پیش بینی های مهم اتحادیه طلا/ طلا و سکه بخریم یا نه؟!

افزایش قیمت در بازار طلا و سکه در حالی است که هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۵ دلار گران شده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ همزمان با افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی، طلا و سکه در بازار ایران طی هفته گذشته روند صعودی را طی کردند. به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱.۲ درصد و هر قطعه سکه امامی ۰.۹ درصد رشد کرد.

بررسی ها نشان می دهد هر گرم طلای ۱۸ عیار در هفته گذشته ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان گران شده و به قیمت ۲ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه امامی نیز با ۲۵۴ هزار تومان افزایش قیمت ۲۸ میلیون و ۳ هزار تومان در بازار پیدا کرده است.

افزایش قیمت در بازار طلا و سکه در حالی است که هر اونس طلا در بازار جهانی ۲۵ دلار گران شده است.

در همین رابطه محمد کشتی آرای رئیس سابق اتحادیه طلا در تشریح وضعیت بازار سکه و طلا می گوید: برخلاف هفته های گذشته قیمت جهانی طلا روند صعودی داشت و شاهد افزایش چند دلاری قیمت بودیم.

این فعال بازار طلا عنوان می‌کند: در بازار داخل قیمت انواع سکه و طلا تحت‌تاثیر بهای اونس جهانی با کمی افزایش همراه بود؛ البته همچنان ثبات قیمت در بازار وجود داشت و عرضه و تقاضا تعادل داشت و می‌توان گفت با توجه‌ به ثبات قیمت‌ها سرمایه‌گذاری بر روی طلا و سکه کاهش‌یافته است و باتوجه‌به ایام محرم و صفر بازار در رکود به سر می‌برد.

وی متذکر می‌شود: جاذبه سرمایه‌گذاری بر روی سکه و طلا کاهش پیدا کرده و در حقیقت مصرف‌کننده واقعی برای خرید به بازار می‌آید؛ بنابراین بازار در تعادل است.

وی پیش‌بینی می‌شود: به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز همین وضعیت ثبات بر بازار حاکم باشد. فعلا با توجه به شرایط فعلی اقتصادی کشور که دارای ثبات و مساعد است، نوسان خاصی به ویژه در نرخ ارز نخواهیم داشت و به همین ترتیب بازار به دور از نوسان خاص خواهد بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml