پیش بینی قیمت دلار در ماه دسامبر

اکوایران: گروهی از معامله گران معتقدند با ورود بازار به ماه جدید قیمت دلار کاهش می یابد و با نزدیک شدن به پایان آذرماه قیمت دلار افزایش می یابد. آنها با اشاره به تقاضای دی ماه امسال و انحلال شرکت ها برای سال جدید معتقدند تقاضای دلار در بازار در این ماه افزایش می یابد.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات پس از حرکت به کانال ۴۹ هزار تومان و لمس پشتوانه ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی و عدم از دست دادن این سطح به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت. گروهی از معامله گران تصور می کنند با ورود بازار به ماه جدید، قیمت دلار کاهش می یابد و هر چه به پایان آذر نزدیک می شویم، قیمت آن افزایش می یابد. این دسته با اشاره به تقاضای دی ماه و انحلال شرکت ها برای سال جدید، معتقدند تقاضای دلار در بازار در این ماه افزایش می یابد و به همین دلیل قیمت دلار ممکن است نوسان داشته باشد. اما از سوی دیگر گروهی معتقدند که حتی اگر بازار بالا برود بازارساز دست بالا را دارد. این گروه فکر می کنند جیب بازارساز به دلیل فروش نفت و آزاد شدن پول های بلوکه شده پر است.

قیمت دلار در هرات در ابتدای هفته از ۵۰ هزار و ۱۵۰ تومان آغاز شد و در نیمه اول تلاش کرد تا خط مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومانی را بشکند اما نتوانست از این خط عبور کند و در نیمه دوم به نرخ گشایش رسید. قیمت دلار روز شنبه روی ۵۰۲۰۰ توکن پشت خط بسته شد.

قیمت درهم امارات روز شنبه با نرخ مثبت ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان نسبت به روز پنجشنبه آغاز شد و با ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش به فعالیت خود پایان داد. با این قیمت یک درهم ۵۱ هزار تومان برآورد شده است. اختلاف قیمت درهم هرات با دلار هرات روز شنبه به بیش از ۸۰۰ تومان رسید که رقم قابل توجهی است. قیمت تتر روز شنبه بین ۵۰ هزار و ۵۰۰ تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان بود که نزدیک به قیمت دلار تهران است.

به گفته تحلیلگران فنی، اگر امروز قیمت دلار از خط مقاومتی ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند، ممکن است به سمت سطح مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان پیش رود. اگر قیمت دلار از این حد فراتر رود، ممکن است با افزایش وارد کانال ۵۱ هزار توکن شود. همچنین اگر درهم امارات بالای ۱۳۹۰۰ تومان تثبیت شود، قیمت دلار امروز از اولین مقاومت خود عبور خواهد کرد، اما در صورت کاهش درهم از این محدوده، قیمت دلار همچنان بین ۵۰ تا ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان در نوسان است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml