پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ شهریور ۱۴۰۲

امروز همگرایی قیمت طلا و سکه با رشد قیمت دلار، تمامی قطعات سکه را در کانال بالاتری قرار داد. در حالی که بازار در راکدترین ماه های سال به سر می برد و ایام مراسم اربعین نیز در پیش است. کارشناسان فنی بازار، محدوده قیمتی فعلی را زمینه های جذاب برای ورود به بازار طلا توصیف می کنند.

لازم به ذکر است امروز علاوه بر رشد محدود قیمت دلار، افزایش تقریبا ۱۰ دلاری قیمت جهانی طلا در رشد قیمت های بازار فلز زرد موثر بود. در زمان نگارش این گزارش، قیمت جهانی طلا ۱۹۴۶ دلار معامله می شود.

قیمت، برای ورود به بازار طلا مناسب است؟

تحلیلگران فنی طلا مساحت ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی سکه امامی را محدوده حفاظت شده این قطعه می دانند. به گفته آنها متراژ ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را می توان سقف حرکت سکه دانست.

کارشناسان فنی شکست ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی را سرآغاز روند نزولی بازار طلا می دانند و معتقدند قیمت تا ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل اصلاح است.
به گفته کارشناسان اقتصادی، بازار طلا با نگاهی خنثی در حال حرکت است. آنها محدوده قیمت فعلی را چندان ارزشمند نمی دانند، اما معتقدند منطقه فعلی برای تصمیم گیری معامله گران مساعد است. زیرا در حال حاضر بازار با توجه به قیمت دلار و اونس طلای جهانی کمتر از میانگین تعادلی یا منطقه ارزشی سکه است.

بر اساس محاسبات تحلیلگران فنی و با قیمت مفروضات موثر بر بازار طلا، دارایی محدوده بازار تا محدوده قیمتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برقرار می شود.

پرچمداری سکه بهار در رشد قیمت

امروز هشتم شهریور قیمت سکه امامی با افزایش ۱۰۶ هزار تومانی با قیمت ۲۸ میلیون و سه هزار تومان معامله شد. در روز جاری سکه بهار با افزایش ۲۹۶ هزار تومانی بیشترین رشد قیمت را در قطعات سکه داشت. در لحظه نگارش این گزارش این قطعه با قیمت ۲۵ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان مبادله شد.

امروز سکه‌های نیم و ربع افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشتند و به کانال بالاتر راه یافتند. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون تومان و ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان معامله شدند. همچنین سکه گرمی افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت و با قیمت پنج میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش حباب سکه امامی در افزایش قیمت

امروز قیمت طلا در حال افزایش بود. هر مثقال طلا نیز با ۳۵ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۹۸ هزار تومان مبادله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان افزایش با قیمت دو میلیون و ۳۳۱ هزار تومان معامله شد. طلای دست دوم نیز به قیمت دو میلیون و ۲۹۹ هزار تومان رسید.

در روز هشتم شهریور تمام سکه ها به جز سکه امامی افزایش یافت. حباب سکه امامی ۳۸ هزار تومان کاهش حباب داشت. قیمت حباب سکه بهار امروز ۱۵۸ هزار تومان، نیم سکه ۲۸ هزار تومان، ربع سکه ۶۴ هزار تومان و سکه گرمی ۳۲ هزار تومان افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml