چرا سیستم برق اضطراری نیاز داریم؟

در تمام مجموعه های دولتی و خصوصی تجهیزات حساسی وجود دارد که نیازمند این هستند که به صورت مداوم کار کنند و تمام تنش های ولتاژ نباید به آنها صدمه بزند. برای این منظور باید از دستگاه های تثبیت کننده ی ولتاژ و برق اضطراری برای آنها استفاده شود. در ادامه به صورت کامل به معرفی هر کدام خواهیم پرداخت.

بازرگانی نوانیا با بیش ار یک دهه سابقه به خوبی توانسته است مشاوره، طراحی و اجرا سیستم ها برق اضطراری برای شرکت های خصوصی، دولتی، بیمارستان ها را برعهده بگیرد. در ادامه به صورت کامل به بررسی یو پی اس و استابلایزر می پردازیم.

یو پی اس چیست؟

دستگاه یو پی اس سیستم برق اضطراری بدون وقفه هست. باتری ها در آنها از نوع سیلد اسید هستند و انرژی برق در آنها ذخیره می شود. تکنولوژی به کار رفته در ساخت ups ها متنوع است و معمولا نوع های  آنلاین، لاین اینتراکتیو و آفلاین بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. در یو پی اس های آنلاین فیلتر های متعددی وجود دارد که نویز و هارمونیک ها را به صورت کامل حذف می کند. خروجی در آنها به صورت سینوسی کامل است. بهترین مرکز خرید یو پی اس در شیراز و جنوب کشور بازرگانی نوانیا است که جهت دریافت مشاوره می توانید به سایت آنها مراجعه کنید.

کاربرد ups

بیمارستان ها بیشترین تجهیزات حساس را دارند و تقریبا همه آنها نیازمند یو پی اس هستند. برق اضطراری اصلی در مراکز حساس ژنراتور ها هستند و بخاطر اینکه کیفیت ولتاژ در آنها پایین است و نواسانات زیادی دارد مصرف کننده حتما باید به یو پی اس وصل شود. سرور ها و رایانه های موجود در بانک ها و مخابرات نیز نیازمند ups هستند. اگر در بحث خانگی بخواهیم موردهایی را بیان کنیم آسانسورها، تجهیزات حفاظتی نظیر دوربین و ذردگیر ، درهای برقی نیز نیازمند برق اضطراری هستند. در کل تمام مصرف کننده های حساس باید مجهز به برق اضطراری شوند. هزینه تعمیرات در مقایسه با تجهیزات حفاظتی خیلی بیشتر هست و بهتر است قبل از بین رفتن دستگاه ها و دیتاها حتما به یو پی اس وصل شوند.

سیستم برق اضطراری

استابلایزر چیست؟

از استابلایزر ها جهت ثابت نگه داشتن ولتاژ استفاده می شود. تثبیت کننده های ولتاژ با تکنولوژی های متنوعی تولید می شود. یکی از جدیدترین و دقیق ترین نوع آنها مدل سوییچینگ یا استاتیک است. این دستگاه ها دقیق ترین و پرکاربرد ترین هستند و نوسانات ولتاژ در خروجی آنها کمتر از یک ولت است. مدل بعدی استابلایزر سروموتوری است که به نوع رگولاتوری نیز معروف هستند. وجود قسمت متحرک در دستگاه سروموتوری سبب شده تا استهلاک بیشتری داشته باشد. تثبیت ولتاژ به صورت لحظه انجام می شود و برای دستگاه های حساس نیز کاربرد دارند. استابلایزر رله ای نیز ساده ترین روش برای تثبیت ولتاژ در بخش خانگی نیز هست. حساسیت این دستگاه نسبت به مدل های دیگر کمتر است. معمولا در آنها ولتاژ تا ۲۱۰ ولت می تواند پایین بیاید. باید در نظر گرفت که این ولتاژ هم صدمه ای به مصرف کننده ها نمیزند.

کاربرد استابلایزر ها

در هر منطقه ای که افت ولتاژ یا نوسانات ولتاژ داریم می توان از استابلایزر استفاده کرد. انتخاب مدل و توان مناسب در کارایی بیشترین نقش را دارد. مثلا برای ماینر و الکتروموتورها و … باید دستگاه هایی با توان بیشتر خریداری شود. برای بخش خانگی و اداری معمولا از استابلایزر های تکفاز با توان ۱ تا ۲۰ کاوا استفاده می شود. در بخش صنعتی که با برق سه فاز سر و کار دارند حتما باید از استابلایزر سه فاز استفاده شود. توان دستگاه ها بین ۱۰ کاوا تا ۵۰۰ کاوا است. مثلا برای اسانسور ها و کارخانجات سه فاز بیشترین کاربرد را دارد.  برای خرید استابلایزر در شیراز و جنوب کشور حتما از نمایندگی های معتبر اقدام کنید.

چرا دستگاه های برق اضطراری قیمت های متفاوتی دارند؟  

قیمت دستگاه ها را پارامترهای زیادی تعیین می کنند. به فرض مثال قطعات بکار رفته در آنها اگر کیفیت بالایی داشته باشد قیمت تمام شده قطعا بالاتر می رود. افزایش توان دستگاه ها نیز سبب بالا رفتن قیت می شود. همچنین تکنولوژی ساخت نیز سبب تفاوت در قیمت ها می شود. پس همیشه نباید دستگاه ها را فقط از جنبه ی قیمت مقایسه کرد. و باید این نکته را نیز در نظر گرفت که قیمت بالا نیز دلیل بر کیفیت دستگاه ها نمی شود و هر قیمت ارزانی هم دلیل بر بی کیفیت بودن نیست. مثلا شرکت هایی که دستگاه ها را در تعداد بالا تولید می کنند قطعا هزینه های تمام شده آنها کمتر است و می توانند قیمت گذاری بهتری داشته باشند.

سیستم برق اضطراری

چرا ما نیازمند سیستم برق اضطراری هستیم؟

در بعضی مواقع از دست رفتن اطلاعات و یا خاموش شدن یک دستگاه می تواند خسارات جانی و مالی زیادی داشته باشد که به هیج عنوان قابل جبران نیست. نوسانات برق مثلا می تواند در یک لحظه باعث سوختن سخت افزار و پریدن نرم افزار حسابداری شود و یک سرور حساس را از کار بیندازد. مثلا یک دستگاه اکسیژن را در بیمارستان در نظر بگیرید که یک لحظه هم نباید اکسیژن متصل به آن قطع شود و از یو پی اس استفاده نمی کنند و برق قطع می شود. مثلا همه ما حاضر هستیم هر چقدر لازم است هزینه کنیم و هیچ زمان به همچین مشکلاتی نخوریم. به خوبی اهمیت استفاده از ups بر همگان روشن می شود.

کلام پایانی 

برای راه اندازی هر سیستم مهارت و تخصص لازم است و همچنین برای خرید شناخت مصرف کننده ها بیشترین اهمیت را دارد. به همین منظور برای تهیه تجهیزات برق اضطراری حتما از نظرات  کارشناسان بازرگانی نوانیا استفاده کنید. سابقه فعالیت نوانیا به بیش از ۱۰ سال بر میگردد. novania مرجع تخصصی تجهیزات برق صنعتی نیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml