پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۲ مهر ۱۴۰۲

قیمت طلا و سکه روز گذشته با روندی نامتعادل به پایان رسید. بازار طلا در سه روز ابتدایی هفته تحت تاثیر کاهش قیمت جهانی طلا برخلاف قیمت دلار بسته بود.

به گزارش اخبار تایمز؛ روز گذشته قیمت طلا و سکه هر سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را تجربه کرد. قیمت طلا و سکه امامی با افت ۲۰ دلاری قیمت جهانی طلا همراه شد و سکه بهار و گرمی تنها بخش های افزایشی بازار دیروز بودند. لازم به ذکر است در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت جهانی طلا با افت نزدیک به سه دلاری به قیمت ۱۸۲۵ دلار در حال معامله است.

 

قیمت طلا و سکه 12 مهر 1402

معامله‌گران بازار طلا همواره بر روند کاهشی قیمت‌ها بیش از حد انتظار تاکید می‌کنند. به اعتقاد آنها اوضاع اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، فشار سیاست‌گذار برای ثبات قیمت دلار و افت شارپی طلای جهانی، از عواملی است که دست به دست هم داده تا سایه رکود بر بازار فلز زرد گسترده شود.

افت بازدهی بازار طلا با تخلیه حباب سکه

فعالان بازار طلا با تاکید بر اینکه طلا و سکه جزو اقلام ضروری منزل محسوب نمی شوند به کاهش قدرت خرید مردم اشاره می کنند و می گویند درآمد مردم کاهش یافته و مردم از خرید اقلام غیر ضروری خودداری می کنند.

از ابتدای سال تاکنون، بازدهی بازار طلا بیش از دلار کاهش یافته است. در همین راستا کارشناسان اقتصادی معتقدند بخشی از انتظارات تورمی که از قبل در نرخ ارز لحاظ شده بود در سکه و طلا منعکس شده است. وجود حباب بالای سکه و خالی شدن آن در ۶ ماه گذشته را گواه این موضوع می دانند و می گویند به همین دلیل قیمت در بازار طلا با شدت بیشتری اصلاح شده است.

روز گذشته اخباری در رابطه با درخواست زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای تشدید تحریم ها علیه ایران منتشر شد. وی این موضوع را در دیدار با وزرای خارجه اتحادیه اروپا مطرح کرد. به نظر می رسد پس از کاهش قیمت جهانی طلا، موضوع لغو برخی تحریم های اتحادیه اروپا یا تشدید آن، می تواند موثرترین سیگنال برای بازارهای مالی باشد.

سکه امامی به کف کانال ۲۷ میلیونی رسید

روز گذشته (دوشنبه ۱۰ مهر) قیمت سکه امامی با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت ۲۷ میلیون و ۵۱ هزار تومان معامله شد. سکه‌ بهار با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۴ میلیون و ۴۰۱ هزار تومان معامله شد.

دیروز نیم‌سکه و ربع سکه بدون تغییر و به ترتیب با قیمت‌های ۱۴ میلیون و ۸۵۰ و ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی در دسته افزایشی‌های بازار قرار گرفت و با رشد ۱۵۰ هزار تومانی با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در تمام قطعات صعودی شد

دیروز قیمت طلا کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۵۰ هزار تومانی به رقم ۹ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان کاهش به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.

در دهمین روز مهر، حباب تمام سکه ها بالا رفت. دیروز حباب بهار سکه با رشد ۴۰۹ هزار تومانی بزرگترین حباب بود. حباب سکه امامی روز دوشنبه ۱۰۶ هزار تومان، نیم سکه ۹۶ هزار تومان، ربع سکه ۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۷۴ هزار تومان رشد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml