پیش بینی نسبی قیمت دلار

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که دیپلماسی قوی دولت در رابطه با سایر کشورها تاثیر تحریم ها را به حداقل رسانده است، از سوی دیگر بانک مرکزی توانسته تقاضای واقعی و سفته بازی در بازار ارز را مدیریت کند و همین عوامل باعث ایجاد ارز شده است. قیمت کاهش یابد

‌به گزارش اخبار تایمز، خبرگزاری فارس نوشت:ا بازار ارز این روزها آرام است و بازارساز با استفاده از سیاست های درست موفق شده جلوی فعالیت سفته بازان را بگیرد و به همین دلیل بازار ارز این روزها با مازاد تقاضا مواجه نیست تا منجر به رشد قیمت شود.

تقاضا در بازار ارز تقاضای واقعی است و این موضوع نمی تواند منجر به افزایش قیمت شود. کارشناسان بازار ارز معتقدند تقاضای فعلی بازار ارز مدیریت شده است و اگر بانک مرکزی بتواند به روند فعلی عرضه ارز در مرکز مبادلات ادامه دهد، می تواند روند نزولی بازار ارز را در ماه های آینده ادامه دهد.

گروهی از تحلیلگران معتقدند چپ بازارساز پر شده است، می گویند بانک مرکزی توانایی کنترل قیمت دلار را دارد و اجازه نمی دهد قیمت از محدوده خاصی یعنی بازار خارج شود. سازنده در هر دو بخش حواله و اسکناس دست بالا را دارد و توانسته تقاضا را مدیریت کند. روند بازار ارز را نزولی کند.

چرا دلار دوباره سقوط کرد؟

دعوت ایران برای عضویت در بریکس خبری بود که باعث شد دلار در هفته جاری دوباره روند نزولی به خود بگیرد. دعوت رسمی ایران و عربستان برای پیوستن به برجام در حالی صورت گرفت که بلومبرگ نیز از توافق احتمالی ایران و عربستان خبر داد. افزایش صادرات نفت، این دو خبر باعث کاهش قیمت دلار در ابتدای هفته شد، البته نباید از صحبت های وزیر امور خارجه در خصوص سند شهریور ماه نیز غافل شد.

به نظر می رسد دیپلماسی قوی دولت در رابطه با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان جواب داده و همین موضوع باعث شده تا تاثیر تحریم ها به پایین ترین حد خود برسد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در هفته جاری خبرهایی مبنی بر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران اعلام کرده است. داود منظور اعلام کرد که منابع مسدود شده ایران در چهار کشور کره جنوبی، ژاپن، عراق و ترکیه آزاد شده است. این منابع در اختیار بانک مرکزی است و مربوط به دولت نیست. اما امروزه می توان از این منابع استفاده کرد و روی آن برنامه ریزی کرد.

محدوده تعادل حباب درهم

بازار ارز و طلا در هفته جاری متضرر شده است، دامنه محدود نوسانات، دلار را در محدوده های کنونی بلاتکلیف کرده است، در نقطه مقابل، آزادسازی منابع بلوکه شده ایران و افزایش صادرات نفت، جان رشد دلار را گرفته است. تحلیل تکنیکال درهم نشان می دهد که قیمت درهم امارات منطقه ای را تشکیل داده است که مدتی است به عنوان خط جذب این ارز عربی عمل می کند و اجازه نمی دهد درهم از این منطقه دور شود.

درهم که اغلب معاملات نوسان بیشتری دارد، طی هفته های گذشته تغییرات بیشتری را در حباب خود ثبت کرده است. این هفته فاصله سقف و کف آن به کمتر از ۱۰۰ تومان رسیده است که نشان می دهد درهم کاملا آرام است و بازار به خوبی کنترل شده است. .

میانگین حباب درهم در دوره ماهانه و هفتگی مطابق با روند قیمتی دلار در هفته جاری است که نشان می دهد محدوده تعادلی حباب درهم نزدیک به محدوده ۵۵۰ تا ۶۵۰ تومان است.

دلار در یک مثلث نزولی گرفتار شده است

دلار تهران هفته گذشته را بدون نوسان سپری کرد و تغییر چندانی نداشت. به طوری که بازدهی دلار در هفته گذشته نزدیک به صفر درصد بود و محدودیت آن در یک مثلث اصلاحی نیز در این معاملات بی تاثیر نبود. دلار تهران در یک مثلث اصلاحی گرفتار شده و دامنه نوسانات آن کاهش می یابد به طوری که فاصله سقف تا پایین مثلث به ۶۰۰ تومان رسیده است.

هرچند دو هفته است که دلار بالاتر از محدوده ۴۹ هزار تومان را تجربه نکرده است، اما بر اساس این مثلث شکل گرفته می توان سقف ۴۹ هزار و ۱۰۰ تومان و کف ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان را برای دلار تصور کرد.

حبس دلاری هرات در کانال ۴۸ هزار تومان

برخی از معامله گران معتقدند که اگر قیمت تتر نزدیک به ۵۰ هزار تومان معامله شود، می تواند قیمت دلار هرات را به کانال ۴۹ هزار تومان برساند. اختلاف قیمت دلار هرات با تتر در روزهای گذشته به هزار تومان رسیده است.

اگر نرخ دلار در بازار هرات زیر ۴۹ هزار تومان بماند، به نظر می رسد قیمت دلار در بازار تهران به زیر ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان برسد.

شیوه جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

کامران رحیمی کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره روند آینده بازار ارز گفت: بانک مرکزی روش مداخله جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است که با استفاده از این روش توانسته تقاضای بازار ارز را به طور جدی افزایش دهد. کنترل آهسته

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در دوره مدیریت فعلی بانک مرکزی منابع ارزی تزریق می شود

وی افزود: در بازار حواله پتروشیمی خلیج فارس، بانک شهر و بانک ملی دبی یک اتحاد مثلثی ایجاد کرده اند که نتیجه آن مدیریت قیمت در بازار حواله است.

رحیمی تاکید کرد: این ائتلاف ها و ائتلاف ها در بازار نقدی و حواله ای در کنار اخبار منتشر شده مبنی بر صادرات نفت ایران و آزادسازی منابع بلوکه شده، بانک مرکزی را برای مدیریت بازار ارز قدرتمندتر از گذشته کرده است.

حباب سکه کاهش یافت

اونس طلا در روزهای گذشته موجب شگفتی دلالان طلا شد و رشد اونس طلا ارزش ذاتی طلا و سکه را افزایش داد. در این شرایط حباب سکه با افزایش ارزش ذاتی سکه کاهش یافت.

اگرچه حباب سکه کاهش یافت، اما تحلیل روند قیمت سکه نشان می دهد که این متغیر در هفته جاری با کاهش جزئی مواجه شده و معامله گران سکه سود و زیان چندانی نداشته اند. رابا سکه تنها عضوی از بازار بود که در این هفته توانست درآمد بسیار کمی به صاحبان خود بدهد و رشد یک درصدی را در سبد صاحبان خود به ثبت رساند.

تحلیلگران معتقدند قیمت سکه در هفته های آینده با اتفاق غیرمنتظره ای مواجه نخواهد شد و بین کف ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و مقاومت ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در نوسان خواهد بود. از نظر آنها زمانی این محدوده شکسته می شود که اخبار غیرمنتظره ای در بازار منتشر شود یا قیمت طلا روند صعودی جدی تری به خود بگیرد.

واکنش ربع سکه به حمایت و مقاومت

تحلیل تکنیکال ربع سکه نشان می دهد که ربع سکه روی خط روند صعودی ملایمی حرکت می کند و نماگر «RSI» نیز در خط روند صعودی قرار دارد که انتظارات کاهش در سه ماهه را تعدیل کرده است. سکه تا حدودی

در صورت افزایش قیمت ربع سکه، مقاومت های ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومانی و سطح ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومانی مهمترین مقاومت های پیش روی ربع سکه هستند. در صورت اصلاح حمایت ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی، ربع سکه با سطح ۳۸ درصدی فیبوناچی در محدوده ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مواجه است.

 آبراکومو طلا را نگه می دارد

تجزیه و تحلیل فنی طلای ذوب شده نیز وجود یک مثلث اصلاحی را تایید می کند. در حال حاضر طلای ذوب شده روی مقاومت ابری قرار دارد که در صورت ماندن در داخل ابر امکان تصحیح بزرگ طلا را منتفی می کند، طلای ذوب شده پشتوانه مهمی در محدوده ۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان دارد و محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومان مقاومت مهمی است. در مقابل طلای آب شده، بازدهی طلای آب شده در این هفته مانند اکثریت بازار حتی به یک درصد هم نرسید و قیمت ها نوسان زیادی نداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml