پیش بینی های مهم قیمت سکه در بازار شهریور

در هفته گذشته قیمت طلا و سکه با نبض های محدود دلار در کانال های بالا و پایین در نوسان بود. آغاز هفته گذشته برای بازار طلا با کاهش همراه بود و در نهایت پنج شنبه را با روندی افزایشی پشت سر گذاشت و وارد کانال های قیمتی بالاتر شد. اما آیا با وجود افزایش قیمت، شرایط رکود در بازار طلا همچنان پایدار است؟

به گزارش اخبار تایمز؛ در حالی که قیمت سکه به دنبال دلار بود، اولین روز هفته اخیر را با کاهش و در کانال پایین تری آغاز کرد، اما آخرین روز هفته را با پایان افزایشی و در کانال قیمتی بالاتر پشت سر گذاشت.

رد پای طلای جهانی در افزایش قیمت سکه

روز پنجشنبه سکه امامی وارد کانال ۲۸ میلیونی شد و سکه بهار ۲۵ میلیون شد. به نظر می رسد این افزایش قیمت با وجود کاهش جزئی قیمت دلار با افزایش قیمت جهانی طلا و ورود مجدد به کانال ۱۹۰۰ دلاری همراه باشد.

طی روزهای اخیر روند افزایشی قیمت انس در بازارهای جهانی و نقش آفرینی بازیگران اصلی در بازار طلای داخلی باعث نوساناتی در این بازار شد. این در حالی است که در روزهایی از هفته گذشته بازار طلا و سکه از یکدیگر یا هر دو از دلار جدا شد.
در این میان فعالان این بازار همواره بر سایه رکود در بازار فلز زرد به دلیل ماه های محرم و صفر تاکید دارند. آنها امیدوارند تا پایان ماه صفر رونق به بازار طلا بازگردد اما به نظر می رسد در کوتاه مدت نباید انتظار نوسانات شدید در این بازار را داشت.

تغییر کانال سکه‌های سنگین

روز پنجشنبه دوم شهریورماه سکه امامی با ۱۵۱ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۸ میلیون تومان مبادله و وارد کانال بالاتری شد. همچنین سکه بهار ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و ۲۵ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان مبادله شد.

 

اما افزایش قیمت ها در بازار سکه نتوانست راه را برای نیم و ربع سکه به کانال بالاتر باز کند. دیروز نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. دیروز ربع سکه تنها قطعه ای بود که تغییر قیمت نداشت. این قطعه روز چهارشنبه ۹,۹۵۰,۰۰۰ تومان معامله شد.

روز پنجشنبه سکه گرمی ۵۰ هزار تومان گران شد. این قطعه با قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.

طلا راه خود را از سکه جدا کرد

روز پنجشنبه قیمت طلا کاهش یافت. هر مثقال طلا نیز با سه هزار تومان کاهش محدود ۱۰ میلیون و ۲۱ هزار تومان مبادله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۳۰۰ تومان کاهش با قیمت ۲ میلیون و ۳۱۳ هزار تومان معامله شد. در این روز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۲۸۲ هزار تومان رسید.

در روز دوم شهریور حباب سکه در همه نقاط رو به افزایش بود. حباب سکه امامی با ۱۶۴ هزار تومان افزایش بیشترین رشد را داشت. حباب سکه بهار ۱۱۳ هزار تومان، نیم سکه ۵۳ هزار تومان، ربع سکه یک هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان رشد کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml