چرا تمام ساختمان ها باید از پلای وود استفاده کنند؟

چوب‌های معمولی برای محل‌های خمیده و ظریف زیاد کاربردی ندارند. به همین خاطر در تمامی ساختمان‌ها از تخته پلای وود استفاده می‌شود زیرا از چند لایه از ورق‌های چوب نازک که بر روی هم چیده شده‌اند، به وجود آمده است.

پلای وود تولید شده به این روش، دارای استحکام و مقاومت بیشتری نسبت به چوب‌های معمولی است و به همین دلیل کاربرد فراوانی دارد. در ادامه برای پاسخ به این سوال که چرا تمام ساختمان ها باید از پلای وود استفاده کنند؟ نکاتی را آورده‌ایم و سپس با خرید پلای وود و ویژگی های آن آشنا می‌شویم.

پلای وود چیست؟

پلای وود در اصطلاح تخته‌ چند لایی است که به صورت مهندسی طراحی می‌شود. مراحل تولید این فرآورده چوبی به صورت زیر است:

  • برای تولید این نوع تخته‌ها از درختان بزرگ و تنومند که مناسب این کار هستند، استفاده می‌شود.
  • بعد از بریدن درختان، این تخته‌ها را به مدت ۱۲ الی ۴۰ ساعت در مخزن‌های بخار قرار می‌دهند تا برش به راحتی صورت گیرد.
  • سپس آن را به صورت ورق‌های نازک می‌برند. برای صاف و بدون نقص بودن باید آنها را از زیر دستگاه اسکن رد کرد تا تمام عیوب ورق‌ها برطرف گردد.
  • برای اینکه تخته‌های نازک را روی هم قرار بدهند و پلای وودی به وجود آید، آن‌ها را با چسب‌های مخصوص با کیفیت به هم می‌چسبانند و در ابعاد دلخواه برش می‌زنند.
  • در این مرحله ورق‌ها را طوری بر روی هم قرار می‌دهند که تار و پودشان باهم زاویه داشته باشد تا میزان استحکام ورق‌ها بیشتر شود.

در بازار امروز بیشتر از تخته‌ سه لا استفاده می‌شود اما معروف‌ترین و کاربردی‌ترین آنها، همین تخته‌های پلای وود هستند که از لایه‌های بیشتری به وجود می‌آیند. برای ضد آب کردن آن‌ها از چسب‌ها و لایه‌ی روکش مخصوص با کیفیت استفاده می‌شود تا در برابر رطوبت محفوظ بمانند.

کاربرد پلای وود در ساختمان سازی

همانطور که‌ گفته شد، پلای وود کاربرد‌های گسترده‌ای دارد و در انواع مختلف تولید می‌شود. به همین خاطر افراد زیادی به دنبال خرید آن هستند. از این فرآورده چوبی برای پوشش دیوار، کف، سقف و پله‌ها، قالب برای سازه‌های بتنی، مبلمان، سازه‌های چوبی و بسته بندی استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای دیگر آن به صورت زیر است:

  • پلای وود‌ها از چوب‌های کاج، صنوبر یا سرخ چوب تولید می‌شوند. به دلیل نرم بودن و قابلیت خمیدگی، از این محصول در ساختارهای انحنایی و خمیده استفاده می‌شود که در ساختمان سازی بیشترین مصرف را دارد.
  • پلای وود به دلیل مقاومت بالایی که دارد در قسمت دیوار، کف زمین و کف پله‌ها نیز به کار می‌رود. وقتی این چوب‌های چندلایه، روکش‌دار شوند؛ برای دکوراسیون داخلی منزل و لوازم آن مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • به دلیل دارا بودن چسب چوب ضد آب و عایق بندی مناسب، این محصول برای ساخت کف و پله‌ها در مناطق رطوبتی بسیار کارآمد است.
  • از پلای وود برای قالب بندی بتن نیز استفاده می‌شود. این محصول چوبی بیشتر برای رویه قالب و قالب سقف و دیوار، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزایای خرید پلای وود

ویژگی های پلای وود سبب شده است تا این محصول مزیت های بسیار زیادی داشته باشد. استفاده از پلای وود روز به روز در موارد عمرانی و ساختمانی همه گیر تر می‌شود و این به واسطه این است که پلای وود مزایای زیادی دارد. همچنین صیقلی بودن سطح آن، تنوع آن در طول و ضخامت‌ و سهولت حمل آن در ساختمان از مهم‌ترین برتری‌های این محصول هستند که مصرف آن را افزایش داده‌اند.

  • ظاهری بسیار زیبا

وقتی تخته‌ی پلای وود را طراحی می‌کنند با برش‌ها و رنگ آمیزی که برای تولید آن انجام می‌دهند، بسیار چشمگیر و زیبا می‌شود. به همین خاطر بیشتر سازندگان ساختمان از آنها استفاده می‌کنند.

  • دوام بالا و‌ ضد آب بودن

پلای وود‌ها از ورق‌های نازک چند لایه و با کمک چسب‌های مخصوص و با کیفیت تولید می‌شوند که همین امر باعث دوام بالای آنها شده است.

  • قوی و در عین حال سبک

پلای وودها دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار هستند. همین موضوع باعث شده تا عمر طولانی داشته باشند. به علاوه در کنار این مقاومت، وزن بسیار پایینی نیز دارند که این موضوع موجب افزایش تقاضا برای خرید آن شده است.

  • قابل عرضه در اندازه‌های بزرگ

می‌توان پلای وود را در اندازه‌های دلخواه و حتی خیلی بزرگ برای پروژه‌های عظیم تهیه کرد.

  • انعطاف پذیری بالا برای سطوح خمیده

پلای وود به علت انعطاف بالایی که دارد، در نقطه‌هایی از ساختمان که خمیده هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امکان برای چوب معمولی وجود ندارد.

  • قیمت به صرفه

قیمت پلای وود با توجه به کاربرد و مزایای بالای آن، در برابر چوب بسیار مناسب‌ است.

  • قابلیت نصب آسان

وزن سبک و ساختار چوب پلای وود باعث شده تا نصب آن بسیار آسان باشد.

  • عایق گرما و سرما

وقتی لایه‌های نازک چوب بر روی هم قرار می‌گیرند، استحکام بالا و همچنین عایق بندی خوبی در برابر گرما و سرما از خود نشان می‌دهند.

  • سازگار با محیط زیست

برای تولید پلای وود چوب کمتری مصرف می‌شود بنابراین، ضرر کمتری به محیط زیست وارد خواهد شد.

خرید پلای وود

همانطور که گفته شد، خرید پلای وود و استفاده از آن رو به صعود بوده است و مخصوصا با توجه به حساسیت هایی که استفاده از پلای وود هست، برای خرید پلای وود باید موارد زیادی را مورد توجه قرار دهید تا بتوانید ورق پلای وود مناسبی تهیه کنید.

  1. ورق‌های پلای وود در ابعاد و اندازه‌های مختلفی وجود دارند در نتیجه با توجه به کاربردی که مد نظر شما است ابعاد را انتخاب کنید.
  2. ضمنا پلای وود‌ها با روکش و بدون روکش در بازار موجود هستند. بنابراین قبل از خرید در نظر داشته باشید که چه نوع ورق پلای وودی لازم دارید.
  3. همانطور که گفته شده، ورق‌های پلای وود در انواع مختلفی تولید می‌شوند. برای مثال در صورتی که نیاز دارید از پلای وود برای دکوراسیون استفاده کنید؛ مدل دکوراتیو را خریداری نمایید.
  4. یافتن یک مجموعه معتبر نیز برای تهیه این محصولات بسیار مهم است. گروه بازرگانی مدحت وود تخته‌های پلای وود را در انواع مختلف عرضه می‌دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت این مجموعه مراجعه کنید.

گروه بازرگانی مدحت وود دارای نمایندگی فروش محصولات چوبی بهترین برند‌های روسیه از جمله سوزا، یکی از معروفترین و با کیفیت‌ترین برند‌های تولیدی کشور روسیه در ایران است. این مجموعه اقدام به واردات عمده محصولات چوبی مانند پلای وود در ضخامت و ابعاد گوناگون از کشورهای روسیه، فنلاند، مالزی، چین و ترکیه کرده است.

سخن پایانی

تخته‌ چند لایه یا همان پلای وود به دلیل ساختاری که دارد از استحکام بالایی برخوردار است و در برابر سرما، گرما، رطوبت بالا مقاومت زیادی دارد. پلای وود یکی از متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان است که استفاده از آن جلوه زیبایی به نمای ظاهری و داخلی ساختمان می‌دهد.

مجموعه مدحت وود با ایجاد انبارهای بزرگ برای محصولات، جوابگوی کامل نیاز‌های پیمانکاران و صنعتگران در سراسر کشور است. همچنین با واردات مستقیم و بدون واسطه از بزرگترین برندهای تولیدی دنیا، محصولات خود را با قیمت مناسب و بهترین کیفیت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

اگر قصد خرید انواع فرآورده‌های چوبی را دارید، تنها کافی‌است به وب سایت این مجموعه مراجعه کرده و مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین امکان مشاوره تخصصی نیز برای مشتریان فراهم است بنابراین، می‌‌توانید قبل از خرید از راهنمایی‌های متخصصان این حوزه بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml