش بینی می کنند در صورت تداوم افزایش این دو بال پروازی قیمت طلا و سکه، چشم انداز سرمایه گذاری را تقویت کرده و باعث رشد تقاضا در بازار طلا و سکه می شود. بنابراین برای فردا و روزهای آینده باید به دلار و طلای جهانی توجه کرد.

قیمت سکه امامی در پایان معاملات امروز بازار طلا به ۲۸ میلیون و ۹۶۲ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار آزادی ۲۵ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان بود. قیمت نیم سکه ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و ربع سکه طلا ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. قیمت سکه گرمی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml