پیش بینی مهم قیمت طلا در سال آینده

قیمت طلا در اول دسامبر به بالاترین حد خود رسید و در تمام هشت هفته گذشته به جز یک هفته پیشرفت کرده است.
به گزارش اخبار تایمز؛ چشم انداز شورای جهانی طلا در سال ۲۰۲۴ تنها ۵ تا ۱۰ درصد احتمال سناریوی اقتصادی را می بیند که بر قیمت طلا فشار نزولی وارد کند. برعکس، یک فرود اقتصادی نرم یا سخت از قیمت طلا حمایت خواهد کرد و سناریوی دوم احتمالاً طلا را «به میزان قابل توجهی بالاتر» خواهد فرستاد.
این پیش بینی نشان می دهد که افزایش اخیر قیمت طلا ممکن است قدرت خود را حفظ کند. قیمت طلا، بر اساس قراردادهای آتی برای تحویل در دسامبر، در اول دسامبر به بالاترین حد خود یعنی ۲۰۷۱ دلار در هر اونس رسید و در هفت هفته از هشت هفته گذشته افزایش یافته است.
قیمت طلا در سال جاری از ادامه خریدهای بانک مرکزی منتفع شده است زیرا در دو سال گذشته سرمایه گذاران به طور فزاینده ای به طلا به عنوان محافظ تورم روی آورده اند.
بانک های مرکزی در سه ماهه سوم سال جاری تاکنون ۸۰۰ تن طلا خریداری کرده اند. این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که خرید سالانه بانک مرکزی به ۱۰۸۱ تن رسیده بود، ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش رویترز، تورم در اکثر اقتصادهای جهانی تعدیل شده است و سرمایه گذاران به طور فزاینده ای انتظار دارند که فدرال رزرو در نیمه اول سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را کاهش دهد. نرخ های پایین تر احتمالاً بازده اوراق قرضه را کاهش می دهد. کاهش بازده اوراق قرضه در هفته های اخیر در واقع به افزایش رشد طلا کمک کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml