پیش بینی قیمت دلار ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / اخبار مساعد سیاسی شیرین چه تاثیری دارد؟!

کاهش ارزش دلار در بازار نیمه تعطیل در روز پنجشنبه در حالی رخ داد که اخبار سیاسی مطلوب در آزمون سیگنال های منفی بازار دست بالا را داشت. کاهش نزدیک به ۵۰۰ تومانی قیمت دلار این اسکناس را در آخرین روز از آخرین هفته مرداد ماه در کانال ۴۸ هزار تومانی قرار داد.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار دیروز در کانال ۴۸ هزار تومان بسته شد که در سایر روزهای هفته جاری به جز شنبه در کانال ۴۹ هزار تومان نوسان داشت. این اسکناس دیروز با کاهش ۴۵۰ تومانی به قیمت ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد.

در آخرین روز کاری هفته (دیروز) نرخ ارز از ۴۸ هزار و ۸۹۶ تومان آغاز شد. همچنین ۴۸ هزار و ۸۹۷ تومان بیشترین مقدار و ۴۸ هزار و ۷۴۹ تومان کمترین رقم ثبت شده برای قیمت دلار بود.

آیا روابط با عربستان جایگزین شده است؟

روز گذشته خبر سفر وزیر امور خارجه ایران به عربستان در راس توجه معامله گران بازار ارز قرار گرفت. به گفته کارشناسان اقتصادی، از سال گذشته سیاست تنش بین ایران و عربستان جایگزین موضوع برجام شده تا اثر کاهشی در بازارهای مالی داشته باشد.

در دیدار وزیر امور خارجه ایران با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود در ریاض بر اجرای توافقات قبلی به ویژه توافقات اقتصادی و امنیتی تاکید شد. وزیر امور خارجه عربستان در این دیدار تاکید کرد: انتظار عربستان این است که بر اساس دعوت آقای رئیسی از ایشان در عربستان استقبال کنیم. انتظار ما این است که روابط جدیدی بر اساس برادری اسلامی و تلاش مشترک بر اساس منافع مشترک ایجاد کنیم.

پیش بینی قیمت دلار 28 مرداد 1402 / اخبار مساعد سیاسی شیرین چه تاثیری دارد؟!

نیروی سیگنال های مثبت بر پالس های منفی بازار

همزمان برخی رسانه‌ها نیز مدعی شده‌اند که جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، اعلام کرده است که آمریکا در حال حاضر در حال مذاکره فعال با ایران است، اما او چیزی نمی‌گوید که این مذاکرات را به خطر بیندازد.

در هفته گذشته موضوع تبادل زندانیان ایران و آمریکا در صدر اخبار تاثیرگذار بر بازار ارز قرار داشت. جان کربی در این باره گفت: اگر من و شما درباره بازگرداندن آمریکایی ها به خانه صحبت می کنیم، در اینجا چیزی نمی گویم که این مذاکرات را به خطر بیندازد.

وی پیش از این اعلام کرده بود که هنوز زمانی برای بازگشت زندانیان تعیین نشده است.

در این میان اخبار منفی نیز در حوزه سیاسی منتشر شد. اما به نظر می رسد زور اخبار مساعد بر سیگنال های منفی بازار بیشتر شده است. ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه مبادله زندانیان از سایر موضوعات مرتبط با ایران جداست، گفت: به توافقی با ایران نزدیک نیستیم.

دلار در کانال ۴۸ هزار تومان می ماند؟

کارشناسان اقتصادی همواره به تاثیر کوتاه‌مدت برخوردهای خبری اشاره می‌کنند و معتقدند اگر قیمت دلار با برخوردهای خبری ارزان‌تر شود، به زیر ارزش و عدد واقعی می‌رود. در آن زمان فعالان اقتصادی برای خرید دلار هجوم می آورند و نمی گذارند دلار کم ارزش بماند.

تحلیلگران بازار می گویند کف بنیادی این اسکناس برقرار شده و در ۶ ماهه دوم تقاضا عادی می شود و آنجاست که ارزش اقتصادی کشور مشخص می شود.

بنابراین به نظر می رسد با وجود ورود دلار به کانال ۴۸ هزار تومان برای هفته آینده، احتمال دارد قیمت دلار در کانال ۴۹ هزار تومان نوسان داشته باشد. زیرا در حال حاضر سیاستگذار توانایی حفظ قیمت در محدوده فعلی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml