چرا اتو پرس بخار تولید نمی کند

داشتن لباس هایی مرتب و اتوکشیده در افزایش جذابیت تاثیر بسزایی دارد. همچنین مرتب بودن رو تختی، رو مبلی ها و سایر لوازم خانه نیز حس بهتری به خودتان و مخاطبانتان منتقل می کند. حال برای اتو کردن حجم زیادی از لباس و موارد پارچه ای، استفاده از یک اتوی کوچک دستی کافی نیست و انرژی و زمان زیادی ز شما خواهد گرفت. بدین منظور برای انجام سریع و بهتر این کار برخی از کدبانوها اقدام به خرید اتوپرس میکنند.

اتو پرس ها عالی هستند و به سرعت حجم بالایی از لباس ها و تجهیزات منزل شما را اتو میکنند. گاهی این دستگاه دچار مشکلاتی میشود که از جمله این مشکلات می توان به بخار نداشتن اتو پرس اشاره کرد. در این مقاله به این پرسش پاسخ می دهیم که چرا اتو پرس بخار تولید نمی کند. برخی از راهکارها ساده هستند و به راحتی توسط کاربر قابل انجام هستند اما گاهی برای برطرف کردن این مشکل نیاز به تعمیر اتو پرس است.

دلیل تولید نکردن بخار توسط اتو پرس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر اشاره به تمامی آن‌ها، به نحوه رفع مشکل هر کدام نیز اشاره کنیم.

خالی بودن مخزن اتو پرس

قبل از استفاده از اتو پرس حتما مخزن آب را چک کنید زیرا اتو پرس نباید با مخزن خالی کار کند. کار کردن اتو پرس بدون آب و در حالت بخار باعث از کار افتادن پمپ می شود. توجه داشته باشید که از آب معدنی برای پر کردن مخزن آب اتو پرس استفاده نکنید زیرا نمک زیادی دارد و باعث رسوب در فیلتر آهن می شود. همچنین غلظت نمک آب در مناطق مختلف شهر می تواند متفاوت باشد.

کثیفی فیلتر اتو پرس

تمام اتو پرس ها دارای فیلترهای کثیفی هستند. اگر در اثر جذب نمک پر شوند، آسیب دیده و نیاز به تعویض دارند. برخی از اتو پرس ها مجهز به هشدار تعویض فیلتر هستند، علاوه بر فعال شدن آلارم در برخی مدل ها، اتو پرس خودکار دود نمی کند. اگر اتو پرس خود را به تازگی خریده اید، فیلتر را به مدت ۲۴ ساعت در آب قرار دهید سپس آن را در دستگاه قرار دهید در غیر این صورت اتو بخار نمی کند زیرا آب باید از فیلتر عبور کند. در صورتی که فیلتر کثیف شده است، آن را با آب گرم و صابون بشویید.

جا نخوردن مخزن اتو پرس

اگر مراحل خارج کردن و قرار دادن مخزن در اتو پرس را به دقت دنبال کنید، متوجه خواهید شد که زمانی که مخزن را داخل اتو پرس قرار می دهید، زمانی که می خواهید مخزن را به طور کامل وارد کنید صدای کلیکی در انتها می شنوید که نشان دهنده جایگذاری دقیق مخزن در دستگاه است. اما اگر به این فرآیند توجه نکنید، احتمالاً با مشکل کار نکردن اتو پرس با بخار مواجه خواهید شد. در این صورت قطعات نیز خراب خواهند شد.

علت اصلی این خرابی‌ها هم این است که اگر شما پروسه جایگذاری مخزن اتو پرس را به میزان ۹۰ درصد با موفقیت انجام دهید و و ۱۰ درصد باقیمانده به درستی انجام نشود، گویی هیچ مخزنی به دستگاه متصل نیست.

رسوب گرفتن اتو پرس

رسوب گرفتگی یکی از موانع بخاردهی اتو پرس می باشد. تداخل در این دستگاه به دلایل مختلفی رخ می دهد. آهن یکی از موادی است که بخاطر آن باید به طور مرتب رسوب زدایی شود. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات زیادی مواجه شوید. یکی از این مسائل، بخار نکردن است. اگر به دنبال دلیل بخار نکردن اتو پرس هستید، باید دوباره بررسی کنید که دستگاه به موقع رسوب زدایی شده باشد.

نوسان برق

نوسان برق، مشکلی است که در زندگی روزمره ممکن است به طریق مختلفی رخ دهد و سلامت تمام لوازم برقی خانگی را به خطر بیندازد. بنابراین توصیه می‌شود حتما از محافظ برق استاندارد سر راه اتو پرس استفاده کنید تا نوسان برق به دستگاه شما آسیب نرساند.

در صورت بخار ندادن اتو پرس، ابتدا باید پروسه برق رسانی به دستگاه را بررسی کنید. اگر خرابی در مسیر برق رسانی وجود دارد، آن را شناسایی و برطرف کنید.

 بخار ندادن اتو پرس

خرابی برد اتو پرس

یکی دیگر از خرابی‌هایی که می‌تواند مستقیماً منجر به خرابی اتو پرس و بخار ندادن آن شود، خرابی برد الکترونیک است. این خرابی می‌تواند سایر اجزای اتو پرس را نیز خراب کند. بنابراین توصیه می‌شود در صورت خرابی برد الکترونیک، از دستگاه استفاده نکنید. استفاده بیشتر از دستگاه می‌تواند منجر به خرابی گسترده آن شود. برد الکترونیک یک قطعه تخصصی و حساس است و باید توسط افراد متخصص تعمیر شود.

تنظیم اشتباه درجه حرارت

تنظیم اشتباه درجه حرارت، یکی از دلایل بخار ندادن اتو پرس است. برای تولید بخار در اتو پرس، نیاز به دمای خاصی است. اگر دمای دستگاه به درستی تنظیم نشده باشد، بخار تولید نخواهد شد. بنابراین، اگر سایر عوامل در بخار نکردن اتو پرس تاثیری نداشته باشند، می‌توانید دمای آن را کمی بالا ببرید و دوباره امتحان کنید.

خرابی قطعات اتو پرس

اتو پرس از قطعات ریز و درشتی تشکیل شده است که با کنار هم قرار گرفتن آن‌ها، بخار تولید می‌شود و البسه با جنس‌های مختلف اتو می‌شوند. بنابراین نمی‌توان به‌صورت قطعی گفت که کدام قطعه اتو پرس دچار خرابی شده است. برای رفع مشکل، باید راهکارهای مختلفی را امتحان کرد. اگر با استفاده از راهکارهای بالا مشکل شما حل نشد، پیشنهاد می شود با استفاده از خدمات تعمیرکار، قطعات دستگاه خود را بررسی نمایید.

‫۲ دیدگاه ها

  1. دلیل اصلی کاهش بخار اتوها وجود رسوب داخل محفظه است. بهتره مخزن رو از آب جوشیده شده پر کنید. این کار اندکی زمان بر هستش اما عمر طولانی و سلامت دستگاه شمارو تضمین میکنه

  2. چطور میشه مخزن اتو رو رسوب زدایی کرد؟ بسیاری از افراد برای جرم گیری کتری و سماور استفاده از سرکه رو پیشنهاد میکنند. آیا این ماده به سلامت اتو آسیب وارد نمی کنه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml