پیش بینی قیمت دلار از طریق حواله

با توجه به رشد قیمت درهم در پایان هفته، دلالان می گویند یا قیمت درهم کاهش می یابد یا دلار گران می شود. این گروه معتقدند اگر قیمت درهم امروز بالای ۱۳۸۸۰ تومان تثبیت شود، دلار می تواند با افزایش قیمت از خط مقاومت عبور کند.

به گزارش اخبار تایمز؛ قیمت دلار هرات هفته گذشته بار دیگر به ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یافت اما باز هم نتوانست بر آن فائق آید. این کاهش قیمت دلار در بازار ارز هرات در حالی رخ داد که قیمت جهانی طلا در حال افزایش بود. به گفته تاجران، با افزایش قیمت طلا، اسیلاتورها به جای خریدار در بازار طلا، در بازار دلار هرات فروشنده شدند. در واقع آنها گفتند که بازرگانان بین آنا طلا و دلار هرات بازی می کردند. بازار ارز هرات پس از پایین ترین سطح هفته گذشته افزایش یافت و در پایان هفته به کانال ۵۰ هزار تومانی بازگشت. جمعه شب، خط قیمت دلار هرات با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان بسته شد و در همان محدوده قبلی باقی ماند.

قیمت درهم امارات در پایان هفته به ۱۳ هزار و ۸۸۰ تومان افزایش یافت. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۹۳۹ تومان برآورد شده است. اختلاف قیمت درهم هرات با دلار هرات به بیش از ۸۰۰ تومان رسیده است که رقم قابل توجهی است. این اختلاف قیمت از دیدگاه برخی معامله گران حاکی از وجود تقاضای تجاری در بازار درهم است که باعث این تفاوت شده است. از طرفی شاید نشان دهنده این باشد که در حال حاضر تقاضای قابل توجهی برای اسکناس دلار وجود ندارد و عمده تقاضا مربوط به نوروز و حوالی است.

در پایان هفته خبری مبنی بر طرح نمایندگان آمریکا در بازار دست به دست شد. مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کرد که بر اساس آن ایران از آزادی ۶ میلیارد دلاری تحت توافق مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا جلوگیری می کند. جمهوری خواهان این طرح را در پاسخ به آنچه به ادعای آنها نقش ایران در رویارویی حماس با اسرائیل است، پیشنهاد کردند.

او همچنین به آسوشیتدپرس پیش‌بینی کرد که سنای آمریکا که دموکرات‌ها در آن اکثریت دارند، طرح جمهوری‌خواهان برای مسدود کردن دارایی‌های ایران را رد خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران فنی، با توجه به رشد طلا، در پایان هفته می توان مسیر حرکت بازار طلا و ارز را از دلار جدا کرد. قیمت آناس در روز جمعه به ۲۰۷۲ دلار افزایش یافت. بازار ارز در حال حاضر مرده و در همان محدوده قبلی یعنی بین ۴۹۸۰۰ تا ۵۰۳۰۰ تومان است. به گفته معامله گران، در صورت شکسته شدن قیمت دلار در دو طرف، روند جدیدی رخ می دهد، مقاومت بعدی دلار ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. معامله گران بر اساس رشد درهم در پایان هفته می گویند یا باید درهم پایین بیاید یا دلار گران شود. این گروه بر این باورند که اگر قیمت درهم امروز بالای ۱۳۸۸۰ توکن تثبیت شود، قیمت دلار می تواند با افزایش از خط مقاومت عبور کند.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml