چرا جت های خصوصی در ارتفاعات بالاتر پرواز می کنند؟

پرواز در ارتفاعات بیشتر مزایای ارزشمندی را برای مسافران جت های خصوصی به همراه دارد.

به گزارش اخبار تایمز؛ تفاوت پرواز با ایرلاین و جت خصوصی بسیار فراتر از احساس راحتی در طول پرواز است و بحث اصلی به عملیات پرواز برمی گردد. این تفاوت‌های عملیاتی اغلب شامل این است که جت‌های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند که می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر تجربه پرواز داشته باشد. اما دلیل این امر چیست؟

چرا جت‌های خصوصی در ارتفاع بالاتری پرواز می‌کنند؟

هواپیماهای مسافربری معمولاً در ارتفاع ۱۰۵۰۰ متری از سطح زمین پرواز می کنند، اما جت های خصوصی ممکن است بین ۱۲۵۰۰ تا ۱۳۷۰۰ متر از سطح زمین پرواز کنند و برخی از جت ها حتی ممکن است تا ارتفاع ۱۵۵۰۰ متری از سطح زمین بروند.

جت‌های خصوصی به دلیل ابعاد کوچک‌تر، نسبت قدرت به وزن بهتری دارند که به آنها امکان می‌دهد سریع‌تر صعود کنند و بارهای سبک‌تری را حمل کنند، از جمله مواردی که جت‌های خصوصی را از هواپیماهای تجاری متمایز می‌کند. آنها می توانند به سرعت بیشتری دست یابند و قد بیشتری به دست آورند. هواپیماهای مسافربری بزرگ به سوخت بیشتری نیاز دارند و محموله های سنگین تری دارند، بنابراین برای دستیابی به ارتفاع به زمان بیشتری نیاز دارند.

چرا جت های خصوصی در ارتفاعات بالاتر پرواز می کنند؟

فواید و مزایای عملیاتی

شاید مهم ترین مزیت پرواز در ارتفاع بالاتر کاهش حجم ترافیک هوایی در آن ارتفاع باشد. این به معنای زمان پرواز کوتاه‌تر و سفر سریع‌تر برای مسافران است. باید در نظر داشت که با افزایش ارتفاع، موتور هواپیما کارآمدتر می شود، زیرا با کاهش تراکم هوا، هواپیماها سوخت کمتری می سوزانند.

از سوی دیگر، پرواز در ارتفاعات، تاثیر شرایط نامساعد جوی بر پرواز را تا حد زیادی کاهش می دهد. با پرواز در ارتفاعات، جت های خصوصی می توانند راحت تر از روی طوفان های بزرگ عبور کنند، و حتی اگر این کار را انجام ندهند، مجبور نیستند با ترافیک و ازدحام مقابله کنند، زیرا برای جلوگیری از تداخل با طوفان مجبور به تغییر مسیر هستند.

این در حالی است که در پروازهای عادی، خلبانان ممکن است در هنگام تغییر مسیر با چالش هایی مانند تراکم ترافیک هوایی مواجه شوند که باعث اختلالات احتمالی و طولانی شدن زمان پرواز می شود.

کاهش ترافیک هوایی در ارتفاعات به نفع مسافران جت شخصی است. زیرا ایرلاین های تجاری به دلیل پروازهای مکرر و مکرر با ترافیک سنگین هوایی مواجه هستند که برنامه پروازها را پیچیده می کند.

چرا جت های خصوصی در ارتفاعات بالاتر پرواز می کنند؟

راحتی مسافران

در ارتفاعات بالاتر آرامش و آسایش مسافران نیز افزایش می یابد. زیرا احتمال مواجهه با طوفان و آب و هوای نامساعد در آن ارتفاع کمتر خواهد بود. هوا در ارتفاع ۱۲۵۰۰۰ از سطح زمین و بالای آن رقیق تر است که باعث می شود مسافران سفر آرام تری را تجربه کنند و احتمال تلاطم در پرواز به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

جت های خصوصی با توجه به وزن کمتری که دارند می توانند سریعتر ارتفاع بگیرند و به حداکثر ارتفاع مورد نظر خود برسند و در ارتفاع بالاتر پرواز کنند که این امر باعث افزایش راندمان عملیاتی آنها می شود. در عین حال، ترافیک هوایی کمتر، دوری از طوفان و شرایط نامساعد جوی را نیز باید به این مزایا اضافه کرد و در نتیجه مسافران ایر جت پروازهای خود را در زمان کمتر و در مسیر مستقیم انجام می دهند.

منبع: simpleflying

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml