پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲

امروز هر گرم طلا ۱۸ عیار مانند روز قبل با کاهش قیمت روبرو شد، بطوری که هر گرم طلا ۱۸ عیار که روز قبل تا ۲,۲۹۵,۷۰۰ تومان رسیده بود، امروز با کاهش ۰.۴۴ درصدی به ۲,۲۸۵,۶۰۰ تومان رسید.

در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ ، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته کاهش یافت و به ۲ میلیون و ۲۸۵ هزار تومان رسید.

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۹ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۹ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر انس طلا در بازار‌های جهانی ۱۸۹۱ دلار است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر گفت: کاهش قیمت اونس جهانی، افت قیمت دلار و کمبود تقاضا در بازار روند کاهشی قیمت طلا و سکه را تشدید کرده است.

بذرافشان با تاکید بر اینکه تقاضا برای خرید طلا کاهش یافته است، گفت: از ابتدای سال رکود شدیدی در بازار وجود دارد و میزان آن به حدی است که در دوران کرونا اینگونه نبوده است. قیمت کاهش تقاضا را تشدید کرد و در نتیجه خرید طلا بین ۲۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافت، این در حالی است که حتی تا ۲۰ درصد از تقاضای عروس و دامادها برای خرید طلا به بدلیجات رفته است. و نقره ای

وی با تاکید بر وضعیت بی سابقه رکود در بازار طلا خاطرنشان کرد: شرایط اقتصادی مردم و کاهش قدرت خرید و رکود ماه های محرم و صفر منجر به آسیب رساندن به واحدهای تولید و توزیع طلا شده است. سکه.”

سرپرست تهران ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بعد از پایان ماه صفر رونق به این بازار بازگردد چرا که هم اکنون این صنعت در وضعیت خاصی قرار دارد و همه واحدها به ویژه واحدهای تولیدی در پرداخت هزینه ها مشکل دارند.

وی پیش از این اشاره کرده بود که قیمت ها به ثبات خوبی رسیده است و مردم منتظر کاهش بیشتر نباشند. مگر اینکه تغییر و نوسان خاصی در ارزش جهانی یا نرخ ارز ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml