پر شدن استقلال، چالش بزرگ خطیر و نکونام

اخبار تایمز | استقلال برای رعایت قانون سقف بودجه با چالش بزرگی روبروست.

سپهر ستاری: بدون شک استقلال در تابستان ۱۴۰۲ یکی از بدترین فصل های نقل و انتقالات را پشت سر می گذارد و آبی های پایتخت در دو ماه اخیر با انواع و اقسام مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. از درگیری های اولین تمرین فصل استقلال تا انتقال بیرانوند، استعفای حجت کریمی و اختلافات جانشین او با جواد نکونام، مواردی است که در این مدت برای استقلالی ها به وجود آمده و شرایط را فراهم کرده است. این تیم سخت است

آبی های پایتخت پس از پیروزی دلچسب مقابل نفت آبادان در هفته اول لیگ، حالا با مشکل جدیدی روبرو شده اند. سقف بودجه ۳۰۰ میلیاردی استقلال هم اکنون پر شده و این تیم نمی تواند با چند بازیکن جدید مانند محمدرضا خالدآبادی، منتظر محمد، سامان تورانیان و آریا برزگر قرارداد ببندد و حتی مهدی هاشمی نسب و یوسو سسما نیز وضعیت مشخصی ندارند. . این در حالی است که جواد نکونام به دنبال اضافه شدن چند بازیکن خارجی بود و با سعید مهری و یاسین سلمانی قرارداد امضا کرد اما با توجه به شرایط فعلی باشگاه امکان اضافه شدن بازیکن جدید وجود ندارد.

مجموع قرارداد بازیکنان و مربیان استقلال برای لیگ بیست و دوم ۳۲۱ میلیارد و ۸۵ میلیون تومان بود که در کنار گزینه های بازیکنان به رقم خیره کننده ۴۹۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان رسید. موضوعی که نشان می دهد علی خطیر برای مدیریت قراردادها کار بسیار سختی بر دوش دارد و رسالت بزرگی را در پیش گرفته است. قراردادهای نجومی مدیران قبلی استقلال در فصل گذشته به دردسر بزرگی برای این تیم تبدیل شده و عرصه را بر مدیران فعلی تنگ کرده است.

 

پر شدن استقلال، چالش بزرگ خطیر و نکونام

در حال حاضر افرادی مانند امید حمیدی فر، علیرضا رضایی و سینا سعیدی فر سه گزینه اصلی جدایی از استقلال هستند تا علاوه بر رفع مشکل سقف بودجه، لیست آبی ها نیز خالی باشد و بتوانند قرارداد بقیه را امضا کنند. از بازیکنان از سوی دیگر گفته می شود منتظر محمد، خرید عراقی استقلال نیز به صورت قرضی از این تیم جدا خواهد شد. در حال حاضر سعید مهری بعد از فسخ قراردادش شرایط خاصی ندارد. با وجود درخواست نکونام برای عقد قرارداد با مهری، مدیران استقلال به دنبال کاهش مبلغ قرارداد او هستند اما هافبک آبی ها می خواهد دوباره همان قرارداد را امضا کند. قرار است امروز دیدار خطیر و مهری برگزار شود و حتی احتمال جدایی هافبک شماره هشت استقلال و انتقال او به سپاهان وجود دارد.

پر شدن استقلال، چالش بزرگ خطیر و نکونام

در شرایط فعلی که استقلال با مشکلات زیادی مواجه است، رابطه مدیریت و کادر فنی این باشگاه چندان جالب نیست. جواد نکونام از نخریدن گزینه های مورد نظرش به شدت عصبانی است و در این مدت چندین مصاحبه تند هم انجام داده است. نکونام به دنبال چند ستاره خارجی برای کمک به او در راه قهرمانی است اما خطیر معتقد است شرایط مالی استقلال و بحث محدودیت بودجه اجازه جذب بازیکن خارجی را نمی دهد. اما نکونام معتقد است که بحث سقف بودجه فقط در استقلال وجود دارد و تیم های دیگر اصلا این قانون را رعایت نکرده اند و فقط خاطره می خواهد قانون را رعایت کند. سرمربی استقلال به خوبی می داند که تیمش با وجود پیروزی پر گل مقابل نفت آبادان فصل سختی را پیش رو دارد و باید برای رقابت با تیم های مدعی تقویت شود.

هدف اصلی خطیر در روزهای باقی مانده تا پایان نقل و انتقالات حل مشکل سقف بودجه با کنار گذاشتن برخی بازیکنان و اصلاح قرارداد بقیه است. اگر این اتفاق بیفتد می تواند زمینه را برای جذب یکی دو بازیکن جدید و تقویت تیم فراهم کند. در غیر این صورت نکونام باید به ترکیب فعلی لیگ ادامه دهد که چالش بزرگی در بازی های حساس فصل خواهد داشت.

پر شدن استقلال، چالش بزرگ خطیر و نکونام

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml