پیش بینی قیمت طلا و سکه در ۱۱ شهریور ۱۴۰۲

در آخرین روز هفته گذشته قیمت طلا و سکه در دو روند نامتعادل بسته شد. طلا با کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت دلار همراه شد و سکه امامی افزایش قیمت جهانی طلا را به دنبال داشت.
به گزارش اخبار تایمز؛ در هفته اول شهریورماه قیمت طلا و سکه به صورت روزانه بین نبض های کاهشی و افزایشی در نوسان بود. با وجود محدوده محدود نوسانات قیمت در بازار فلز زرد، کارایی این بازار متعادل نبود. سکه بدون تغییر بسته شد و قیمت طلا بازده مثبت کمی داشت.

تعیین قیمت در بازار طلا

دلالان بازار طلا رکود بازارهای مالی، اسارت دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی و نزدیکی به ایام اربعین را از دلایل گرانی طلا و سکه می‌گویند. حوزه.
روز گذشته با وجود افزایش محدود قیمت دلار، قیمت طلا کاهش یافت. به گفته فعالان این بازار، نوسانات قیمت طلا و سکه حکایت از روند خنثی در بازار دارد. این در حالی است که تحلیلگران فنی قیمت های فعلی در این بازار را منطقه تعادلی می دانند و معتقدند اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار طلا است.
شبکه بلومبرگ مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش سه ماهه آینده خود احتمالاً کاهش نرخ غنی سازی اورانیوم در ایران را اعلام خواهد کرد. این خبر ریتمی نزولی به قیمت دلار داد. این قبض ۳۰۰ تومان ارزان شد و به انتهای کانال ۴۹ هزار تومان بازگشت. کاهش ارزش در بازار ارز، قیمت طلا را با خود همراه کرد و روندی نسبتا خنثی به آن بخشید.
برای هفته پیش رو در صورت عدم تزریق سیگنال قوی به بازارهای مالی، روند قیمت در محدوده فعلی چه در قیمت دلار و چه در طلا و سکه با دامنه کوتاهی در نوسان خواهد بود.
پیش بینی قیمت طلا و سکه در 11 شهریور 1402

پرچمداری سکه بهار در افزایش قیمت

روز گذشته ۹ شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۱ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و سه هزار تومان معامله شد. سکه بهار تنها قطعه کاهشی معاملات سکه در پایان هفته بود. کاهش دو هزار تومانی قیمت سکه امامی تغییر خاصی در قیمت آن نداشت. دیروز سکه بهار با قیمت ۲۵ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان معامله شد.

روز قبل  سکه‌های نیم و ربع بدون تغییر و با قیمت روز چهارشنبه معامله شدند. نیم‌سکه با رقم ۱۵ میلیون و ربع سکه با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

رشد حباب در تمام قطعات سکه

دیروز قیمت طلا روند نزولی داشت. هر مثقال طلا نیز با ۱۱ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۸۸ هزار تومان مبادله شد.
هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۲۱۰۰ تومان افت داشت و با قیمت ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسید.
در روز نهم شهریور حباب تمام سکه ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۱۶ هزار تومان، سکه بهار ۱۹ هزار تومان، نیم سکه ۷ هزار تومان، ربع ۳ هزار تومان و سکه گرم ۵۲ هزار تومان رشد کردند.
لازم به ذکر است در زمان نگارش این گزارش قیمت جهانی طلا با قیمت ۱۹۴۰ دلار معامله می شود. انس جهبی نسبت به هفته گذشته ۲۱ دلار افزایش قیمت داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml