پیش بینی حساس قیمت سکه و طلا در بازار

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: بر اساس توافق مجلس و دولت مقرر شد در پایان اجرای برنامه هفتم، بازنشستگانی که زیر نظر دولت تعریف شده اند، به نرخ حقوق دریافت کنند. 

به گزارش اخبار تایمز؛ برخی از فعالان اقتصادی بازار سکه معتقدند قیمت سکه امامی در سومین روز هفته احتمالا با تاثیرگذاری قیمت جهانی طلا نوسانات نزولی را به ثبت خواهد رساند.

قیمت هر اونس طلا که در روزهای جمعه و شنبه هفته جاری تا سطح ۱۹۳۲ دلار افزایش یافته بود، شب گذشته از این سطح افت کرد و با ۱۰ دلار کاهش به ۱۹۲۲ دلار رسید.

کاهش قیمت طلا در شرایطی است که جنگ غزه و اسرائیل هر روز داغتر از روز گذشته می شود. بر اساس اخبار منتشر شده، تحرکات جنگی حزب الله لبنان برای مقابله با اسرائیل نیز وارد مرحله جدیدی شده است.

با شرایط جنگی در بخشی از خاورمیانه که برخی آن را آبستن شکل گیری یک جنگ تمام عیار می دانند، بازارها نیز تحت تاثیر قرار گرفته اند. علاوه بر افت قیمت طلا، قیمت دلار نیز به دلیل کاهش قیمت درهم از قدرت کافی برای افزایش برخوردار نبوده و نوسانات نزولی محدودی را تجربه کرده است. قیمت دلار روز گذشته تا سطح ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت، هرچند در آخرین ساعات معاملات نقدی در پله هفتم این کانال ایستاد.

در معاملات پشت خطی یکشنبه شب، افراد کمی خواهان خرید سکه بودند و این فلز زرد داخلی نسبت به یکشنبه متضرر شد. قیمت هر قطعه سکه امامی نیز عصر یکشنبه ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

تکنسین ها می گویند سکه امامی در حال حاضر با مرز ۲۹ میلیون تومان مواجه است که برای رسیدن به آن تلاش می کند.

از سوی دیگر محدوده ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نیز برای بازار سکه حائز اهمیت است. به گفته فعالان اقتصادی در صورت از بین رفتن این حد، فشار فروش در بازار افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml