چرا این ستاره ها از اتوبوس عمومی پیاده شدند؟ بررسی نفر به نفر لیست مسافران پرواز جدید تیم ملی

امیر قلعه نویی ۲۵ بازیکن را با خود به مسابقات کافه خرداد برد. حالا در شهریور سه ماه بعد ۲۵ بازیکن به اردوی تیم ملی فراخوانده شده اند.

به گزارش اخبار تایمز؛ روزی که کارلوس کی روش بعد از جام جهانی برکنار شد، مدت زیادی طول کشید تا امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران شود. در این بین دو بازی فروردین ماه در فیفادی هماهنگ شده بود که باید تا خرداد ماه منتظر ماند تا بازیکنانی که کاملا زاده تاکتیک های ذهنی قلانوی هستند شناسایی شوند.

در واقع اولین ملی پوش واقعی امیر قلعه نویی همان بود که خردادماه به مسابقات کافه رفت و حالا سه ماه از آن می گذرد و با توجه به شروع بازی های فصل جدید لیگ برتر، ۲۵ بازیکن دعوت شده اند. توسط سرمربی تیم ملی به اردو. فکر می کنید چند نفر در هر دو لیست هستند؟ چند نفر از تیمی که به کفا رفتند حذف شده اند و چرا؟ چند نفر به لیست جدید تیم ملی اضافه شده اند و چرا؟ با ما در این گزارش همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

اولین انتخاب قلعه‌نویی

در خرداد ماه بر اساس اعلام کادر فنی  ٢۵ بازیکن مقابل جهت حضور در مسابقات کافا به اردوی تیم ملی دعوت شدند: علیرضا بیرانوند- پیام نیازمند- حسین پورحمیدی، وحید امیری، احسان حاج‌صفی، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، حسین کنعانی‌زادگان، صادق محرمی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، روزبه چشمی، محمد کریمی، امید نورافکن، سعید مهری، مهدی ترابی، مهدی قایدی، امیرحسین حسین‌زاده، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی، رضا اسدی، علیرضا علیزاده، شهاب زاهدی- سردار آزمون

همان‌زمان اعلام شد شجاع خلیل‌زاده همراه احمد نوراللهی به دلیل مصدومیت با وجودی که در دایره ذهنی مربیان بودند، دعوت نشدند. در فروردین ماه هم قلعه‌نویی همین کار را کرده بود و نام اللهیار صیادمنش و محمد عمری به عنوان بازیکن تیم ملی اعلام شد اما در اردو حضور نداشتند. سامان قدوس هم بنا به گفته مربیان تیم ملی به خاطر رسیدگی به مسائل شخصی از حضور در این اردو عذر خواسته بود.

بازیکنان امروز تیم ملی

امیر قلعه نویی در ۱۰ شهریور ابتدا اسامی این ۲۴ بازیکن را برای حضور در اردوی پیش رو و همچنین دو بازی برابر بلغارستان و آنگولا اعلام کرد: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری، میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان، صادق محرمی، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد دانشگر، روزبه چشمی، حسین مرادمند، علی کریمی، میلاد سرلک، سعید عزت‌اللهی، علی علیزاده، وحید امیری، محمد محبی، مهدی ترابی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس، احمد نوراللهی، رضا اسدی، مهدی طارمی و شهریار مغانلو

فهرست تیم ملی فوتبال کشورمان پس از برگزاری بازی عقب‌افتاده تراکتور و استقلال خوزستان تکمیل شد و دیدیم که شجاع خلیل‌زاده به عنوان نفر بیست‌وپنجم به این فهرست اضافه شد.

جامانده‌های لیست جدید تیم ملی

اما حذف‌شده‌ها چه کسانی هستند و چرا از زاویه ذهنی قلعه‌نویی خارج شده‌اند؟

حسین پورحمیدی: دروازه‌بانی که فصل قبل بهترین عملکرد را داشت و جدی‌ترین رقیب علیرضا بیرانوند بود، شروعی بسیار متزلزل و ضعیف در لیگ برتر داشت. او گل‌هایی خورد که واقعا نمی‌توانستید دوباره به تیم ملی دعوتش کنید!

مجیدحسینی: مدافع لژیونر فوتبال ما مصدوم شد و فرصت حضور در تیم ملی را از دست داد. قطعا حسینی در اردوهای بعدی حاضر خواهد بود.

محمدحسین کنعانی‌زادگان: مدافعی که در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۹ اشتباهی عجیب و غریب کرد سپس برای ۴ سال بی‌حرف و حدیث بهترین مدافع وسط ایران بود اما در فینال کافا دوباره مرتکب اشتباهی نابخشودنی شد. قلعه‌نویی درست‌ترین کار را با دعوت نکردن کنعانی انجام داد، بلکه او به خودش بیاید.

محمد کریمی: هافبک موردعلاقه امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر مصدوم شد و به‌طور طبیعی نمی‌توانست به این اردو دعوت شود.

سعید مهری: هافبکی که ساده بازی می‌کند و مزد حضور در ترکیب استقلال را با پیراهن تیم ملی گرفت. او در تمام دوران نقل و انتقالات به دنبال خروج از استقلال بود و حالا هم که برگشته مدتی زمان می‌خواهد تا در تیم خودش فیکس شود. پس کاملا طبیعی است که او در تیم ملی نباشد.

امید نورافکن: پدیده جوان فوتبال ما در سال‌های اخیر این روزها مصدوم است و اصلا نمی‌تواند بازی کند.

مهدی قایدی: ستاره فصل قبل استقلال دوباره به لیگ امارات برگشته و شروع خوبی هم آن‌جا نداشت، درست مثل دفعه اول!

امیرحسین حسین‌زاده: از اروپا به لیگ برتر برگشت تا پیراهن تیم ملی را به دست آورد اما شروع ضعیف تراکتور کار دست او هم داد و در این اردو دعوت نشد.

شهاب زاهدی: به عنوان بازیکن ملی‌پوش به پرسپولیس پیوست و تنها مهاجم این تیم بود اما سه بازی حضور در ترکیب اصلی هم نتوانست به او فرصت گل‌زنی بدهد.

سردار آزمون: قطع به یقین ستاره فوتبال ماست اما او از لورکوزن به رم رفته و آشکارا ناآماده است، به‌تازگی از کمند مصدومیت رها شده و برای جا افتادن در تیم جدیدش زمان لازم دارد. یقینا سردار اگر در رم موفق نشود، دیگر جایی در سطح اول اروپا نخواهد داشت و کاملا طبیعی است که بخواهد فعلا روی تیم باشگاهی‌اش متمرکز باشد. یک سردار آماده به درد فوتبال ایران می‌خورد و حضورش در این اردو با این شرایط، نه کمکی به خود او می‌کرد و نه به تیم ملی.

تازه‌واردهای اردوی تیم ملی

اما چه کسانی به‌جای این کنارمانده‌ها سوار قطار تیم ملی شده‌اند؟ چرا؟

محمدرضااخباری: در سه بازی نخست لیگ برتر با تیم جدیدش یعنی گل گهر کلین‌شیت کرد و حق او بود دعوت شود.

میلاد محمدی: در تیم باشگاهی‌اش در یونان نیمکت‌نشین است اما در غیاب مدافعان چپ اصلی ذهن قلعه‌نویی فرصت امتحان به او رسید.

محمد دانشگر: یکی از بهترین مدافعان سال‌های اخیر لیگ برتر ما از فرصت تنبیه کنعانی‌زادگان باید به بهترین شکل استفاده کند. او باید بداند مجید حسینی هم بعد از مصدومیت برمی‌گردد!

محمدحسین مرادمند: ساپینتو یک فصل او را بازی نداد اما هر وقت به زمین آمد درخشید. این فصل مطمئن‌ترین مهره جواد نکونام بوده و مزد درخشش در استقلال را گرفت.

علی کریمی: هافبکی که همیشه مصدوم است اما اگر مصدوم نباشد به کار تیم ملی می‌آید! او هم از فرصت حضور در اردو باید بهترین استفاده را ببرد.

میلاد سرلک: جنجال بر سر مسئله سربازی او برای فضای مجازی است، در عالم واقعیت سرلک یکی از بهترین هافبک‌های دفاعی ماست و مهره بدون جانشین پرسپولیس. غیبت او در اردوی قبلی هم عجیب بود، درست مثل جام جهانی!

سامان قدوس: آخرین فرصت برای لژیونر فوتبال ما که حالا باشگاهی هم ندارد! اگر سامان می‌خواهد کماکان پیراهن تیم ملی را داشته باشد باید با پاک کردن همه خاطرات قدیمی در این فرصت بدخشد.

احمد نورالهی: مهره مطمئن در مرکز زمین که اردوی قبل به دلیل مصدومیت غایب بود. احمد نوراللهی نامی نیست که هیچ مربی از کنارش بگذرد.

شهریار مغانلو: آقای گل فصل قبل اردوی قبلی را به دلایل انضباطی از دست داد. سعید الهویی در برنامه شب‌های فوتبالی تایید کرد که برای قلعه‌نویی رفتار بیرون زمین هم به اندازه کیفیت درون زمین مهم است. رجوع کنید به تغییر آرایش موی سر رضا اسدی پس از اولین تمرین با قلعه‌نویی که از جزئیات هم نمی‌گذرد و به‌طور مشخص شهریار پس از گذراندن دوره تنبیهی دوباره به خانه برگشته!

شناسایی مسیر و مسافر

هر چه زمان می گذرد فضای ذهنی امیر بیشتر برای هواداران فوتبال روشن می شود. حالا همه فهمیده اند برای کادر فنی فعلی اولویت لیگ برتر است و مسائل انضباطی به اندازه کیفیت فنی مهم است. تغییرات لیست هم حاکی از آن است که بعد از جام ملت ها حاشیه امنیت برای هیچکس در تیم ملی وجود نخواهد داشت!

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml