پیش بینی قیمت دلار ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ /بازار ارز، انتظاری شد

اقتصاد۱۰۰-قیمت دلار روز یکشنبه تحت تاثیر پاسخ تلافی‌جویانه سپاه در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران نوسانی و با افزایش قابل توجهی بازگشایی شد. دلار که در ابتدای روز با کریدور هفتم تنها هزار تومان فاصله داشت، در ادامه معاملات مسیر صعودی را برگشت.

پیش بینی قیمت دلار ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ /بازار ارز، انتظاری شد

قیمت دلار در شروع معاملات دومین روز هفته با روند شارپی بازگشایی شد و افزایش بیش از سه هزار تومانی داشت، اما در ادامه معاملات، راه رفته را برگشت. فعالان، بازار را نوسانی می‌دانند و معتقدند معامله‌گران از ترس ضرر دست به هیچ مبادله‌ای نمی‌زنند.

افزایش ریسک‌های سیاسی و اخبار نامساعدی که معامله‌گران به طور پیوسته آن را رصد می‌کردند، فضای بازار ارز را در ساعات ابتدایی روز یکشنبه ملتهب کرد؛ اما در ادامه معاملات، مبادلات به پایین‌ترین حد خود رسید و بازار از خریدار و فروشنده خالی بود. همین موضوع ریتم بازار ارز را کاهشی کرد.

بازار ارز، انتظاری شد

معامله‌گران، وضعیت فعلی بازار ارز را انتظاری توصیف می‌کنند؛ به گونه‌ای که بسیاری از فعالان بازار دست از مبادله کشیده‌اند. آنها ترجیح می‌دهند نظاره‌گر باشند تا جریانات روزهای آینده به بازار ارز مسیر دهد.

کارشناسان اقتصادی اما معتقدند این رشد نقدینگی است که با فتیله اخبار سیاسی روشن شده و مسیر بازارهای مالی را در روند صعودی قرار داده است. به اعتقاد آنها، فاکتورهایی نظیر رشد نقدینگی، تورم و نوع تراز پرداخت‌ها مهر تاییدی بر روند صعودی قیمت دلار زده است.

درهم به کانال ۱۷ هزار تومانی برگشت

قیمت درهم  در آخرین معامله روز یکشنبه ۲۶ فروردین با رقم ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. این اسکناس در ابتدای بازگشایی بازارها در دومین روز هفته به پله‌های پایانی کانال ۱۸ هزار تومانی صعود کرده بود. تتر که بعد از اخبار مربوط به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل به کانال ۷۰ هزار تومانی صعود کرده بود، کاهش قیمت داشت و با رقم ۶۷ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس  نسبت به روز شنبه دو هزار تومان افزایش داشت و روی رقم ۸۴ هزار و ۸۰ تومانی معامله شد. یورونسبت به نخستین روز هفته رشد هزار و ۵۰۰ تومانی داشت و با رقم ۷۲ هزار و ۳۰ تومان معامله شد

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml