چه بلایی بر سر جای خالی دندان ها می آید؟

از دست دادن دندان های دائمی به عوامل مختلفی مانند آسیب های فیزیکی، ضربه به دندان، پوسیدگی، افزایش سن، استعمال دخانیات، بیماری های لثه و غیره مربوط می شود که باعث افتادن یا کشیده شدن دندان ها می شود.

نکته قابل توجه در این زمینه این است که در حال حاضر کشیدن دندان راه حل مناسبی برای درمان دندان های پوسیده نیست. با توجه به اینکه دندان ها نقش مهمی در زیبایی چهره افراد دارند، با استفاده از روش های بهتری مانند عصب کشی می توانید دندان های پوسیده خود را درمان کرده و آنها را برای مدت طولانی تری نگه دارید.

 چه بلایی بر سر جای خالی دندان ها می آید؟

پس تا به حال گفته ایم بهتر است دندان خود را تا حد امکان حفظ کنید تا جای آن خالی نباشد. وجود دندان در دهان زیبایی لبخند و صورت متقاضی را تضمین می کند و به همین دلیل باید مراقبت های روزانه را برای حفظ سلامت دندان های خود انجام دهید. با مراقبت از دندان، زیبایی لبخند شما افزایش می یابد. اما به نظر شما اگر دندانی به طور کامل پوسیده شده باشد، آیا با دور انداختن و بیرون آوردن آن روند درمان به پایان می رسد و آیا انجام این کار ضروری است؟ پاسخ این سوال که مدام توسط بیماران شنیده می شود منفی است زیرا کشیدن دندان تا زمانی که لازم نباشد ممنوع است.

در مرحله اول خالی بودن دندان از دست رفته زیبایی هر فرد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین بهتر است به جای کشیدن دندان به دنبال راه حلی برای درمان آن باشید. اما اگر به پزشک حاذقی مراجعه کردید و راهی جز کشیدن نداشتید، باید جای خالی دندان را پر کنید زیرا کمبود فضای دندان نه تنها باعث می‌شود که غذای مورد علاقه‌تان را به راحتی بخورید، بلکه با مشکلاتی مانند فک مواجه شوید. از دست دادن استخوان، مشکلات بسته شدن فک، پیری صورت، صحبت کردن، مشکلات جویدن، جابجایی دندان های دیگر و نامرتبی آنها. بنابراین برای کاهش این مضرات باید برای فضای دندان کشیده شده درمانی در نظر گرفت.

به گفته دندانپزشکان متخصص بهترین گزینه برای پرکردن فضای دندان های کشیده شده استفاده از روش ایمپلنت دندانی است. به همین دلیل، ایمپلنت های باکیفیت به طرز عجیبی سفت، قوی هستند و مانند دندان های داوطلب عمل می کنند.

مهم نیست که یک یا چند دندان نداشته باشید، در واقع این ساختارها دقیقاً مانند یک دندان واقعی به استخوان فک متصل می شوند و مانند یک ریشه دندان عمل می کنند. از طرفی با روکش های بسیار مقاوم و زیبا کاملا شبیه عاج دندان های طبیعی فرد هستند. با استفاده از ایمپلنت، صحبت کردن، نوشیدن، خوردن و صحبت کردن دقیقاً مشابه افراد با دندان طبیعی است. به همین دلیل ایمپلنت های دندانی مناسب ترین جایگزین برای دندان های طبیعی هستند، زیرا از هر نظر بی نقص هستند.

 چه بلایی بر سر جای خالی دندان ها می آید؟

ایمپلنت دندان و بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

ایمپلنت دندان در واقع فرآیندی است که در آن یک متخصص ایمپلنت در تهران یک پیچ کوچک را در فضای خالی دندان قرار می دهد تا در طی یک جراحی ساده و کوچک وارد استخوان فک شده و به استخوان اطراف جوش داده شود.

در واقع پایه ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می شود و تاج و پوشش مصنوعی دندان را نگه می دارد. جراحی ایمپلنت دندان در واقع یک تکنیک مناسب است که در آن دندان مصنوعی جایگزین مناسبی برای دندان از دست رفته است. در این روش پایه یا تکیه گاه فلزی وارد لثه می شود و به استخوان فک متصل می شود. پس از مدتی تاج دندان به طور کامل مانند یک دندان طبیعی روی این پایه اضافه می شود.

توجه داشته باشید که در انتخاب جراح ایمپلنت دندان باید تحقیقات میدانی کافی و لازم و همچنین انتخاب صحیح داشته باشید. بهترین متخصص ایمپلنت در تهران باید در سه مرحله از کار خود مهارت کافی داشته باشد. این مراحل عبارتند از:

  • انجام معاینات دندان و فک قبل از جراحی ایمپلنت
  • در کاشت ایمپلنت دندان مهارت و مهارت بالایی داشته باشد.
  • توانایی بالایی در حل و بررسی مشکلات مربوط به ایمپلنت های دندانی داشته باشد.

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران نباید در حین انجام این عمل مشکلاتی مانند آسیب به استخوان فک، عروق خونی و سایر دندان ها را برای بیمار ایجاد کند. ناتوانی و عدم تخصص برخی از جراحان فک و صورت در کاشت دندان مشکلات جبران ناپذیری را به همراه دارد به همین دلیل تاکید و توصیه می کنیم شما عزیزان در انتخاب پزشک دقت لازم را داشته باشید.

یکی از مشکلات ناشی از ایمپلنت های دندانی نبولد آسیب عصبی است که منجر به درد شدید در سایر دندان ها، لب ها، چانه و لثه می شود. از طرفی مشکلات سینوسی نیز در نتیجه کاشت نادرست دندان رخ می دهد. جراح ایمپلنت زمانی که اباتمنت ها را در فک بالا قرار می دهد باید از حفره های سینوسی نیز مراقبت کند در غیر این صورت به دلیل نداشتن مهارت کافی این حفره ها آسیب دیده و بیرون زده می شوند.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml