پیش بینی سخنرانان مجلس ایران و عراق از قیمت دلار: خریداران دلار متضرر خواهند شد

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق ایران و عراق گفت: با اقدامات بانک مرکزی این امکان وجود دارد که نرخ ارز در ماه های ابتدایی سال آینده کاهش یابد و معامله گرانی که مانند سال گذشته ارز خریداری کرده اند. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا.

قیمت دلار پس از سقوط به انتهای خط روند یعنی ۵۸ هزار تومان از این نقطه عقب نشینی کرد. قیمت دلار هرات روز دوشنبه از ۵۸ هزار و ۲۲۰ تومان آغاز شد و در ابتدا به دلیل منفی شدن نرخ درهم کاهش یافت اما در ادامه با نوسان ۵۸ هزار و ۷۴۰ تومانی به پایان رسید. روز دوشنبه پشت خط قیمت دلار هرات روی ۵۸ هزار و ۶۹۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم امارات متحده عربی با شکاف منفی ۸۰ هزار تومانی به ۱۶ هزار تومان باز شد و در نیمه دوم با ۱۶ هزار و ۱۶۰ تومان افزایش به فعالیت خود پایان داد. برآورد قیمت دلاری درهم ۵۹ هزار و ۳۰۰ تومان است، ارزشی که همچنان در بازار تهران بالاتر از این ارزش است و به حباب مثبت تبدیل شده است. معامله گران معتقدند که علت چنین اتفاقی کاهش فروش در مقابل خرید دلار است، بنابراین تقاضا از عرضه بیشتر شد.

در ادامه قیمت تتر در روز دوشنبه بین ۵۹ هزار تا ۴۰۰ تومان و ۵۹ هزار تا ۹۰۰ تومان در نوسان بود و تقریباً روندی مشابه دلار تهران داشت.

به گفته تحلیلگران فنی، روز دوشنبه قیمت دلار از سطح حمایتی فاصله می گیرد و حتی ممکن است به ابتدای کانال ۵۹ هزار تومان نیز برسد. برخی معامله گران بر این باورند که قیمت دلار پس از این عقب نشینی به کف باز می گردد و در صورت تثبیت آن در زیر کف، احتمال سقوط تا ۵۷ هزار تومان وجود دارد، اما اگر قیمت دلار بالای ۵۹ هزار تومان تثبیت شود از مرحله نزولی فاصله بگیرید. از نظر فنی در صورت کاهش ۱۶ هزار تومانی قیمت درهم، قیمت دلار هرات نیز می تواند وارد کانال ۵۷ هزار تومانی شود.

پشت خط روز دوشنبه، تمرکز بازار روی پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق درباره قیمت دلار بود. یحیی آل اسحاق گفت: با اقدامات بانک مرکزی ممکن است در ماه های ابتدایی سال آینده نرخ ارز کاهش یابد و معامله گرانی که مانند سال گذشته ارز خریداری کرده اند متضرر شوند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml